Aanstaande zondag 17 november: De Snertrit! (17 nov 2019)

Komende zondag is het weer tijd voor de laatste Toerrit van het jaar: de Snertrit!
Sluit samen met andere clubleden het seizoen af in stijl met een lekker kop Snert.

Te koop: Roodzwarte Transalp van 1994

12 sept 2019 21:26 #1 door alain
Te koop: Roodzwarte Transalp van 1994 werd gestart door alain
Na twee wereldreizen en vele andere verre reizen op mijn ouwe trouwe rode Transalp ben ik tot het besef gekomen dat ik niet lang genoeg zal leven of fit genoeg zal zijn om mijn drie motoren 'op' te rijden. Bovendien staat mijn garage overvol motoren en fietsen; en dat is niet handig om te sleutelen. De paarse beschaafde van '93 heeft geen nummerplaat en is niet verzekerd, dus probeer ik eerst de avontuurlijke roodzwarte van '94 te verkopen, want die staat nu vertrekkensklaar voor een nieuw avontuur, en dat geeft mij misschien de kans de paarse eens volledig te pimpen met Heavy Duties, dan heb ik deze winter wat omhanden nu ik op pensioen ben.

Deze motor heeft een gedocumenteerd roemrijk verleden !
Hoelang je er nog mee kan rijden hangt grotendeels af van de zorg welke je er aan besteedt, en dat kan héél lang zijn.

Ik start met een vraagprijs van 1.500 Euro, maar dat is onderhandelbaar.
Bouwjaar 1994
Bijna 130.000 km (de kilometerteller stond 2x even 'stil' door defecte opnemer)
Motor 10 jaar en 100.000 km in mijn bezit; ik kocht deze van mijn stervende buur.
De motor heeft altijd in een garage gestaan, tenzij op reis.

Momenteel volledig in orde - geen technische mankementen (die komen er wel..., maar zijn altijd vlot te verhelpen)
Bij elke clubkeuring (laatste drie jaren) kreeg de motor een bijna perfecte beoordeling. Mankementjes waren mineur en werden altijd snel bijgewerkt.(Waarvoor ga je anders naar de keuring)
De historiek van de motor is mooi op te volgen in mijn blog, want die beschrijft al mijn reizen met deze Transalp.
Geen ongevallen, tenzij vallen bij quasi stilstand.

Goudgele velgen in zeer goede staat. Banden gaan nog meer dan 5.000km mee.
Stalen remleidingen; remblokjes quasi nieuw.
Alle lagers van het rijwielgedeelte zijn nagekeken of recent vervangen en in goede staat. Ketting en achterste tandwiel nog in goede staat. Voorste tandwiel is nieuw. Olieverbruik minder dan 1 liter op 10.000km bij rustige rijstijl (MIJN rijstijl). Benzineverbruik altijd minder dan dan 1/20 tijdens mijn reizen en bij MIJN rijstijl (70-90/uur).
Motobatt batterij van 10 maanden oud.

Zadel, tank, kappen in goede staat zonder scheuren, op wat vegen of krasjes na. Enige echte beschadiging is een uitgebroken bevestiging van het scherm, maar degelijk (niet mooi) hersteld en langdurig uitgetest.

Nieuwe CDI, temperatuurmeter, Voltmeter, twee DIN-aansluitingen, RAM-mounts, bodemplaatversteviger in zink, middenbok.

Verhoogd scherm.
Koffers en bevestiging in prijs inbegrepen (indien geen koffers gewenst daalt de prijs. ik kan ze zelf ook nog gebruiken voor de andere Transalp)

Ik woon in Watervliet (Belgie). Mijn email: alainapestaartmediringpuntbe

PD06(1993) - PD06(1994) - 1200GS(2005)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2019 21:27 #2 door alain
Beantwoord door alain in topic Te koop: Roodzwarte Transalp van 1994
En nog enkele foto's...

15 sept 2019 07:58 #3 door alain
Mijn reisblog is te vinden op:
alain.mediportal.be

Bijlagen:

09 okt 2019 17:57 #4 door alain
Ik heb in eerste instantie deze motor te koop gesteld omdat deze nu rijklaar is, en er kan mee proefgereden worden. Maar als er interesse is voor de paarse (1993, slechts 40.000km en in heel mooie staat), verkoop ik de paarse en blijf zelf verder rijden met de roodzwarte.

Mogelijk is mijn prijszetting voor die roodzwarte iets te hoog, maar vragen staat vrij en bieden ook. Leden van TCN krijgen bovenop de onderhandelde prijs 100 Euro korting. Binnenkort bied ik de motor ook aan op marktplaats en dergelijke.

De paarse staat momenteel diep in mijn garage maar ziet er ongeveer uit als foto in bijlage. Ik zal hem eerstdaags ook van een nummerplaat voorzien en hem inschrijven en verzekeren.

Het fotootje van de roodzwarte dateert reeds van 2013, maar de motor heeft in al die tijd nog niet al te veel van zijn pluimen verloren.

Bijlagen:

09 okt 2019 23:01 #5 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Te koop: Roodzwarte Transalp van 1994
Hi Alain,

Verkoop je de valbeugels en kofferset toevallig ook los?

Groet,
Jorrit

10 okt 2019 14:59 #6 door alain
Voorlopig niet. Misschien wel in tweede instantie.

10 okt 2019 16:15 #7 door Jorritheijn
Hi Alain, in dat geval hoor ik het graag!

10 okt 2019 18:46 - 10 okt 2019 18:49 #8 door alain
Ter verduidelijking:
Als ik de roodzwarte hou, dan hou ik ook de ganse kofferset en de valbeugels.

Als ik de roodzwarte verkoop zonder kofferset, dan komt deze kofferset apart te koop.
Hoeveel heb je er voor over? De koffers zijn in goede staat met telkens een paar sleutels, maar wel met schuursporen door het vallen bij stapvoets rijden.
Dan heb ik een idee van wat iemand bereid is er voor te geven.

Als ik de paarse hou, komen er nieuwe valbeugels en koffers op van Heavy Duties. Dan komen de valbeugels ook te koop. Het zijn ongeveer dezelfde als deze van de roodzwarte.

11 okt 2019 11:32 #9 door Jorritheijn
Van de kofferset weet ik niet zo goed wat de waarde is.
Ik heb meer interesse in de valbeugels, iets van 50 euro?

06 nov 2019 19:34 - 07 nov 2019 13:38 #10 door alain
Deze roodzwarte Transalp staat nog steeds te koop.
Hij is volledig rijklaar, verzekerd en ingeschreven, en klaar voor een proefrit.
Wat de prijs betreft kan ik erg soepel zijn.
Ik verlaag de vraagprijs naar 1400 Euro. Er gaat op de onderhandelde prijs nog eens 100 Euro af voor TCN-leden.

Zoals aangekondigd zet ik nu ook mijn mooie paarse TA van 1993 te koop, met slechts 42000km op de teller.
(Zie andere aanbieding). Van de prijs zal bij deze niet veel af gaan, anders is mijn verlies op deze motor te groot.

Ik verkoop uiteindelijk slechts 1 van beide motoren. Ik blijf zelf verder rijden met de Transalp welke overblijft.

Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden