Drenthe allroad (roadbook) 11 September - Meerij afspraken, reacties e.d

26 aug 2021 22:32 #1 door DDW
Plaats hier je meerij afspraken, reacties e.d

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2021 22:38 #2 door DDW
ik heb de planning vrijdagavond al met een tentje naar Drenthe te rijden. mogelijk zondag nog een rondje of een stukje TET. aanhaken? let me know!

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2021 17:53 #3 door Ate
Voor de mensen die geen routerolhouder hebben; je kan de Moon+ e-reader app gebruiken voor de route pdf en een setje oordopjes met volumeknoppen gebruiken om door de .pdf te scrollen.

Volgend jaar toch maar voor een echte zorgen...

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2021 19:42 - 01 sept 2021 19:42 #4 door Ate
En met de F2R rally tripmeter app kun je een tripmeter installeren die ook werkt met de volumeknoppen van je mobiel. Met een setje oordoppen met volumeknoppen getyrapt aan bijvoorbeeld je spiegel kun je eenvoudig de afstanden resetten zonder je handen van het stuur te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2021 08:29 #5 door Garfield

DDW schreef : ik heb de planning vrijdagavond al met een tentje naar Drenthe te rijden. mogelijk zondag nog een rondje of een stukje TET. aanhaken? let me know!

Ik ben er met de rit zelf in ieder geval bij, ik denk nog na over uitbreiding met kamperen / TET.
Op welke camping ga je staan ?

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2021 20:33 #6 door DDW

Garfield schreef :

DDW schreef : ik heb de planning vrijdagavond al met een tentje naar Drenthe te rijden. mogelijk zondag nog een rondje of een stukje TET. aanhaken? let me know!

Ik ben er met de rit zelf in ieder geval bij, ik denk nog na over uitbreiding met kamperen / TET.
Op welke camping ga je staan ?


Gewoon doen! mogelijk camping in Norg. Maar nog niks staat vast.

Kom met auto + trailer + BBQ + koelkast

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 14:19 #7 door haboer
Lijkt mij ook wel wat Dennis. Even er een mooi weekend van maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2021 21:51 #8 door Garfield
Het thuismanagement heeft in principe akkoord gegeven op mijn afwezigheid thuis van vrijdagmiddag tot maandagmiddag.

Nog even een slag om de arm maar ik streef ernaar om dus ook te komen met auto, aanhanger, motor en tent en dan vanaf vrijdagmiddag/avond. Zaterdag de TCN rit en als we zondag dan nog een lus van de TET kunnen rijden zou dat geweldig zijn. Ik kan qua werk dan ook nog wel blijven slapen van zondav op maandag maar zondagavond weer naar huis kan uiteraard ook.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 10:11 #9 door Dick_XL700
Komt er ook een Roadbook for Dummies (gpx bestand) beschikbaar? Heb zelf nog geen idee hoe een roadbook werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2021 10:59 #10 door jbm

Dick_XL700 schreef : Komt er ook een Roadbook for Dummies (gpx bestand) beschikbaar? Heb zelf nog geen idee hoe een roadbook werkt.


Nee, die komt er niet.
Roadbook rijden is heel simpel, je gaat van punt naar punt, bij elk punt nul je de dagteller. De afstand tussen de punten wordt in km weergegeven 0,3 is dus 300 meter, symbolen bij de punten verduidelijken wat de bedoeling is.
Daarnaast wordt de straatnaam ( indien bekend) weergegeven en of het bijv een onverhard gedeelte betreft.
Je kunt altijd bij een groepje aansluiten.

Gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 08:14 #11 door BenHogeveen
Begrijp ik dan goed dat ik twee telefoons op mijn dashbod moet monteren? ik kan geen twee apps tegelijk draaien en bedienen, en dan ook nog eens mijn motor rechtop zien te houden :-)

Vraagje, kun je alvast eens de pdf doorsturen, dan kan ik even oefenen met die app.

Ik veronderstel dat de route ook op papier beschikbaar? dan ga even zoeken of ik nog ergens mijn fietsroute rol van vroeger heb liggen.

Misschien toch de volgende keer ook een GPX beschikbaar stellen, ik denk dat het heel wat mensen afschrikt.

Ik hoop ook niet dat ik na eerst twee uur heb gereden om in Assen te komen, dan na 10 kilometer de route kwijt ben en ik weer naar huis kan.

Gr. Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 09:37 #12 door Garfield
Ben,

Ik zeg dit met de beste en vriendelijke bedoelingen: maak je niet zo druk B)

Ten eerste mogen we blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die een route organiseren. De organisatoren van deze rit kiezen ervoor om deze rit via een roadbook te doen omdat zij dat een leuk systeem vinden. Dat is hun goed recht. Je hoeft de rit niet te rijden.

Ik heb zelf twee jaar geleden een eenvoudige routerolhouder die oorspronkelijk voor fietsen bedoeld was overgenomen en heb vervolgens 10 kantjes A4 met plakband aan elkaar geplakt. Vervolgens heb ik met veel plezier en probleemloos de route gereden.

Ik heb normaliter ook een GPS en tegenwoordig ook een smartphone in een mooie draadloos-ladende houder op mijn stuur zitten. Die zaten wat in de weg voor de routerolhouder dus die heb ik even moeten verplaatsen op het stuur.

Kijk maar of je zo'n fiets routerolhouder kan kopen, ze zijn doorgaans bij fietswinkels, de ANWB of via Bol wel te vinden dacht ik.

Als het allemaal niet lukt kom dan toch maar gewoon, er zijn altijd wel mensen met wie je mee kan rijden (zoals ik).
Wij hebben al eens vaker samen gereden en dat ging prima en was gezellig dus je bent ook nu weer van harte welkom om met mij mee te rijden.




Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 11:47 #13 door jbm
Ik heb het idee dat sommige mensen het hele roadbook verhaal heel spannend vinden omdat het onbekend is.
Beste mensen, maak het niet spannender dan het is want het is niet spannend. Het zorgt er wel voor dat je actiever met de route en omgeving bezig bent. Ga er dus vooral van genieten!
Er komt een papieren versie beschikbaar, deze ben ik nu aan het uitwerken.

Tot zaterdag☀️
Gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 13:07 #14 door BenHogeveen
@JBM, ik vindt het niet spannend, ben alleen altijd graag goed voorbereid en zelf voorzienend zodat ik andere niet lastig hoef te vallen als ik het niet kan bijhouden, rij graag mijn eigen wedstrijd. Maar zou je de digitale .pdf willen sturen om te kijken hoe dit in de voorgestelde app werkt? Ik ga even zoeken of ik nog ergens de fietsrouterol heb liggen. Daarbij waardeer zeker dit soort initiatieven, ik weet hoe lastig het is, heb in een ver verleden ook toerritten uitgezet en ben toercommissaris van de TCN geweest. Het was meer dat het jammer zou zijn dat de opkomst klein is omdat iedereen het roadbook rijden spannend vindt, en dus mogelijk de opkomst laag is, daarvoor steek je niet al jou tijd erin.

@Garfield, ik kom zeker en sluit mij graag bij jou aan

Ik heb er in ieder geval zin in, in NH hebben wij helaas geen offroad mogelijkheden dus kijk altijd uit naar dit soort tochtjes

Tot zaterdag.

Gr. Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 16:21 - 07 sept 2021 16:30 #15 door honda2x
Heren kan er nog 1 bij :) en ben ik welkom ? lijkt me ook leuk om het een keer mee te maken !! dan gooi ik de transalp achterin de bus camper en kom ook die kant op .

Geen road boek en verstand ervan maar sluit me graag aan en volg een voorganger op de voet op het off the road pad
graag dan even de camping waar iedereen naar toe gaat of staat .

groet frits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 17:50 #16 door Garfield
Tuurlijk !

Ik weet nog steeds niet of ik ga kamperen maar ik rijd zaterdag in ieder geval de rit.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 22:18 #17 door DDW

honda2x schreef : Heren kan er nog 1 bij :) en ben ik welkom ? lijkt me ook leuk om het een keer mee te maken !! dan gooi ik de transalp achterin de bus camper en kom ook die kant op .

Geen road boek en verstand ervan maar sluit me graag aan en volg een voorganger op de voet op het off the road pad
graag dan even de camping waar iedereen naar toe gaat of staat .

groet frits


Stuur even een pb met je 06, dan houden we je op de hoogte

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2021 23:24 #18 door honda2x

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2021 09:11 #19 door Garfield
Euh ... wat ik me ineens afvraag: waar is het eindpunt van de route ?

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2021 21:17 #20 door jbm

Garfield schreef : Euh ... wat ik me ineens afvraag: waar is het eindpunt van de route ?


Echten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100DDW
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden