2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.

25 juni 2017 18:44 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.
Zo! Motortje weer binnen, pak aan de kapstok  :)

Ik heb een heeeeeerlijke dag gehad  :) Mooie rit in een voor mij wat minder bekend stukje Nederland  8) En zoals het hoort bij een allroadclub, een rit met diverse stukjes onverharde weg er in gestopt.

Mijn dank gaat uit naar de uitzetter Marien, de mederijders voor de gezelligheid en speciaal naar Dennis omdat 'ie me meegesleept heeft vandaag  ;D

Tot een volgende x weer!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2017 19:56 #22 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.
De dag begon minder goed op de heenreis met een schuivertje op een rotonde  :'(. De rit heeft de (mentale) pijn gelukkig wat kunnen verzachten, want die was voor onze clubmotoren eigenlijk op het lijf geschreven.  :)
Marien, dank voor het uitzetten van deze fraaie route.

25 juni 2017 20:21 #23 door DDW
Beantwoord door DDW in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.

Mijn dank gaat uit naar de uitzetter Marien, de mederijders voor de gezelligheid en speciaal naar Dennis omdat 'ie me meegesleept heeft vandaag  ;D

Moet je miss vaker mee ''slepen'', je hebt pas al een prachtige off road rit gemist ;)

Ik was blij verast met de iets minder verharde stukjes van de rit! Was wel weer toe aan iets anders dan asfalt, dat had ik al genoeg gezien op de snelweg.

Verder was het ook gewoon weer gezellig!

Africa twin RD07a 2000.

25 juni 2017 21:13 - 25 juni 2017 21:16 #24 door GSXRed
Beantwoord door GSXRed in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.

Zo vrienden,
De Oostrit 2017 zit er weer op.
Leuke dag met allemaal grijnzende smoeltjes.
Ook het weer speelde aardig mee want 32 graden was teveel geweest voor vandaag,
Ik hoop dat iedereen heeft genoten van deze rit en wat mij betreft was dit de laatste die ik organiseerde.
Nee, ik ga nergens, hou een Transalp en blijf gewoon lid, maar iets minder actief.
We zoeken dus een opvolger die volgend jaar de Oostrit op zijn/haar naam kan zetten.
Allemaal bedankt voor de gezellige dag en we zien mekaar volgende week wel op het NTT.

De filmpjes komen eraan en ik hoop dat jullie de foto's die je gemaakt hebt ook even hier plaatsen

Groeten

Oldie

Marien, dank je voor de mooie route! En leuk filmpje ook... Maarre, dacht dat ik alleen op de foto ging niet dat ik gefilmd werd... Anders had ik wel iets gezegd :-X

Vwbt jouw vraag, ik 'organiseer' in september een allroadritje voor een ander forum.
Als dit mij bevalt dan organiseer ik volgend jaar de Oostrit wel ;)

Even een paar plaatjes, de laatste hoort er officieel niet bij maar ik heb de Oostrit in Mill een beetje verlengt in Mill, even een paar km zand gepakt 8)

25 juni 2017 22:05 #25 door ErikB
Beantwoord door ErikB in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.
Marien, hartelijk bedankt voor het uitzetten van deze tocht, ik denk dat ik hem later nog eens ga uitrijden...
Het eerste gedeelte was genieten, daarna werd het helaas wat minder...  >:D

Martin en Martin, bij deze nog hartelijk dank voor de assistentie!

Helaas heeft het binnenbandje mij uiteindelijk niet naar huis kunnen brengen. Na ongeveer 20 km rijden zei hij "doe het zelf maar" en was niet meer op te pompen omdat het lek te groot was geworden. Wegenwacht gebeld en assistentie gevraagd want we zijn niet voor niets lid van de WegenWacht.... ;) Ondertussen alvast het wiel gedemonteerd en de band eraf gelepeld en gecontroleerd waarom de binnenband nu eigenlijk lek was geraakt. Vervolgens bleek er een dun spijkertje of nietje in de band te zitten die vanaf de buitenkant niet te vinden was. Deze eruit getrokken en alvast mijn reservebinnenbandje in de velg gelegd. Na een goed half uur was de WW er en samen met monteur Sjaak heb ik de binnenband een klein beetje opgepompt en de buitenband weer omgelegd.  Het was achteraf een fluitje van een cent en later denk je "had dat nu maar meteen bij de lunchlocatie gedaan!"

Uiteindelijk was ik rond 18:00 uur thuis en had ik in ieder geval een verhaal te vertellen.  ;D

25 juni 2017 22:16 - 25 juni 2017 22:19 #26 door ErikB
Hierbij nog een paar foto's van vandaag.

Marien nam daar al een beetje afscheid zou je haast denken! ;D
Nogmaals hartelijk dank Marien, ook voor je vele eerdere inspanningen en tot ziens tijdens een andere rit!

Groet, Erik
Bijlagen:

25 juni 2017 22:59 #27 door MartinW
Jammer dat je toch niet thuis kon komen na de noodreparatie. Zo'n spuitbus is dus misschien net voldoende om je evt. naar een veilige plek te kunnen brengen.
Ik moet toch ook maar eens een cursus zelf banden verwisselen gaan doen...

27 juni 2017 17:33 #28 door ErikB
Zo een cursus is een goed idee, het is best handig als je zelf alvast met repareren kunt beginnen. Inmiddels heb ik een extra handpompje erbij om de binnenband van een beetje lucht te voorzien voor het monteren. De co² cilinders zorgen er dan voor dat je naar de dichtsbijzijnde benzinepomp kunt rijden.... Voor een volgende keer ga ik ervoor zorgen dat ik ook een touw bij mij heb. Het repareren van een lek aan de voorband wordt dan gemakkelijker omdat je de voorzijde dan  aan een boom kunt ophangen...

27 juni 2017 18:35 #29 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.

een touw

Maak er dan liever een (lange) spanband van, dat werkt wat makkelijker als touw, is relatief klein op te rollen en in noodgeval ook te gebruiken als sleepkabel  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

27 juni 2017 21:11 #30 door MartinW
Nieuwe clubactiviteit? Band wisselen in het veld. Nu nog een iemand met een oud wiel vinden waar wat krassen op mogen komen  ;D

27 juni 2017 22:54 #31 door ErikB
Goede tip Headless, die had ik nog liggen en heb ik inmiddels aan mijn reparatiesetje toegevoegd!  ;)

28 juni 2017 14:00 #32 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 2017 Oostrit - Meerijafspraken, reacties, enz.
Ik kwam er gister achter dat mijn varadero achterband zacht stond, zat een piepklein spijkertje in. Nu zat ik tussen Narbonne en Perpignan, dus met een handpompje beetje op gepompt en naar een motorzaak gereden eigenlijk met de bedoeling er een nieuwe band op te laten leggen, maar de monteur daar wist zeker dat hij de band met een plug van buitenaf veilig kon repareren . Dus dat heb ik laten doen, eerste kilometers beetje spannend maar inmiddels heb ik er 400 km mee gereden en dat gaat prima. Ik ga er nog een paar duizend bij zetten hier en hoop er mee thuis te komen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

03 juli 2017 18:01 #33 door MartinW
Mooi toeren Arthur, veel plezier!  :D

Moderators: Huib@1100DDW
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden