Als je op reis gaat dan heb je meestel een doel voor ogen. Ook als je zomaar een eindje gaat motorrijden. Dat kan een Landmark zijn in de Landmark rally die Geert en Marien dit jaar weer in elkaar hebben gezet, of zomaar een plek dichtbij. Maar het kan er ook een ver weg zijn op een langere reis. Zo reed ik al eens naar de Noordkaap, of naar Gibraltar. Vraag me niet waarom want het doel is je reis en als je er dan bent, ga je weer op huis aan.
Momenteel ben ik op mijn Alp in de Verenigde Staten aan het reizen. Dat is mijn tweede reis op dit continent. In sep/okt van het vorige jaar heb ik de oostkant van Canada en de USA gedaan en daar heb je al een verslag van kunnen lezen in de Transalper. Toen was Brooklyn Bridge het reisdoel. Gewoon de kick hebben om vanuit Brooklyn over die toeristische brug Manhattan in te rijden geeft super gaaf gevoel.
Nu ben ik halverwege de tweede en ook alweer het laatste deel van mijn USA avontuur.
Standing on a corner in Winslow Arizona…… valt het kwartje? In Holland kijken de meesten je een beetje wazig aan als ik vertelt dat dit deze keer mijn ultieme reisdoel is. Ook binnen de TCN, nou ja op een enkeling na, maar ja dat is ook een halve Amerikaan….. of doet alsof hij dat is :-) Hij is in ieder geval met een Amerikaanse getrouwd. Hij wist het gelijk!
Hier in de States weet iedereen het direct als je het zegt dat je daar naar toe wil. Gisteren nog zei iemand die ik sprak, kijk goed in dat raam van het gebouw en dan zie je die Girl in the flatbed Ford slowing down to take a look at you. :-)
Nou, eerst maar even luisteren dan en vooral goed opletten op 1 minuut.