Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen

18 mrt 2024 21:36 #1 door Isa Winkenius
Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen werd gestart door Isa Winkenius
Hallo Allen,

Afgelopen motorbeurs in Utrecht heb ik jullie leren kennen en dat heeft tot deze aanmelding geleid. Hier in Drenthe rij ik voornamelijk voorbij en ook door Groningen tot vorig jaar met werk/woon verkeer. Sinds 2019 zit ik met A2 en inmiddels A rijbewijs rond te toeren met mijn Transalp, liefde op het eerste gezicht was het nadat ik mijn Honda CBR 125 inruilde voor iets groters. Al is het woord 'iets' niet bepaald omschrijvend voor de hoeveelheid lengte en kilo's bij deze upgrade.

Tot op de dag van vandaag ben ik blij met deze waanzinnig diverse motorfiets en bracht hij mij o.a. veilig over de Autobahn naar het zwarte woud en terug, woon/werk verkeer en door een off-road cursus. Die cursus is wel blijven hangen, want graag wil ik meer off-road (leren) rijden, mochten er mensen zijn die deze beginner in Drenthe een keer mee willen nemen hoor ik het graag.



Wat is dan nog meer handig om te vertellen over mijzelf. Na een studententijd in Groningen met de Honda CBR ben ik gaan samenwonen met mijn vriend in het beruchte Assen, hier kom ik oorspronkelijk ook weg. Mijn vriend heb ik nog niet kunnen overtuigen van de glorieuze Transalp overstap. Hij rijd zelf op een Yamaha Thundercat, maar wilt binnenkort overgaan op een Tracer. Toen ik alweer een lange tijd geleden begon met motorrijles was ik 18 jaar, maar inmiddels ben ik 25 jaar en werk in de IT aan de applicatie en website designs. Sinds een paar jaar rijd ik nu ook auto, wat de boodschappen iets makkelijk maakt merk ik nu.

Komende tijd zit ik in de garage, ik heb net de nodige onderdelen en spul besteld om met de fiets aan de slag te gaan. Er zijn wat kleine reparaties nodig, maar vooral een beurt. Daar maak ik mijn handen vuil aan samen met mijn vader a.s. zaterdag. Ik zou het zware onderhoud ook graag leren zelf op te pakken, dus ik kijk uit het forum in te duiken.

Leuk om hier te zijn,

Isa Winkenius

(inmiddels nieuwe bandjes, die staan helaas niet op de foto)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 01:21 #2 door Ralph
Beantwoord door Ralph in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
Hoi Isa.
Welkom op het forum.
Je kunt hier vast wel wat vinden omtrent leuke onverharde toertjes, alsmede antwoorden of adviezen betreffende de verschillende technische vraagstukken.
En plaats gerust nog eens een foto van toertjes e.d op dit topic.
Have fun!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 08:50 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
Hi Isa,

Welkom hier !

Wat een mooie Alp heb je !

Veel plezier hier, met sleutelen en met rijden !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 21:01 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
Welkom hier Isa :cheer: Met zóveel enthousiasme zal het vast wel goed komen allemaal B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2024 21:00 #5 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
hey welkom.

je zit mooi in de buurt, ik zit omgeving Ter Apel.
voor onderhoud en alles kan ik je ondersteunen daar waar nodig.

Groetjes

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2024 08:11 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
Welkom bij de club Isa, dat off-road leren rijden zal best goed komen. Je woont in ieder geval in een omgeving waar er voldoende mogelijkheden zijn om dat te oefenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2024 09:43 #7 door Isa Winkenius
Beantwoord door Isa Winkenius in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
Wat een ontvangst! Bedankt voor jullie berichten en ook de aangeboden hulp Streetbikertje. Ik kijk ernaar uit om actief lid te worden en inderdaad ook het forum te raadplegen.

Die vakantie naar Duitsland is inmiddels weer twee jaar terug dacht ik, ik vond deze foto van de route naar het Zwarte Woud in Duitsland nog terug, erg leuk om binnendoor naar het zwarte woud te rijden.



De dagen waren wel lang, maar in drie dagen was het wel te doen. Elke keer als er stond '4 uur' in Google Maps was de praktijk met pauze en het verkeer uiteindelijk het dubbele en dus '8 uur'. Dus de 3 dagen heen van 4, 5 en 4 uur waren iets uitgelopen. Terug besloten we de snelwegen maar niet te mijden i.v.m. tijd. Alleen een uur op de Autobahn met alleen maar hevige regen is mij angstig bijgebleven, evenals een vrachtwagen drie auto's voor ons die een klapband kreeg en het rubber door de lucht slingerde. Een avontuur was het zeker, ook al was het relatief dicht bij huis. :lol:

Leuk om dit zo te kunnen delen, ik ben ook het forum aan het doorkijken met de avonturen van andere leden. Heel tof!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2024 23:22 #8 door Timo
Beantwoord door Timo in topic Nieuw lid met een Honda Transalp '96 uit Assen
Hee Isa,

Welkom! We hebben een actief appgroepje met wat jongelui van de TCN die allemaal regelmatig offroad en ritten organiseren. Als je interesse hebt stuur maar pm.

Groeten Timo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden