Auteur Topic: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april  (gelezen 8742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martin Visser

2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Gepost op: 18 januari 2016, 22:09 »
De technische commissie organiseert dit jaar ook weer de motorinspectiedagen.
Op deze dag zal Ad Mies jullie hartelijk ontvangen om de inspectie aan je motor te laten plaatsvinden.
Verdere details volgen nog.
Zet het maar alvast in je agenda!

De Technische commissie heeft 3 motorinspectie dagen op verschillende locaties gepland. De technische staat
van de motor wordt beoordeeld. Er wordt een onderhoudsplan opgesteld. Correctief, curatief, periodiek en
predictief onderhoud. De deelnemers worden in 3 groepen (inspectie / workshop / tourritje) per keer verdeeld,
zodat over de dag iedereen aan iedere activiteit deelneemt.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 21:05 door Martin Visser »

Offline arne

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2016, 16:23 »
<noob modus>
Wat houdt dat dan in?
</noob modus>

Offline robgoesdakar

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2016, 11:29 »
Arne,
tijdens een inspectiedag wordt jouw motor op een groot aantal technische punten beoordeeld.
Op basis van de bevindingen wordt bekeken wat er allemaal mankeert en met welke prioriteit die mankementen aangepakt kunnen worden. Het is daarna volledig aan je zelf of je de opmerkingen gaat aanpakken en hoe.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Longl1

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2016, 22:08 »
Ha Waffie
Is het mogelijk om na de inspectie een kopie van het inspectierapport te krijgen met alle opmerkingen
Kunnen we het zelf thuis ook een beetje in de gaten houden en houdt het overzichtelijk
Alvast bedankt
leen

Offline Hans Schaap

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2016, 22:23 »
Leen,

Na de inspectie volgt een evaluatiegesprek.
Tijdens dit 1 op 1 gesprek worden alle bemerkingen doorgenomen en op een verzamelformulier genoteerd.
En er wordt een advies aan gekoppeld.
Dit formulier krijg je mee.

De inspectie duurt ongeveer 45 minuten en het gesprek 15 minuten.

Het inspectierapport blijft bij ons.

Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline arne

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2016, 17:13 »
Op basis van de bevindingen wordt bekeken wat er allemaal mankeert en met welke prioriteit die mankementen aangepakt kunnen worden.
LOL, dan weet ik het oordeel van de jury al... "Alles"  ;D

Er is nog genoeg te doen hier. Denk dat ik die datum niet rijdend ga halen.

Offline robgoesdakar

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #6 Gepost op: 04 april 2016, 11:57 »
Tijdens de afgelopen 2 inspectiedagen bleek toch wel weer hoe belangrijk het kan zijn om eens iemand anders naar je motor te laten kijken.

Dus als je nog geen gelegenheid gehad had om naar Alphen a/d Rijn of Elburg te komen, is dit de voorlopig laatste gelegenheid om je clubmotor gratis te laten inspecteren, dus schrijf je snel in !!!
« Laatst bewerkt op: 04 april 2016, 12:54 door varaderohuibje »
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline jaspersFZR

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #7 Gepost op: 08 april 2016, 08:41 »
Zo ik heb me ingeschreven!

Ik heb de mij bekende punten van mijn motor aangepakt (en heb nu een deadline om hem echt af te hebben!), maar nooit verkeerd om ook alle andere punten even te laten checken!!!

En een leuk toerritje er naar toe is ook al een goed excuus om erheen te gaan  :D

de transalp wordt steeds mooier

Offline Pla

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #8 Gepost op: 08 april 2016, 09:16 »
Jammer, zit ik dan net in de Ardenne met de club..!

Had graag mijn motor nog even willen laten inspecteren..

Offline Waffie

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2016, 20:21 »
beste leden

ik  heb  voorlopig 8 deelnemers voor deze dag en enkele komen  langs voor de koffie

De voorlopige planning ziet er als volgt uit,

verzamelen vanaf ca 9.00 uur

keuringen beginnen vanaf ca 9.30-10.00

ochtend sessie:

harm vos
Jasper Smit
Hans Mokkink
Jan Hoekstra
Leen Blokzijl

Lunch ca 12.00-13-00

Middag Sessie

Niko van der Waal
Arina van der Waal
Jos Otte
Peter glas


afsluiting
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 23:27 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline luwe

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2016, 21:25 »
hebben we de zelfde lunch als in Elburg
dan is de kans groot dat ik langs kom al was en is  het alleen al voor de gezellige humor  :) 8)

Offline Waffie

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #11 Gepost op: 15 april 2016, 23:26 »
je bedoelt die frikandelen...

of had je andere voorstellen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline luwe

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #12 Gepost op: 16 april 2016, 18:58 »
is niet gelukt zaterdag  al was het alleen maar voor de humor en de geiligheid jammer ;)
volgen de keer kom ik een keer in Brabant :)
« Laatst bewerkt op: 16 april 2016, 19:12 door luwe »

Offline Cas

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2016, 19:02 »
en de geiligheid  ;)
Ad is inderdaad behoorlijk hitsig de laatste tijd, is mij ook opgevallen ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Bulletje

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2016, 19:08 »
Vandaag even op de koffie geweest bij ad,en div handjes geschud. Ook even de hond bezig gehouden,want die wou ook even spelen natuurlijk hahaha. En natuurlijk even al t moois bekeken kwa bikes,en geluisterd naar de experts hoe en wat. Was gezellig en ben blij dat ik geweest ben..
Had een afspraak staan met rob voor de montage van de shaft saver, die hier elders op t forum staat beschreven. Was een geluk bij een ongeluk,mijn voortandwiel zat helemaal los,en was geheel versleten. Dus ook gelijk maar vervangen,goed dat ad nog wat heb liggen. :D. Vond de bike wat trillen bij hogere snelheid sinds mijn aanschaf,maar daar ben ik nu geheel vanaf. Volgende week komt er een nieuwe ketting en achtertandwiel op,dus dan is t weer top. Heb ook me demper terug geplaatst vanmiddag van me arrow uitlaat,vond t toch wat te gek kwa geluid. Had hem er vanmorgen eruit gehaald voor te proberen. Nogmaals bedankt ad en rob,en ik zie je maandag ad.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2016, 19:23 door Bulletje »

Offline robgoesdakar

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2016, 10:51 »
Nog even een korte inventarisatie van de geconstateerd punten :

Van de 8 motoren:

Remleidingen > 4 jr         5x

Gaskabel blijft hangen      3x
Remlicht voetpedaal         3x
Balhoofdlager            3x
Losse spaken            3x
Achterband (oud/profiel/slijtage   3x
Zijstandaard klapt niet in      3x

Remvloeistof            2x
Expansievat niveau         2x
Voorremschijf dikte         2x
Achterremschijf dikte         2x
Voorrem loopt vast aan      2x

Verder nog geconstatteerd (1x):
Afgebroken ophangpunten, valbeugel gebroken, accu laadspanning, Koppelingskabel stroef, Oliepeil te laag, Uitlaat roesting, Stationair laag   , Groot licht blijft hangen, Koppelingskabel rafels, Choke kabel niet soepel, Voorband (oud/profiel/slijtage),Achterbruglager, Voorvering
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Oldtimer

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #16 Gepost op: 17 april 2016, 19:29 »
Al met al een geweldig resultaat, maar ook bedroevend hoe de toestand van onze clubmotoren soms is.
Hiermee wordt toch weer duidelijk dat het van groot belang is om regelmatige controles te doen.
Sommige zaken zijn natuurlijk wat minder belangrijk, maar als het om remmen en banden gaat zou ik daar zeker niet op beknibbelen.
Kortom, een goed zaak om dit soort controles gewoon als vast onderdeel van de clubactiviteiten te laten en zeker in het voorjaar.

Ook fijn om te zien dat het gewaardeerd wordt en positieve reacties naar de heren techneuten ( ze doen het toch maar weer pro deo ) zijn zeker op zijn plaats.



PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline varaderohuibje

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #17 Gepost op: 17 april 2016, 21:16 »

Offline Waffie

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #18 Gepost op: 17 april 2016, 22:07 »

Hard verdict....

Het is inderdaad erg jammer dat deze inspecties het algemeen beeld  dat  "de motorrijder zijn motorfiets  wel goed onderhoud" onder druk zet.
Zeker als we de scores afzetten tegen het aantal leden dat hun motorfiets heeft aangeboden , moeten we ons misschien toch zorgen gaan maken over al die andere clubmotoren die we niet zien .
In de praktijk  maakt het niet uit of je op een nieuwe en of oudere motor rijd
Ze vragen allemaal  om tijdig onderhoud en dan bedoel ik ook vervanging van versleten delen.
sommige zaken kun je uit stellen maar andere zaken beslist niet
En dat daar soms kosten mee verbonden zijn is gewoonweg onvermijdelijk
Past dit niet dan moet je stoppen met motorrrijden
Dit is misschien hard maar uiteindelijk de veiligste oplossing voor alle.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ChristianG

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #19 Gepost op: 18 april 2016, 10:22 »
Naar mijn idee zijn het vooral nieuwe leden met net aangeschafte motoren die op komen dagen? Dat idee had ik iig wel in Elburg.

Dus dat is toch alleen maar goed?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Waffie

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2016, 12:30 »
zeer zeker,  8) maar het blijft een moment opname

ik ben dan ook voornemens tijdens activiteiten stiekum ;) mijn ogen de kost te geven

op zoek naar het slachtoffer van de dag

 ons clubblad gaat er beslist een column bij krijgen



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline robgoesdakar

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2016, 16:59 »
4 jaar is inderdaad zeer kort. En waarschijnlijk zullen ze ook best wel langer mee kunnen.
Maar dat neemt niet weg dat het rubber wel degelijk gaat slijten, en je remwerking beïnvloed zal gaan worden.
En op de inspectiedagen komen we motoren tegen die al meer dan 20 jaar met dezelfde leidingen rijden... en de bestuurders daarvan merken er (tot aan het vervangen) eigenlijk ook niets van....

Voor de Dero is het inderdaad een heel duur grapje, maar door meteen stahlflex te nemen hoeven ze ook niet meer elke 4 jaar vervangen te worden ! Die gaan (vrijwel) een leven lang mee.

Op mijn 700 alp ga ik ze nu toch ook echt vervangen, want ik bemerk duidelijk verminderde remkracht en 'sponsig' gevoel.
En ook de 700 gaat niet goedkoop worden, maar toch nog net iets goedkoper dan de dero ;)



In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Oldtimer

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #22 Gepost op: 18 april 2016, 21:16 »
Citaat
Die gaan (vrijwel) een leven lang mee.

Ik heb begrepen dat ook stahflex tijdig vervangen moet worden.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Zeegie

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #23 Gepost op: 18 april 2016, 21:35 »
Afgelopen weekend de nieuwe stalen remleidingen goed kunnen testen in de Ardennen. Mijn remleidingen waren 14 jaar oud.... Ik kan een ieder aanraden tijdig te vervangen. Heb genoten van de kracht en zekerheid bij het remmen en dan heb ik het met name over de voorrem want achter gebruik ik op de weg haast niet.... Alleen bij keren of korte bochten.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline robgoesdakar

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #24 Gepost op: 20 april 2016, 12:34 »
Ik heb begrepen dat ook stahflex tijdig vervangen moet worden.
Marien,
ik heb speciaal voor jou nog even nagevraagd bij de leverancier van de HEL remleidingen. (Waar ik eigenlijk altijd mee werk)

Citaat
Onze Hel remleidingen hebben geen houdbaarheidsdatum oftewel ze gaan een motor leven lang mee, we geven er dan ook levenslange garantie op. (onder normale omstandigheden wel te verstaan)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Oldtimer

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #25 Gepost op: 20 april 2016, 14:29 »
Speciaal voor jou dan dank je wel Rob.   :-* :-*

Is het dan wel verstandig om ze tegelijk met het vervangen van de vloeistof te reinigen \???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2016, 14:36 »
HEL remleidingen.
Heel mooi spul.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Menno

Re: 2016 Inspectiedag Sprundel Zaterdag 16 april
« Reactie #27 Gepost op: 21 april 2016, 07:48 »
Op mijn Dero destijds leidingen van Melvin.de gemonteerd. Zeer betaalbaar en erg goed.