Paasrit + Allroad 2e paasdag 5 april meerij afspraken, reacties e.d.

04 apr 2021 22:37 #41 door Garfield
Er wordt ook zon voorspeld.
Misschien valt het allemaal wel mee.

In ieder geval hebben de slechte weersvoorspellingen één heel groot voordeel: er zullen morgen weinig wandelaars, joggers, fietsers en wielrenners onderweg zijn :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2021 22:47 #42 door RuuJan
Ja, ik wacht morgen even af. Maar ik ben het met Garfield eens, bij het voorspelde weer heb je weinig last van wandelaars en fietsers. Bovendien heb ik al vaker ritten gereden in erbarmelijke omstandigheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2021 23:09 - 04 apr 2021 23:11 #43 door MartinW
Het lijkt morgen vanaf het middag uur droog te worden. Koud wordt het wel, maar daar kun je je op kleden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 07:14 #44 door BenHogeveen
Goedemorgen,

Ik ga helaas ook afhaken, had verwacht dat het allemaal wel zou meevallen, maar nu regent het hier al behoorlijk, en vanmiddag neemt de wind toe tot 9 Beaufort. Ik moet ook 1 1/2 uur en over de dijk Enkhuizen Lelystad :(

Mochten er kosten zijn gemaakt voor het lunchpakket dan wil ik deze graag betalen.

Vervelend voor de uitzetters, ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten. Misschien kunnen we de route dit jaar nog een andere keer rijden?

Groetjes Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 08:02 #45 door MartinW
Begrijpelijk Ben, tot een andere keer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 08:07 #46 door Moupie
Wij gaan helaas ook afhaken gezien de wind, de temperatuur en het niet kunnen opwarmen tijdens de rit. Doe ik mezelf en mijn vrouw geen plezier mee want we hadden er echt zit in. Veel fun voor de all-road rijders die wél gaan rijden, er liggen mooie en uitdagend paden.

Als er betaald moet worden voor de (gereserveerde) lunchpakketten dan hoor ik dat graag.

V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 08:13 #47 door Garfield
Ik begrijp het allemaal heel goed.
Inmiddels twijfel ik ook heel erg.
Ik stel mijn beslissing nog heel even uit.
Ik wil zo graag ...

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 08:14 #48 door RuuJan
Ik haak ook af. Ik zit al een uur naar buiten te staren en voor en tegen af te wegen, maar het weer is niet fijn.

Ik ga hem graag een andere keer rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 08:56 #49 door Garfield
Chris en ik gaan het toch proberen, we vertrekken zometeen vanuit Amersfoort.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 09:02 #50 door Thinkfuture
Nou valt alles mee, qua voorspelling van buienradar pas rond 15.00u lichte neerslag. Dus gewoon een beetje doorrijden 😁
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 11:45 #51 door renATus
Deelnemers zijn echte bikkels. Hier in Vaassen inmiddels de nodige sneeuw en hagelbuien gehad. De harde wind erbij maakt het allemaal nog wat kouder. Diep respect voor de harde kern 👍

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 16:04 - 05 apr 2021 19:09 #52 door Zijspan
We zijn weer thuis. Een mooie rit (de road versie). Af en toe een regen-, hagel- en sneeuwbui gehad maar nog vaker de zon. Daarbij er valt meer regen, hagel of sneeuw naast je dan op je. En ondanks de weersvoorspellingen een grote opkomst. Martin bedankt voor het uitzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 16:14 #53 door luwe
ook weer thuis was wel koud maar de moeite waart
allen bedankt en Martin mooie route
man en vrouw zonder zijspan bedankt voor het voorrijden
tot de volgende warme zonnige dag :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 16:20 #54 door Garfield
Ik ben ook weer veilig thuis.
Het was geweldig leuk, blij dat ik toch gewoon gegaan ben !
We hebben zon, regen, sneeuw, hagel en veel wind gehad maar dat mocht de pret niet drukken.
Sterker nog: het had wel wat :-)

Dank aan de organisatie, het was allemaal prima geregeld !




Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 16:53 - 05 apr 2021 17:42 #55 door Ron76
Weer thuis terugkijkend op een geslaagde dag.
Ondanks de wind regen en sneeuw (ook genoeg zon gezien) een leuke rit . Bedankt weer voor de gezelligheid en het organiseren.

Groet Ronald




Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 17:14 #56 door Thinkfuture
Vandaag alle smaken gehad (behalve te heet 😅) maar regen🌧, kou 🥶, wind 💨sneeuw🌨, droog, 🌤, hagel, nog meer wind 🌪, ondanks wat ongemak soms qua zicht een topdagje!👍Leuke offroad route met bekende en nieuwe stukken.
Het volk was zoals altijd weer goed en gezellig😁😘. Tot de volgende keer!

Ps. Martin thx voor maken van de route, en Jeroen bedankt voor navigeren vandaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 17:20 #57 door Thinkfuture
Nou, die voorspelling van buienradar klopte dus voor geen meter. Althans niet voor waar wij vandaag reden. 🥶💨🌧🌤🌪🌬🌨en ⛄️ Gehad vandaag. En eenmaal thuis (15.40u) alleen maar ☀️

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 19:00 #58 door ChrisvdSchoot
Ik sluit mij helemaal bij Garfield zijn commentaar, beetje sneeuw en regen ach het kon de pret niet drukken. Lekker gereden met de TA en in leuk gezelschap (2 mannen uit Enschede en de hagelnieuwe AT waarvan de bestuurder geen enkele rijervaring had maar wel met 90 km/h over het gravel scheurde).

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2021 20:28 #59 door MartinW
Ondanks de natte sneeuw en hagel buien met gelukkig ook regelmatig de zon, toch een grote opkomst vandaag (40 pers). 👍💪
In plaats van Paasrit had het vandaag beter snertrit kunnen heten 😉. Tijdens de lunch had ik letterlijk hagel op mijn brood 😁.

Tot de volgende rit en dan toch hopelijk iets motorvriendelijker weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2021 18:10 - 06 apr 2021 18:11 #60 door robgoesdakar
Na meer dan 3 jaar niet meer op de Twin gereden te hebben. En ook al meer dan 2 jaar geen all/offroad meer gereden te hebben moest en zou ik deze rit gaan rijden.
Twin in de laatste week nog de laatste hand gelegd aan de cosmetica en gaan.

Gezien de weersomstandigheden besloten om de motor van Ilona en mijn twin maar in de bus te zetten. Scheelt toch even een dik uur in kou en barre omstandigheden. (En dat hadden we op de terugweg !!)

Geen al te lastige allroad route inderdaad, al was ik even op mijn hoede toen ik zag dat we het stukje achter het tankstation gingen rijden. Kan me herinneren dat we daar in de bocht tot aan de assen door de blubber moesten, maar dat viel reuze mee. Alleen dat onverhard rijden met sneeuw op je vizier is wel ff wennen..
Even later nog even een mul stuk zand, maar na de eerste 10 meter ging het automatisme werken, gas erop, balans zoeken en ver vooruit kijken en hup er door heen.

Veel bekende stukjes gereden, en lunch plek was ook een bekende stek. Goed geregeld daar, en met een sneeuw/hagel bui nog ff een broodje kroket naar binnen gewerkt. Top service, en ik hoop dat ze daar (net als alle ander horeca gelegenheden) het hoofd boven water kunnen houden in deze waanzinnige tijd.

Na de lunch nog even het laatste stukje over de paden en weer terug op het eindpunt nog even na kletsen met deze en gene.

Was weer een top dagje, de twin heeft het prima gedaan, en het voelde weer lekker vertrouwd. Nu wat vaker op pad met de motor dan de laatste paar jaren is gebeurd....


@Martin: Bedankt voor de moeite, en mooi dat er toch nog zo'n lekkere opkomst was ondanks de weersomstandigheden.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100DDW
Tijd voor maken pagina: 0.260 seconden