Transanatolia 2010

08 sept 2010 14:35 #21 door ilona
Beantwoord door ilona in topic Transanatolia 2010
Doe je mee aan een rally kom je weleens voor uitdagingen te staan. Even een uitstapje naar de auto s. De boot met jeeps die zonder diesel ronddobberde (uren vertraging) en de douane die de jeeps niet wilde doorlaten (nog eens 8 uur vertraging). De auto s waren vanochtend toch al om 7.30 in Beskonak aanwezig. Zoiets noem je nog eens tijdig. De jeeps mochten vanochtend vanaf 8.45 vertrekken.
Rob was gisteren als een van de eerste in Beskonak en had een mooie blokhut om te overnachten samen met ilona (Peter van Vliet en Mark Klinkhamer (beide van de Daltons die vorig jaar ook aan de Heroes Legend hebben meegedaan). Olaf landde om 11.00 uur met nog een aantal anderen en mocht zich na een rustgevende taxi rit (afsnijden - door rood rijden) gaan klaarmaken voor het eerste stuk op de motor naar Beskonak. Daar aangekomen heeft Olaf zijn intrek genomen in een tent. De tent waarin Olaf sliep was helaas niet waterdicht en na een fikse regenbui was het daar erg vochtig waardoor de anderen zijn vertrokkenen en Olaf een tent voor zich zelf had. Jammer voor zijn nachtrust was zijn uitgevoerde test van zijn luchtbed niet voldoende en moet hij 1 keer per nacht nog eens oppompen.
Maar de heren zijn onderweg. Even na achten is Rob als vierde en Olaf als vijfde weggereden. De eerste dag begint met ongeveer 110 km verbinding en dan een korte special van ongeveer 50 km. Daarna zijn er nog veel punten te verdienen om boven op een berg een stempel op te halen. Vandaag zal verder geen update komen aangezien er geen bereik vanavond is. Zal een poging doen om fotos te plaatsen en ik hoop dat bovenstaande te lezen is. Een turks toetsenbord is ook namelijk een uitdaging ;)
ilona

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 01:39 #22 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Transanatolia 2010
Het is perfect te lezen! Regen in Turkije.... dat verwacht je dan ook niet 1,2,3.

En Olaf zn bedje was met de MS1000 ook al lek! Heeft hij er een abonnement op?  ;D

Veel plezier daar.  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 17:27 #23 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Transanatolia 2010
vanuit dfe lobby van het hotel (en 1 pc crash verder) een nieuwe poging.

Gisteren kwam ik niet in mijn ritme. De stenen ondergrond lijkt wel ijs, en je glijdt echt alle kanten op. Het gewicht van de twin is dan zeker geen voordeel. 1x een onderzoekje van het kreupelhout gedaan door haaks rechtsaf een helling af te duiken. Gelukkig kon ik verder naar beneden rijden, zodat ik beneden via een houthakkers paadje terug naar de route kon rijden. Daarna door met glijden over de stenen, en vlak voor de filmcamare een demonstratie onhandig afstappen in een bocht gedemonstreerd, gevolgd door een snelcursus motor oprapen.

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 17:31 #24 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Transanatolia 2010
Huh hebben jullie van motor gewisseld of zit Rob onder het account van Olaf te posten :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 17:31 #25 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Transanatolia 2010
PS: Dit is dus ROb die even op Olaf's account aan het tikken is..... (De vorige post ook)

Vandaag kwam ik wat beter in mijn ritme, maar de stenen b lijven tricky. De routes zijn wel fantastisch, met schitterende vergezichten. Maar de wegen zijn best tricky zodat genieten onder het rijden niet mogelijk is. Het blijft goed opletten, want een foutje is zo gemaakt en dan kan het zomaar zijn dat je een ravijn in duikt.
Vandaag ook verschillende kleuren zand mogen aanschouwen. (Olaf zijn gezicht sprak boekdelen ;) ) maar in ieder geval de motor rechtop gehouden. Wel ben ik mijn watertankje (rechts voor aan het karter) verloren. Later wel meer...

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 17:46 #26 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Transanatolia 2010
Reist Ilona nu met jullie mee van bivak naar bivak of ligt ze nu heerlijk aan het strand te wachten tot de boys klaar zijn met .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 18:27 #27 door ilona
Beantwoord door ilona in topic Transanatolia 2010
İk ben nu in Alanya en ben aan het uitrusten. İk heb afgelopen maandag en dinsdag routerollen opgerold (dag 4 11 meter lang)en 4 maal de luchthaven in Antalya gezien 1 keer om zelf aan te komen en 3 maal om anderen op te halen oa door de logistieke problemen van de jeeps en de aankomst van mensen op 3 locaties rond hetzelfde tijdstip. Zal volgende week dinsdag proberen de finish te vinden. Niet gemakkelijk is ergens op een plateau en er is geen exact adres. Wodrt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 18:33 #28 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Transanatolia 2010
Dan nu de echte Olaf
Ilona is in Turkije maar reist niet mee .(en ze is me al voor)
Met mij gaat het lekker , een lichte uitglijder gehad dag een op km40 , daarna lekker door kunnen rijden , en eigenlijk de hele dag alleen gereden .
Tot mijn verbazing kwam ik als eerste aan op het bivak , was om 12:45 binnen , het duurde ongeveer nog een 30min voor de volgende binnnen kwam , en nee ik ben lang niet de snelste , maar heb gewoon niet gestopt .
Dag twee lekker samen met Rob gereden , stenen stenen en stenen , Rob heeft het echt zwaar op de twin , de meeste rijders hier rijden op 450cc brommers , mij verbouwde 690 is ook al een van de zwaardere motoren .
Nu eten en slapen .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 20:27 #29 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Transanatolia 2010
Leuk die updates!

Jullie moeten maar denken dat de mannen op motoren zich zo van de jongens op brommers onderscheiden  ;)
Die ravijnen lijken me wel spannend zeg...

Ilona, geniet van de rust!  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2010 20:33 #30 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Transanatolia 2010
Klinkt goed!

En ik zie dat er straks een filmpje op internet komt te staan.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2010 13:58 #31 door Simon
Beantwoord door Simon in topic Transanatolia 2010
Voor wie het nog niet gevonden had, paar fotootjes: twitpic.com/2mxaxq
(via Rallymaniacs: www.rallymaniacs.nl/index.php?option=com...1211&Itemid=88889025 )

Groeten,
Simon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2010 16:50 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Transanatolia 2010
www.youtube.com/transanatolia

Als het goed is komt er beeldmateriaal op te staan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2010 20:04 #33 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Transanatolia 2010
Zo, ınternet ın het hotel (met turks toetsenbord).
Dag 3. Eındelıjk mıjn rıtme gevonden, en lekker kunnen rıjden. De laatste specıal had wat bonuspunten ın een krater. Eerst even voorzıchtıg de hellıng dwars omlaag proberen te rıjden, maar na een keertje omvallen gekozen voor de snelste weg. Dwars naar beneden.....
Maar dan sta je erın...... nu nog eruıt.....,  Uıteındelıjk geen enkel probleem voor de twın. Lekker ff aanloopje en ın de derde versnellıng de hellıng omhoog.
Wel op dag 1 op de eerste specıal nog een rıjder (pıerre karsemakers) geholpen. Hıj was heel onschuldıg onderuıt gegaan, maar bıj zıjn pınk had hıj een flınke jaap van een cm of 4. Dusdanıg dat je het kon optıllen en op het bot kon kıjken.... Snel maar een verbandje om heen gedraaıd, want dat wılde ık toch nıet lang bekıjken. Doktor gebeld en zelf verder gereden na de bevestıgıng dat de doktor onderweg was.
Dag 4. Vanuıt een schıtterend bıvak ın een andere krater dırect begonnen met de specıal van 90 km. Een echte navıgatıe en snelheıdsspecıal, dus ıdeaal voor de twın. Heerlıjk kunnen rıjden, en de snellere rıjders dıe voor me gestart waren haalden me zelfs 2x ın !!!!!!!  (Navıgern ıs de 90% van het rıjden !!!)
Vervolgens gewoon een roadbook rıtje naar het hotel. Zaten echter nog wat trıcky stukjes ın. Onder andere een modders stukje, waarbıj ık even een zıjstapje maakte. Vervolgens ook nog een losse accupool, waardoor de motor slecht begon te lopen. Ook nog een sıngle track waarbıj een 'dıtch' even scherprechter speelde voor mıj. Ik kwam er nog wel doorheen, maar het gewıcht van de twın duwde het voorwıel erg dıep ın het hoger lıggende gedeelte waardoor ık op de hellıng afweek naar lınks, en de twın even op dekant legde. Daarna lopen ploeteren en 3x vast gereden voordat ık maar besloot om even te wachten op hulp, ( met 37 graden ınde volle zon was het geen pretje). Wıe anders dan Olaf kwam ter hulp. Hem lukte het met enıge moeıte wel om boven te komen, en daarna met vereende krachten mıjn twın naar boven gelopen. Daarna lekker relaxed verder gereden om weer wat op krachten te komen. Het laatste deel naar cappedocıe was schıtterend. Na elke bocht wel weer een vergezıcht van bergen, huısjes ın de bergen. Heel ındrukwekkend.

Een klassement ıs er wel, maar allemaal nıet zo formeel. Met de slechte eerste twee dagen heb ık vandaag veel goed gemaakt. Op de specıal van vandaag ben ık 6e geworden. (en dat met de nodıge dakar ervaren rıjders ertussen op lıchte brommertjes). Totaal 18e van de 34 motorrıjders !!!

Voor wıe het ooıt nog wıl gaan doen, de tracks dıe we nu gereden hebben zıjn te doen, ook met de twın, alleen zul je het tempo moeten aanpassen aan de omstandıgheden.

Morgen een 'rustdag'. Rıjden een kleıne 100 km geloof ık, en komen hıer ın hetzelfde hotel terug.

Proost en tot morgen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2010 20:58 #34 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Transanatolia 2010
Vandaag dag vier , begon lekker en zat meteen achter Rob , die inderdaad het gas weer gevonden heeft , helaas ben ik na 50km op de special er behoorlijk hard vanaf gegaan , de motor mankeert eigenlijk niets , maar ik met een salto voorover eraf , daarna de hele dag tegen me zelf gevochten , ben nu zo stijf als een plank .
Was toch wel weer een prachtige rit , en gelukkig hebben we elkaar tot nu toe lekker voort kunnen helpen , en op sleeptouw kunnen nemen indien nodig .
Nu effe lekker tukken in een echt bed en morgen een stukkie rijden voor de lol .

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 11:45 #35 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Transanatolia 2010

en morgen een stukkie rijden voor de lol

;D Je bent het nog niet zat begrijp ik?

Ter info: het is hier erg herfstig nu. Jullie missen helemaal niets in fact.....blijven daar!!!  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 16:29 #36 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Transanatolia 2010
Respect voor mensen die hun dromen waarmaken.
8) 8) 8) 8) 8)
Olaf en Rob veel plezier en succes daar in Turkeye
Ik ben op zoek naar foto's/video's van jullie maar nog niet gevonden.
Misschien met de volgende updates op de onderstaande site.
www.rallymaniacsimages.com/imagebank/fle...Transanatolia%202010
;D
Grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 18:03 #37 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Transanatolia 2010
Vandaag een lekker relaxed dagje. Ontbıjt pas vanaf 8 uur ıpv 7, en vertek vanaf 9 uur.
Lekker een toertochtje gereden om een rustıg tempo. Wel nog ın de problemen gekomen met navıgeren omdat er ergens een pıjltje naar lınks stond ıpv naar rechts, maar ıedereen had de weg gevonden.

Lekker op tıjd ın het hotel, lunchen, zwembadje, bıertje, het lıjkt wel vakantıe.

Morgen wordt anders. De langste dag kwa kılometers lıgt ın het verschıet. Waarschıjnlıjk langere doorgaande paden, dus verwacht ık lekker snel door te kunnen. We gaan het zıen.
Morgen ook weer een bıvak, dus ık weet nıet of ık zelf ın staat ben om een update te plaatsen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 19:09 #38 door ilona
Beantwoord door ilona in topic Transanatolia 2010
Olaf en Rob veel succes morgen. İk ga vanavond overleggen hoe ik dinsdag Akseki ga bereiken en jullie op een plateau ga vinden zonder van de weg gereden te worden. ;) Optie ıs dat ik een stuk naar Antalya rijd tot de afslag naar Akseki en dan overstap op de taxiAntalya vanuit . Er is volgens mij maar 1 goede weg mogelijk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 20:15 #39 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Transanatolia 2010


Olaf?

Die krater schijnt aardig stijl te zijn geweest als ik de plaatjes zo zie...



Goh das toch leuker dan die pisregen hiero :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2010 21:38 #40 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Transanatolia 2010
Ja die foto nr 1 ben ik .

En die vulcaan trechter , dat is echt een overwinning , ben gillend weer boven gekomen , eruit rijden met de 690 is geen probleem vol gas in zijn 3 met een gangetje van 90km aan de klim begonnen , moest daarna van het gas bij het uitkomen om niet te ver door te vliegen .
Erin is ongelofelijk eng anders kan ik het niet beschrijven , en de manier is gewoon recht naar beneden , waar we erin zijn gereden is nog stijler naar beneden , dan waar we eruit zijn gereden .

gr Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden