Ik heb het even een paar keer na moeten lezen, maar, even een algemene reactie.
De dunne slangetjes die onder de vlotterbak hangen, zijn de vlotterkamer-overlopen. Die komen in beeld als een vlotternaald niet goed afsluit waardoor deze overvol zou worden en de motor letterlijk verzuipt in brandstof. Het overlopen voert dit teveel af en voorkomt zo dat brandstof op andere manieren probeert weg te komen.
Dat grote T/stuk bovenop, met de dikke slang, is de carb beluchting. Beide systeempjes zijn van belang voor een goede werking van de carbs en de gedraging van aanwezige brandstof in de carb.
Op RD07A´s is zijn de overlopen en beluchting via slangen gekoppeld zoals in jouw schema. Op RD07´s zat dat niet maar is aan te passen naar dat schema. De vlotterkamers kunnen dan nog steeds overlopen, de carbs worden nog steeds belucht, alleen is de verdamping van brandstof uit de vlotterkamers tijdens langdurige stilstand, volgens jouw schema, sterk vertraagd.
Mocht 1 van beide systemen (m.n. een slangetje) verstopt zitten, dan wordt de carb-werking verstoord.
Als er een vlotternaald open blijft hangen en mits de slangetjes open zijn, dan pist het onder de motor eruit als de brandstofpomp in werking is. De motor werkt dan vooralsnog normaal.
Rob, als jij zegt dat als je die grote slang bovenop erop zet, de motor verzuipt, en als die los is de motor goed loopt, dan moet daar ergens in dat deel slang naar beneden toe, een blokkade zitten.
Met die slang los kun je gewoon rijden. Wat dan weer raar is, is dat desondanks de bougies v/a verschillen...