Dubbele koplampen

12 nov 2018 18:21 #1 door renATus
Dubbele koplampen werd gestart door renATus
Wellicht al eerder gepost maar kon met de zoekfunctie geen info vinden vwb de mogelijkheid om de nieuwe AT te voorzien van dubbele led verlichting.

Is er iemand die haar/zijn nieuwe AT al voorzien heeft van dubbel werkende koplampen ?
Ik heb begrepen dat er setjes ** op de markt zijn waarmee het grootlicht van minder stroom voorzien wordt en zo mee kan branden en de tegenliggers niet verblind.

** www.skenelights.com/new-products

Er zal vast een wetgeving en typegoedkeuring aan vooraf gegaan zijn, echter de gemiddelde opsporingsambtenaar heeft  gelukkig geen weet van deze maatregel ;)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2018 18:39 - 14 nov 2018 08:55 #2 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Dubbele koplampen
Ik ben benieuwd of iemand hier dit al gedaan heeft bij een nieuwe AT. Ook omdat hij standaard al genoeg licht geeft is deze toepassing niet echt nodig. Je kan er ook verlichting bij plaatsen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2018 18:53 #3 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Dubbele koplampen
Op de ‘valbeugel’ heb ik de originele Honda DRL Ledlampen gemonteerd, echter is het voor mij een cosmetisch dingetje hoor. Ik vind het gewoon mooier als beide koplampen branden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2018 18:58 #4 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Dubbele koplampen
OK, ik begrijp het.
Heb je al eens op het www gezocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2018 09:02 #5 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Dubbele koplampen
Zeker gezocht en ook wat info gevonden, maar eigenlijk geen duidelijke info vwb AT met Ledlampen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 16:13 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Dubbele koplampen

Hoe zit dat spulletje in mekaar dan?

Betekent dat dan dat de ene lamp een dimlicht/grootlicht led set-up heeft en de de ander alleen groot?

Zijn die lampfittingen gelijk? Anders lijkt me dat je zo'n grootlicht led vervangt door een dim-/grootlicht led en dan even kabeltjes frubbelen.


Dus ja, hoe is het gemaakt en wat is de set-up nu? Kun je wat pics posten misschien..?


Brom



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 16:29 #7 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Dubbele koplampen
Ik weet het ook (nog) niet Brom. Als ik de informatie begrijp wordt dat kastje ingebouwd en behoud je de originele ledlampen. Het grootlicht zou hiermee minder stroom krijgen en brand dan iets van 50%. Wanneer je ècht je grootlicht aanzet zal de lamp 100% branden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 19:23 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Dubbele koplampen

Ja jij bedoelt dat aftermarket kastje wat je laat zien. Dat mag denk ik niet omdat grootlicht de hele reflector gebruikt en daarmee tegenliggers verblind. Ook als dat maar halve luxen zijn.


Ik bedoelde, hoe het nu af-fabriek op je AT is opgelost.

Ik neem aan dat het min of meer conventioneel zit, als in een koplampunit waar een lamp in geprikt zit, zodanig dat de lamp vervangen kan worden.

Mijn vraag was: zijn die fittingen van die 2 verschillende lampen hetzelfde? Zo ja, dan vervang je het grootlicht door eenzelfde dim/grootlicht lamp en moet je iets aan je bekabeling veranderen.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 19:45 #9 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Dubbele koplampen
Van facebook groepen over de AT begrijp ik dat de koplampunit een geheel geïntegreerd ontwerp is, waar geen losse lampen in zitten.
Bij een defecte koplamp moet de hele unit vervangen worden.
De enige oplossing is om het grootlicht signaal aan te passen zodat minder (vaak) stroom door gaat.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 21:25 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic Dubbele koplampen

Van facebook groepen over de AT begrijp ik dat de koplampunit een geheel geïntegreerd ontwerp is, waar geen losse lampen in zitten.
Bij een defecte koplamp moet de hele unit vervangen worden.


Zo dan!


Thanks voor de info, Grubeater  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 21:55 #11 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Dubbele koplampen
En nu dan maar hopen dat er niks kapot gaat. Kon wel eens een dure grap worden.
Inruilen of verkopen kan altijd nog  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 22:59 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Dubbele koplampen
zo rond de 650 euro voor de koplamp unit

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2018 07:12 #13 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Dubbele koplampen
Oops, effe slikken  :-\

Wellicht tegen die tijd wel after market setjes te verkrijgen. Er worden genoeg AT’s verkocht. De (Chinese) markt zal daar vast op inspringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2018 21:38 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Dubbele koplampen
Je kunt een PUIG koplamp bril monteren, daarmee voorkom je dat het kunststof langzaam maar zeker gezandstraald wordt en het lichtbeeld afneemt.

In de VS branden beiden koplampen van een CRF maar in de VS hebben ze een afwijkend lichtbeeld tov de EU en mijn ervaring is dat je dat lichtbeeld niet op je CRF in NL wilt hebben.

Zo'n module die je grootlicht afknijpt bestaat voor normale koplampen al langer en wordt o.a. aangeboden door Mototronix in Zeewolde, zie: mototronixwebwinkel.nl/11-goedzicht-producten?page=2

Ik heb de eigenaar van Mototronix gevraagd of deze module ook geschikt is voor LED en onderstaand is het antwoord:

"De koplamp dimmer is ook geschikt voor LED lampen.
Het enigste nadeel bij LED's is dat ze slechter dimmen dan een gewone gloeidraad-lamp.
De led kan wat geler gaan branden in de dimm stand en als je hem te veel gaat dimmen
kan hij gaan knipperen, of uit gaan. Je kan dit wel goed inregelen met de potmeter op de dimmer. "

Ik heb eerst andere aanpassingen op m'n lijstje staan maar deze staat er ook op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2018 22:16 #15 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Dubbele koplampen
Bedankt voor je post. Ik word steeds enthousiaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 14:17 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic Dubbele koplampen

Mooi verhaal. Duur ook  ???


Maar, hoe zit dat dan met het lichtbeeld? Je kunt wel de spanning halveren op een grootlicht maar die geeft nog steeds een verblindend beeld, zeker als je hem net zo fel/met dezelfde spanning als het normale dimlicht wilt voeren.


Ik denk dat het verboten ist, led of gloeilamp..  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2018 19:55 #17 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Dubbele koplampen
Ik had het een jaar terug al over de LED koplamp die niet meer te servicen is maar dat werd toen weggezet onder jaloezie. "Ze gaan toch 50.000 uur mee!" Enzo. Dat er wel eens zoiets kon zijn als waterschade of een defecte spanningsregelaar boeide niemand wat.

Dus hierbij: Je kunt geen ene k*t met de LED koplamp zonder de zaag er in te zetten, en een nieuwe kost een derde van je maandsalaris. Kunnen we nu eens onze stem richten tegen Honda dat dit geen normale gang van zaken is? En een flinke downgrade van een normale halogeenlamp van vijf euro die bij elke benzinepomp te vinden is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 16:25 #18 door tjabbie
Beantwoord door tjabbie in topic Dubbele koplampen
Voor zover mij bekend werken die kitjes die het grootlicht dimmen niet. Op motorbeurzen ook vaak genoeg gevraagd aan de leveranciers. Maar als iemand het is gelukt ben ik erg benieuwd. Al vanaf dag 1 opzoek hiernaar :)

Ik weet wel iemand die het is gelukt.. maar dan met twee complete nieuwe led units. Geen mod op de bestaande lampen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 22:15 #19 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Dubbele koplampen
Die setjes zouden moeten werken kijk hier maar eens. Het lijkt erop dat de IQ-275 het pwm signaal naar de leddriver aanpast. Ze schrijven dat het bij een GS ook werkt.
www.motorcycleinnovations.ca/product_p/iq-275.htm
Ga eens kijken of ik zo een ding op de kop kan tikken



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 22:19 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic Dubbele koplampen

Maar, hoe zit het nou met het lichtbeeld van die 2e lamp die je wilt laten branden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.297 seconden