M'n Alpie & ik

21 okt 2022 19:33 - 21 okt 2022 19:48 #1 door Maarten
M'n Alpie & ik werd gestart door Maarten
Dag motormuizen

Voelt 't toch wel officieel; in bezit zijn van een Transalp & dan ook nog bij de TA club #trots

Mijn naam is Maarten & zoals ik al zei ben ik, sinds november vorig jaar, trotse eigenaar van een Transalp 600 XL V uit 1998. Ik had een Bonneville T100, een sexy beestje maar voelde toch de drang van de gebaande paden te gaan.
De alp is m'n enige vervoersmiddel dus ik rijd er het hele jaar door mee.

Ik ben me nu voornamelijk aan het richten op de TET, nu in NL de zandbak in duiken, volgend voorjaar de grenzen over.
Het lijkt me leuk dit met mede TET'ers te ontdekken. Ook zou ik 't te gek vinden om flinke tochten alleen te gaan doen. Ik ben nog een 'sleutelnoob' maar vind het te gek om te leren, tenslotte is dat beesie degeen die me aan 't eind vd dag weer thuis brengt (ik geef 'r ook kusjes). Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik niet de technische kennis heb om mezelf weer op weg te helpen mocht ik mezelf letterlijk & figuurlijk in de shit rijden. Mochten jullie tips hebben hoe dit een beetje op te bouwen voor mezelf hoor ik dat graag!

Ik woon momenteel in Vorden, gemeente Bronckhorst Aaaaaaaachterhoek. Mochten er mensen in de buurt de komende tijd nog tochtjes willen maken hoor ik 't graag.

Voor nu in ieder geval een foto
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2022 20:54 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic M'n Alpie & ik
Welkom hier Maarten :)

Technische kennis is hier op het forum meestal wel aanwezig als je ergens niet uit komt!
En er is sowieso al veel te vinden hè.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2022 10:31 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic M'n Alpie & ik
Hi Maarten,

Welkom hier !

In jouw hoek van het land is offroad genoeg te vinden, veel plezier !

Leuke kleurstelling trouwens, de donkere motor en die gifgroene valbeugels - I like it !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 10:12 #4 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic M'n Alpie & ik
Dank voor je bericht Rene!
Klopt idd, er is een hoop kennis te vinden online…gelukkig.
Het gaat me er met name om hoe ik me kan voorbereiden (technisch gezien) op een trip. Enigszins het gevoel te hebben mezelf weten te redden mocht m’n Alpie er ff geen zin meer in hebben. Alle tips zijn welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2022 10:21 #5 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic M'n Alpie & ik
Garfield! Thanks.
Klopt, de TET loopt hier nagenoeg langsheen. Is Maarten heeeel blij mee!

Vorige week alle kappen matzwart gespoten, ook ik ben blij met ‘t eindresultaat! Valbeugel laten poeder coaten en dat is ook een lekker kleurtje geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden