Geert, je moet vast erg lachen als je het MCN artikel leest:
Haha, ja, maar het MCN stukje wat er onder staat gaat juist niet over die scooter-CRF, maar over de handgeschakelde, waarvan wordt gezegd dat hij zo soepel is dat je probleemloos stapvoets rijdend in de vierde versnelling kunt optrekken !
Dat gaat je dus op zo'n automaat niet lukken want die is dan de baas over jou en gaat terugschakelen, of je wilt of niet...
Dat het automaatblok veel breder is dan het gewone blok is trouwens heel duidelijk te zien op die foto's van ErBoDero.
Bij die automaat is het koppelinghuis veel breder (zitten o.a. twee koppelingen naast elkaar in) en het hele blok zit bij die uitvoering rechts vol met hydrauliekzooi en sensoren, geen fraai gezicht trouwens, de gewone uitvoering van het blok is veel mooier, strakker en slanker.
Honda schrijft dat de motor(-fiets !) even breed is, dat klopt, het blok is breder en zwaarder.
Geweldig trouwens dat supersoepele blok, dat rijdt geheid heerlijk ! Dat is het gevolg van het "lage" vermogen uit een 1000cc, dan kun je de "tamme" nokkenassen lekker op koppel afstemmen, en krijgt je door de kleine klep-overlap meteen ook een zuinige en schone motor !

Uiterlijk vind ik vooral de rode uitvoering prachtig