Fout bij eerste keer inloggen forum

06 mrt 2019 11:01 #1 door Janno
Fout bij eerste keer inloggen forum werd gestart door Janno
Aangezien ik meestal enkel geïnteresseerd ben in de laatste berichten op het forum heb ik een snelkoppeling staan naar:
transalpclub.nl/forum/unread
Bij inloggen heb ik aangevinkt om altijd ingelogd te blijven.
Echter krijg ik altijd de melding:
"FOUT: U bent niet bevoegd deze pagina te bekijken."

Als ik de pagina refresh / of link opnieuw aanklik, gaat het wel goed.

Volgens mij een bugje vanwege sessionid/cookie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2019 11:45 #2 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Fout bij eerste keer inloggen forum
Je sessie verloopt inderdaad na één uur. Laat je je browser openstaan zonder enige activiteit, dan krijg je inderdaad een foutmelding omdat je sessie verlopen is. Wil je in één keer met succes kunnen inloggen na inactiviteit (verlopen sessie), dien je eerst de pagina te verversen. Anders stuurt je browser de oude sessie id mee en wordt je verzoek geweigerd (verlopen sessie).

Daarnaast is de optie Ongelezen enkel beschikbaar voor ingelogde gebruikers. Probeer je dus de pagina te verversen vanuit een verlopen sessie, krijg je de melding, die jij noemde. Doe je dit bv. vanuit een nieuwe tab, dan kom je direct op de inlogpagina terecht en wordt je na het inloggen doorgestuurd naar de ongelezen berichten.

Kortom: je kunt het beste je browser/tab sluiten als je klaar bent op het forum. Wil je graag koekeloeren om op de hoogte te blijven van wat er allemaal speelt op het forum, dan kan ik je de RSS ( ) optie aanbevelen. Gebruik je de globale feed (helemaal onderaan rechts van het kruimelpad) dan zie je alle berichten op publiek toegankelijke boards langskomen. Er zijn ook feeds per categorie (board). Voor de besloten boards gaat dit niet werken omdat er geen authenticatie plaats vindt.

06 mrt 2019 12:17 #3 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Fout bij eerste keer inloggen forum
mmm, ik snap het geheel van wat je schrijft.
Wat was de session lifetime van het oude forum? Die stond dan zeker op enkele weken, aangezien het daar wel altijd werkte.

06 mrt 2019 13:03 #4 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Fout bij eerste keer inloggen forum
Op het oude forum waren de sessies ingesteld op 31 dagen. Dit is vanuit beveiligingsoogpunt een slechte keuze geweest.

Dit is een instelling, waar we de balans moeten zien te vinden tussen beveiliging en gebruikersgemak. Wordt vervolgd.

Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden