Voorstellen

09 mrt 2023 18:47 #1 door Frank Kleij
Voorstellen werd gestart door Frank Kleij
Beste liefhebbers,

Mijn naam is Frank. Ik kom uit Noord-Holland regio Zaanstreek.

Sinds kort trotse eigenaar van een Honda Transalp 600. Met als doel: all/offroad routes te gaan rijden door Nederland (helaas niet veel in de buurt bij mij), en door europa.
Maar voor die tijd ga ik langzaam de transalp een beetje opknappen.

Op de planning staat:
- Aluminium Bashplate (waarschijnlijk via rob z'n website)
- Nieuwe velgen en spaken (velgrot), ik denk via haan wheels
- Misschien een hyperpro setje, nog niet over uit of dit helemaal nodig is.

Ik hoop hier ook wat meer gelijkgestemden te vinden aangezien mijn vrienden alleen maar snelle nakeds en racers rijden.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 09:07 #2 door Larcorba
Beantwoord door Larcorba in topic Voorstellen
Welkom Frank van een mede-Noord-Hollander en nieuw lid.

Heb de bashplate laatst ook besteld en die is het zeker waard.

Ik weet niet of je lid bent, maar er komt volgende weekend een openingsrit aan: transalpclub.nl/activiteiten/activiteite...vent/189-openingsrit Samen met een ander clublid rijden we vanuit Noord-Holland die kant op, mocht je willen aanhaken ben je meer dan welkom.

Success met sleutelen en veel plezier van je nieuwe Alp! 💪🏼

Ik kan altijd nog lopen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 13:17 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorstellen
Hi Frank,

Welkom hier en gefeliciteerd met je Alp !

Uit ervaring met diverse motoren kan ik je een set nieuwe veren / schokbreker voor elke motor van 20 jaar of ouder van harte aanbevelen.
Op de Alp 600 die ik heb gehad, had ik voor en achter Hyperpro veren gemonteerd plus dikkere olie in de vork en dit maakte juist offroad héél veel verschil.
Je weet niet wat je mist tot je het verschil hebt ervaren.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 13:20 #4 door Timo
Beantwoord door Timo in topic Voorstellen
Hee Frank, Welkom 👋🏻

Genoeg gelijkgestemden hier. Heb zelf ook 8+ jaar naked bikes gereden, en paar mnd geleden overgestapt naar een alp 600 uit 93. Die is nu klaar voor offroad / TET. Vanuit de Noordoostpolder (mijn woonplaats) ligt de TET behoorlijk dichtbij.

Als het weer iets beter wordt dan vandaag 😅, wil ik een 2 daagse tocht maken over de TET. Wie wil kan dan aansluiten 👍🏻

Succes met sleutelen en rijden! Nb; de aluminium carterbeschermer uit Rob z'n webshop is een échte aanrader 😎

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 13:53 #5 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Voorstellen
Mooi Frank. Veel plezier met die bak!

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 16:39 - 10 mrt 2023 16:40 #6 door Frank Kleij
Beantwoord door Frank Kleij in topic Voorstellen
Hoi Larcorba

Nog geen lid helaas, pas net een weekje eigenaar van de alp en een paar dagen van het forum. Maar eventueel wel interesse om mee te rijden met het tourtje. (moet vast kunnen als hangaround:silly: )
Bashplate van rob is besteld :) en waarschijnlijk ook een achtervelgje via hem. Dus alleen nog twee setjes spaken nodig, daarna klussen geblazen. Met de nieuwe wielen misschien dan ook maar gelijk een mooi setje all terrain banden. 60/40 of 80/20 ?

Hallo Garfield,

Daarmee zat ik ook al in mijn hoofd. Fiets is ouder dan 25 jaar zelfs en hoogst waarschijnlijk de originele veren en schokbreker. Niet erg om gewoon te vervangen en gelijk geleidebussen, keerringen en de hele mikmak voor mee te nemen. Ik heb toch een meevallertje van de belastingdiest gehad :police: en geld is er om uit te geven.

Hoi Timo,

Mocht mijn Transalp er tegen die tijd klaar voor zijn dan zie ik je post wel voorbij komen. Met de connecties via het forum is er veel mogelijk merk ik nu al. Dus de vaart zit er goed in met onderdelen bemachtigen. Nu alleen het weer nog...

En Alex,

Gaan we doen!!! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 16:56 #7 door Larcorba
Beantwoord door Larcorba in topic Voorstellen

Frank Kleij schreef : Nog geen lid helaas, pas net een weekje eigenaar van de alp en een paar dagen van het forum. Maar eventueel wel interesse om mee te rijden met het tourtje. (moet vast kunnen als hangaround:silly: )


Gezellig! Ik was eerst ook nog even aan het kijken om lid te worden, maar was toch snel over de brug. Geen lid is voor een tourtocht geen probleem volgens mij, ik lees in ieder geval dit op de pagina:
"Potentiële nieuwe leden kunnen mailen naar Willem Joosten pr@transalpclub.nl"

Weet niet precies hoe dat zit, maar dat kan je met een mailtje denk ik uitvinden😎 Heb je ook nog even een prive bericht gestuurd met wat meer info over de openingsrit.

Ik kan altijd nog lopen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2023 17:03 #8 door Frank Kleij
Beantwoord door Frank Kleij in topic Voorstellen
Hoi,

Ik heb een mailtje gestuurd en antwoord gehad. Meerijden is inderdaad geen probleem. Ik ga de sfeer eens proeven en het lijkt me leuk om dan met de mede noordhollanders af te spreken om die kant op te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden