CDI van Carmo

06 nov 2023 18:47 #1 door Roy de Laet
CDI van Carmo werd gestart door Roy de Laet
Wie heeft ervaringen met CDI's van Carmo?

Ik ben Roy, sinds kort lid van deze Transalp Club. Ja waarom? omdat ik sinds mei 2023 in het bezit ben van een Transalp xl600v uit 1995.

Een geweldige oldschool bike, waar ik al bijna 5000 km mee heb gereden. Er zijn al een aantal dingen vervangen en er zijn wat accessoires aangebracht. Maar nu,....Soms loop de motor op 1 cilinder en werkt de toerenteller niet. Met kleine tik op de cdi, komt er weer leven in de motor.
Dus,... opzoek naar een vervangende CDI. Om te voorkomen dat iets in verwegniestan ga kopen, heb ik er voor gekozen om 2 nieuwe bij Carmo te kopen.

Maar nu,.. als ik beide monteer, dan loop de motor onrustig en geef de toerenteller de verkeerde toeren aan en verspringt zo van 1500 naar 3000 toeren, zonder dat de motor dit werkelijk doet.
Zet ik een oude, nog goede werkende CDI, op cilinder 1 en op cilinder 2, 1 van carmo. Dan werkt alles prima.
Andersom weer niet.

Heeft iemand een idee waarom een nieuwe CDI van Carmo op cilinder 1, niet goed functioneert op mijn Transalp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2023 20:30 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic CDI van Carmo
ik heb geen antwoord hierop echter als je zelf een juiste conclusie hebt vast gesteld.. namelijk het werkt niet goed moet je ze lekker terug sturen (zover mogelijk met electronica.
Als vervanger voor de cdi units kiezen vele voor de bewezen modellen van ignitech

deze werken perfect echter

wat als je een ander probleem hebt ?

maw was je diagnose wel de juiste en heb je niet een ander probleem wat iets verstoort ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2023 16:07 #3 door Yank
Beantwoord door Yank in topic CDI van Carmo
Bij twee transalpen van vrienden de zelfde CDI's gemonteerd en doen het zelfde al die van jou.
maar als je gaat rijden of gas geeft dan geeft hij wel het juiste toerental aan en ze lopen ook allebei prima.
Maar dat toerental stationair van 1500 naar 3000 verspringen doen ze beiden.
Dus niks aan de hand. Maar waarom???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden