Verkoop Transalp XL600V (1999)
Ik had nooit gedacht dat dit nog eens zou gebeuren, maar na circa 8,5 jaar gaat mijn Transalp XL600V er toch uit. Ik rijd al enkele jaren veel te weinig km's (nog maar 500-1000 km per jaar, en dan m.n. zakelijke ritjes), dus er komt ook geen vervangende motor voorlopig, mede door wijzigingen in de privé-situatie de afgelopen jaren.
Het betreft wel een motor die wat aandacht nodig heeft, maar ik heb er wel voor gezorgd dat de motor om de zoveel weken even een ritje kreeg, waardoor de accu (Motobat) en de motor niet te lang stil zijn komen te staan door de tijd heen.
Algemeen
- Kenteken: MB-HG-13
- Bouwjaar: 1999 (december)
- Gekocht van 1e eigenaar in maart 2015 (circa 48.000 km op teller)
- Km-stand nu: 124.500 km
- Beide originele sleutels zijn aanwezig
- Valbeugels sinds okt-2015
- Nieuwe spanningsregelaar in november-2016
- Nieuwe balhoofdlager + Huzar uitlaat in juli-2018
- Nieuwe velgen/spaken in maart-2019 (inmiddels wel wat kleine beschadigingen op de achtervelg)
- Zadel opnieuw laten bekleden (enkele jaren geleden ook, maar niet bekend welk jaar)
- Vraagprijs: onbekend, ik heb geen idee wat 'ie nog op kan leveren
Onderhoud e.d.
• Belangrijke reparaties, vervanging en noodzakelijk onderhoud sinds aanschaf bij Ad Mies gedaan, zoals banden, kettingset, balhoofdlager, spanningsregelaar, etc. (facturen/bonnen beschikbaar)
• Klein onderhoud (olie, filters, etc.) zelf gedaan. Olie altijd ververst motorolie van Motul (5100 4T 10W-40)
• Motor start nog steeds prima en vraagt niet heel veel olie
• Nagenoeg altijd euro 98 getankt
• Heeft altijd onder overkapping en/of onder hoes gestaan (hoes van DS Covers)
• In alle seizoenen gereden, maar bij pekel is de motor (dagelijks) afgespoeld met (veel) water
Toebehoren:
• Honda topkoffer incl bijhorend slot + bijhorende originele sleutels
• Motorhoes DS Covers (met wat schade, maar wel functionerend)
• Originele gereedschapsetje aanwezig
Optie
• Originele middenbok (los) aanwezig (zie ook andere