Ik heb na een crash de remmerij achter gereviseerd - hoofdremcylinder, remklauw, leiding vervangen door stahlflex - en sinds dien remt 'ie achter weer als nooit tevoren

. Alleen zit er na een tijdje rijden een 'tik' in de achteras of rem die ik niet kan plaatsen

. Het is echt een metaalachtige tik die eens per omwenteling van het achterwiel plaats vindt. Als je koud wegrijd hoor je niets, maar na een kwartiertje, half uurtje rijden is de tik er weer. Zodra ik de rem licht aanzet is de tik weer weg, maar laat ik de rem dan los is 'ie er weer. Dit suggereert naar mijn idee heel sterk dat het in de achterrem zit.
Voor zover ik kan zien is de remschijf recht, maar wellicht moet ik dat nog eens goed nameten - wat is hier een goede methode voor?. Verder heb ik wel de 'oude' remblokken gebruikt. Die waren net voor mijn val vervangen dus daar zit nog meer dan genoeg vlees aan. Alleen is de achterrem toen wel even geblokkeerd, en dus heel heet geworden. Volgens mij zijn de blokjes niet 'geglazuurd' (zo heet dat toch?) maar zelfs al zou dat zo zijn, dan zouden ze vooral minder goed moeten remmen en niet per se zo'n tik veroorzaken, toch?
Klinkt iemand dit probleem bekend in de oren? Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Ik hoor graag jullie gedachten hierover!