Frame met kenteken

02 apr 2021 16:31 #1 door Floor
Frame met kenteken werd gestart door Floor
Goeiemiddag,

Wij hebben hier nog een frame met kenteken staan. Bouwjaar is 1989. Er hangt ook nog een blok in met ca 70.000 km op de teller.

Motor is deels gesloopt (er zitten nu geen wielen in, spanningsregelaar en cdi's zijn intussen ook al naar anderen motoren gegaan), maar ik weet niet of iemand interesse heeft? Kabelboom is nog wel intakt. In principe kan de motor weer opgebouwd worden tot de cdi's en spanningsregelaar aan toe als er een geinteresseerde is, maar het is wel een motortje met ervaring (Zuid-Afrika naar Nederland, Marokko) en zal dus niet de allerknapste meer worden.

Anders slopen we hem en wordt het kenteken ingeleverd.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2021 18:07 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Frame met kenteken
Toevallig 25 of 35 Kw Floor?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XL125V / R80G/S / G310GS

02 apr 2021 18:14 #3 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Frame met kenteken
Goeienavond! Ook nog hier :-)

Nee, de motor staat nog op het originele vermogen op kenteken.

Er is op 25 kw mee gereden, maar nooit officieel op kenteken gezet. Het is wel mogelijk om hem te verzekeren via Combimotors met een uitdraai van het vermogen < 25 of <35 kw. Dan rij je gewoon verzekert rond. Als je hem op de testbank zet zonder aanpassingen vermoed ik dat er ca 30 kw gemeten wordt.

02 apr 2021 23:00 #4 door The Headless Horseman
Zékers! Uiteraard ben ik nog hier B)

Liefst zou ik toch ook wel op het kenteken hebben!
Maar wat heb je er nou allemaal bij? Is het wat je ziet op de foto, of zijn er ook nog wielen, tank & kappen enzo bij?
En is dat motortje nog goed? 70 K is niet overdreven veel natuurlijk, of is het een olie-bootje?

Grtz,
René

06 apr 2021 11:40 #5 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Frame met kenteken
He Floor,
Lang geleden alweer.
Een maatje van me heeft wel interesse. Ben ook wel benieuwd wat je er allemaal bij hebt, en wat voor prijs je in gedachten hebt.

Groeten Marc

06 apr 2021 15:06 #6 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Frame met kenteken
Hoi René!

Ja, kan ik me ook voorstellen. Op kenteken is wel zo safe.

Alles is er nog bij. Het was zo'n witte kleurstelling uit '89, alleen een rood kontje ipv wit. Wielen zijn er ook bij. Enige wat ik zeker weet dat ontbreekt is de snelheidsopnemer in het voorwiel, cdi's en spanningsregelaar.

Het blok gebruikt wel wat olie, maar niet schokkend. Motor is destijds uit elkaar gehaald om klaar te maken voor een trip naar marokko en daarna op verder te rijden. Had ook gemakkelijk gekund, maar het klassieke verhaal: motortje is gesloopt, toen was de tijd op en aangezien we hier nog een ander goed exemplaar in de schuur hadden staan, is hij op een andere vertrokken en is deze blijven staan. Hij is van mijn broer die intussen in Uganda woont en dus is de noodzaak er niet om hem weer op te bouwen... Als ik mag inschatten, gok ik dat er zo'n 250 cc olie per 1000 km in ging. Dus hij verbruikt wel iets, maar niet schokkend. Hij staat wel intussen al uh... 2 jaar (?) stil.

07 apr 2021 17:28 #7 door The Headless Horseman
Dank voor de toelichting Floor :)

Ik laat ‘m vooralsnog eventjes aan me voorbij gaan, sorry! Moet éérst ook nog een 125cc Varadero verkopen :silly:
Maatje van Marc kan zijn slag slaan B)

Grtz,
René

Moderators: varaderohuibje
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden