Zit aan de zijkant van de carb, beide zijden, een klepje (2 schroefjes) met daarachter een rubbertje (metaal in het midden) en een veertje. Als dat verkeerd om zit heb je dezelfde klachten weet ik uit ervaring. Nu weet ik alleen niet uit mijn hoofd of het veertje aan de buitenzijde of binnenzijde moet (dacht buiten..)
Edit: Foto gevonden en toegevoegd. Veertje moet aan de buitenzijde
Dat is de air cut-off valve, die heeft hier niks mee te maken. Dat ding helpt bij stationair lopen en voorkomt knallen in de uitlaat als bij gas dicht het mengsel relatief te arm wordt t.o.v. de terugvallende toeren (hij maakt het mengsel rijker). Als dat ding faulty is, slaat bijv. je motor af bij stationair
Mooie uitleg Jeroen!
Maarehm, het is geen vacuum.
De definitie van vacuum (in de context van verbrandingsmotoren) is een plek waar zich geen lucht(druk) bevindt. Als je de slides van Jeroen goed leest, zie je dat de werking van de carb berust op verschil van luchtdruk in de carb en buitenlucht.
Preciezer, er zit een gaatje boven in het plastiek van de gasschuif. De onderdruk die ontstaat in de venturi zuigt via dit gaatje de lucht boven de gasschuif weg en de atmosferische druk onder het membraan duwt door het drukverschil zo de gasschuif omhoog. Als het membraan gescheurd is of niet goed geplaatst, zal er atmosferische druk lekken naar boven de gasschuif waardoor deze op gegeven moment niet hoger zal gaan. Motor loopt bout.

Anyways, reagerend op Bill,
Als in iedere versnelling bij hetzelfde toerental het probleem optreedt, ach er zijn zoveel mogelijkheden. Met mijn antwoorden neem ik vaak grote afstekers omdat ze technisch en in verhouding tot elkaar veel te langdradig zijn. Dat is net zoiets als je emo-issues willen bespreken via whatsap

Jij roept iets over carbs, dan roep ik (als meest voor de hand liggend): sproeiers. De hoofd- wel te verstaan, want bij het door jouw genoemd toerental spelen die een hoofdrol.
Maar, als je vlotternaald blijft hangen steeds dan kan hij de vlotterkamer wel es niet snel genoeg bijvullen en dan krijg je dat symptoom ook (te arm).
Een rotte bougie kan dit ook doen, maar je hébt er vier.
Een rotte cdi kan ook prima, ze kunnen voor een bepaald toerengebied niet meer werken.
Pick-up. Of een bobine for that matter. Zijn spoeltjes. Kunnen precies dat symptoom tentoonspeiden.
Hoe lang wil je dat ik door ga.....?

Begin nou gewoon eens ergens i.p.v. AANNEMEN dat iets het wel niet zal zijn

Bromt