My wife made me do it ;-)

01 sept 2023 19:17 - 01 sept 2023 19:29 #1 door Jurian
My wife made me do it ;-) werd gestart door Jurian
Dag iedereen,

Om maar met de deur in huis te vallen ... ik ben hier vanwege mijn vrouw. Zo, dat is een start van een voorstelrondje die niet vaak voorbij komt gok ik ;-). Mijn lieftallige wederhelft rijdt al jaren motor en nadat wij vorig jaar met de (auto) en tent door Frankrijk rondtrokken (onder andere bij Classic Le Mans geweest, echt een aanrader!) kwam het zo voor de tent weer is op onderwerp motor.

Amanda gaf aan dat ze het leuk zou vinden om samen met me wat rond te reizen op de motor. Voordat ik haar leerde kennen, had ik wel enige lessen gehad. Maar slechte ervaringen met de rij-instructeur toen, zorgde dat ik vrij snel weer afhaakte. We hadden het er wel eerder over gehad en wat contacten van de plaatselijke motorzaak bij ons in het dorp, hadden we al een goed adresje voor een lesschool gehad.
Zoals zoveel goede beslissingen heb ik na een paar biertjes toen de rijschool een berichtje gestuurd met het voornemen niet te hard van stapel te lopen vooral géén motor te gaan kopen voordat ik mijn rijbewijs had en eerst maar een proefles te doen.

Maar ja na die proefles was ik toch wel om. En als je vrouw dan 'een bakkie koffie' gaat doen bij bovengenoemde motorzaak, en is 'ineens toevallig die ene motor staat die ze altijd al wilde' ...tjah wat doen we dan met de Transalp waar we bijna niets voor inruil voor zouden krijgen?
Jullie raden het al; mijn wederhelft had een andere motor (een Tenere) ... en de Transalp bleef voor mij naast het huis staan, wachtend tot ik het rijbewijs zou hebben. Geen straf overigens hoor, ik vond de Transalp altijd al iets gaafs hebben dus ik ben blij dat het zo gelopen is.

Vanwege de coronaperikelen duurde het wat langer voordat ik kon afrijden. Maar afgelopen week het kaartje mogen ophalen bij het Gemeentehuis. En aangezien we vorig weekend nog niet mochten rijden, gelijk maar even de balhoofdlagers vervangen.

Het is niet moeders mooiste, het loopt nog niet super en persoonlijk had ik liever een andere kleursamenstelling gehad. Maar ik ben er superblij mee en ik heb wel zin om ermee aan de gang te gaan! En vandaar dus de aanmelding op het forum; kennis opdoen en zien wat we ervan kunnen maken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 20:51 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic My wife made me do it ;-)
Mooi verhaal en zo hoor je het niet vaak.
Welkom hier en we horen en zien graag wat meer foto,s.
Uiteraard ook welkom op onze clubactiviteiten. ( wel ff lid worden heh )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2023 21:07 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic My wife made me do it ;-)
Mooi verhaal inderdaad :cheer: Welkom hier B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2023 11:14 #4 door Larcorba
Beantwoord door Larcorba in topic My wife made me do it ;-)
Welkom! Leuk om te lezen hoe je aan de Alp gekomen bent :)

Ik kan altijd nog lopen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2023 11:30 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic My wife made me do it ;-)
Hi Jurian,

Welkom hier !
Mooi introductieverhaal, veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2023 18:51 #6 door Jurian
Beantwoord door Jurian in topic My wife made me do it ;-)
Bedankt voor de leuke reacties. Inmiddels zijn we bijna 1000 km verder. Lekker km’s maken en beetje routine krijgen in het rijden.

Helaas heb ik nog niet veel tijd gehad om echt te toeren, maar de motor gebruiken voor waar je normaal de auto zou pakken heeft ook z’n charme. En een best fijne fiets om zo de km’s te maken. Het olieverbruik verbaast me wel, maar daar was ik al op voorbereid.

Ahwel … nog snel fotootje die ik heb kunnen schieten;)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2024 20:40 #7 door wim claessen
Beantwoord door wim claessen in topic My wife made me do it ;-)
Welkom ! Leuk verhaal 👍

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2024 21:15 #8 door Jurian
Beantwoord door Jurian in topic My wife made me do it ;-)




Ff een paar kleine kiekjes, gewoon omdat het kan.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden