Marc en mijn RD07: staat van velgen en opties

26 feb 2024 12:46 #1 door Marc
Goedemiddag!

Ik ben Marc en ben sinds 2022 Transalp PD10 en sinds deze week ook trotse Africa Twin RD07 bezitter.

De AT heeft last van velgrot, achter meer dan voor. Nu is dit achter gelukkig niet rond de spaken of het ventiel. Mijn vraag is; is deze achtervelg helemaal op, kan ik hier nog mee rijden of kan deze gerepareerd worden?

Daarnaast heeft de voorvelg iets een velgrot-bultje rond het ventiel. In hoeverre is dit al een probleem?

Groeten,

Marc
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2024 20:29 #2 door Roy
Beantwoord door Roy in topic Marc en mijn RD07: staat van velgen en opties
Vaak valt het aan de buitenkant mee, als je dan aan de binnenkant kijkt is het toch al wat erger.
Repareren zal niet meevallen, bij dit soort corrosie moet je echt alle corrosie verwijderen anders blijft het gewoon doorgaan.

Xrv650 uit ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2024 21:44 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Marc en mijn RD07: staat van velgen en opties
Ik kom tijdens banden wissels regelmatig velgrot tegen.

Soms zie je aan de buitenkant niets, maar is de binnenkant aangetast, en soms ook andersom.

Ik denk dat honda nooit gedacht had dat deze motoren zo lang mee zouden gaan....

Bedenk dat aluminium corrosie vaak heel erg uit zet en dan dus ook heel erg lijkt te zijn.
Je kunt de velg pas echt beoordelen als alle corrosie verwijderd is. (Zowel binnen als buiten). Pas dan weet je of je (na bijwerken) nog een paar jaar vooruit kunt, of snel op zoek moet naar alternatieven.

Alternatieven is eigenlijk alleen maar een nieuwe velgrand laten inspaken. Een corrosie vrij (gebruikt) wiel ga je waarschijnlijk nooit meer vinden.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2024 22:16 #4 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Marc en mijn RD07: staat van velgen en opties
Bedankt voor jullie antwoorden! Bestaat er zoiets als een minimale dikte van de velg na het verwijderen van de corrosie? Ik ben namelijk op zoek naar hoe ik kan vaststellen dat ik nog door kan met deze velg of dat ik hem moet vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2024 08:37 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Marc en mijn RD07: staat van velgen en opties
Formeel geen maat, is tenslotte geen 'slijtage onderdeel'......

Dus komt het neer op gezond verstand gebruiken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.342 seconden