Even voorstellen….

03 mrt 2024 22:35 #1 door Louis de Vries
Even voorstellen…. werd gestart door Louis de Vries
Hallo club maatjes,
ik wil mij even voorstellen. de naam is Louis ,70 jaar oud en sinds januari lid. Ik heb eind zomer vorig een Transalp xl 600v uit ‘94 aangeschaft. De reden hiervoor is dat ik eind juni vertrek richting centraal Azië. Hiervoor had ik een Honda NTV 650 revère. Onder de indruk van de prestaties en betrouwbaarheid van deze motor en na alle info die ik heb gevonden aangaande lange en soms zware trajecten , kon ik alleen maar over gaan tot aanschaf van de transalp. Ik heb vorig jaar een tweede poging ondernomen om naar Azië te gaan met de fiets, maar uiteindelijk moest ik in Georgië de handdoek in de ring gooien. Het oude lijf kon het klimmen in de bergen niet meer aan. Overland naar India is een lang gekoesterde droom en het is nu of nooit. Dan maar met de motor. India wordt het helaas niet, omdat ik door twee landen moet met een negatief reisadvies en China geeft geen rijbewijs ( verplicht) aan 70 plussers.
Ben druk met de voorbereidingen bezig en heb inmiddels de reserve onderdelen bij elkaar, eind maart komen er enduro banden onder. 24 maart de inspectie in Sneek. Dit laatste vind ik echt fantastisch , dat kan nou alleen maar bij een club, daar zit de liefde en know how van de transalp. Een nogal lang betoog waarom ik lid ben geworden. Zie het maar als enthousiasme.
Als iemand nog een betaalbare off road cursus weet, hoor ik dat graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 08:56 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Even voorstellen….
Dag Louis, welkom hier en bij de Transalpclub. Je hebt je zelf een uitdagend doel gesteld en zeker voor een pensionado.
Respect voor de in jouw ogen wellicht mislukte poging met de fiets. Wat een afstand heb je afgelegd, petje af. Nu dan een tweede poging met de motor.
Ik wens je hier veel plezier bij de verdere voorbereiding en hopelijk gaan we hier of in ons clubblad meer van je horen als je op het punt van vertrek staat en tijdens je reis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 10:39 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Even voorstellen….
Welkom Louis, mooie rit voor de boeg, dat lijkt me ook nog wel eens wat om die kant op. Je hebt er in ieder geval een goeie motor voor uit gekozen. Veel goeie tips qua off road vind je ook op YouTube, kijk eens naar Bret Tkacs ADV ( tis gratis ;) )

groet uit het noordoosten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 13:52 #4 door Ralph
Beantwoord door Ralph in topic Even voorstellen….
Beste Louis,

Een heel betoog wat je daar afsteekt.
Maar ik wou alleen even zeggen dat ik van mening ben, dat al jouw keuzes juist zijn.
De motor, het lidmaatschap , de reis die voor je ligt …

Het forum is voor gezelligheid + raad & daad; schroom niet om te vragen of te vertellen.
En het leven is te kort om zo’n wens (de trip naar centraal Azië) nog verder uit te stellen.

Succes met de voorbereidingen.
En laat nog eens wat van je horen aan ôôs achterblijvers B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 13:56 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen….
Hi Louis,

Welkom hier !

Wat een geweldige activiteiten en plannen, respect hoor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden