Zaterdag ochtend 06:30 de wekker... (wie verzint dat nu weer op zaterdag !!!!)
Rustig ontbeten, spullen gepakt, motor achter in de bus en op naar Leveroy of all places.
Daar rond 09:15 vertrokken om een nog niet gecontroleerde track richting Roosendaal te volgen met het plan dan ergens na lunch tijd de track van de anderen op te pakken in de hoop dat ik ze dan nog bij kon halen.
Met 1 klein buitje, lekker geblazen over de paden en mezelf even goed uitgeleefd door gereden tot net onder Breda. Ver genoeg om in ieder geval achter de anderen te zitten. Dus even de track voor die dag op gezocht, en al snel zag ik de sporen staan en was duidelijk dat ik erachter reed.
Zonder enige vorm van waar ze zouden zitten, maar met de wetenschap dat de groep waarschijnlijk wel uitgebreid zou gaan lunchen heb ik in hetzelfde tempo als in de ochtend de tocht voort gezet. En ongeveer 3 kwartier later zag ik, op een lekker breed zandpad met flinke plassen her en der, het groepje staan. Gestopt, en al snel had ik in de gaten dat ze niet gestopt waren om even uit te puffen, maar dat Danny een redelijk zware klap gemaakt had. Toen er uiteindelijk besloten was dat Danny onder begeleiding van Damian de weg naar huis zou gaan opzoeken nog even geholpen om Danny z'n motor in een positie te krijgen dat hij wat makkelijker op kon stappen. Vervolgens met het groepje wat over gebleven was de weg vervolgd. Vrijwel de hele dag achteraan gereden in een rustig tempo.
's avonds werd de plaatselijke chinees ontdaan van een goede hoeveelheid eten wat door de aanwezigen werd verorberd alsof ze een week lang niets te eten gehad hadden. Onder het eten was het ook angstvallig stil, waar daarvoor alle verhalen en belevenissen van die dag de revue nog eens passeerden.
Zondag ochtend uitgeslapen (ten opzichte van zaterdag) rustig ontbeten en er kwamen zowaar nog 3 motoren buurten om die dag nog even aan te haken om het avontuur eens mee te maken.
Met een groepje van 8 gestart aan de tocht en het werd al snel duidelijk dat het een zeer stoffig dagje zou gaan worden. Opnieuw zou ik achteraan blijven rijden en zo ook in staat zijn om snel mensen van hulp te voorzien mocht dat nodig zijn. Onze gids, toeruitzetter, en camping baas (voor dit weekend) kreeg een lekke band. Wiel gedemonteerd, en een gekeken waar het euvel zat. Een flinke, roestige spijker had gewillig zijn weg door het rubber gebaand. Na het vervangen van de binnenband, waarbij ik nog een ingenieuze manier van standaard wist voor te stellen op basis van de aanwezige sleutels, alles weer gemonteerd en hop verder. Helaas bleek even verderop ook die binnenband lek te gaan. Opnieuw gekeken, maar geen problemen in velg of band. De vorige band toch maar geplakt, gemonteerd, en opgepompt.... maar dat was vreemd. Pompje deed het toch echt, maar kwam niet op druk...... zucht..... nog steeds lek.....
Uiteindelijk bleken er een 4-tal (als niet meer) gaatjes in de betreffende band te zitten, waar de eerder genoemde roestige spijker vrolijk zijn pensioen had zitten beklagen. Er kwam nog ergens een andere binnenband te voorschijn en die gemonteerd.
Door gereden naar de lunch plek waar we door alle vertraging redelijk laat aan kwamen. 2 man haakten na de lunch af vanwege werkzaamheden, en de rest vervolgde de stoggige wegen verder. Rene besloot 100 km voor het eind zijn weg naar huis te gaan vervolgen en rond 17:00 uur werd het groepje nog met 1 uitgedund om hij toch bijna thuis was.
Na een cola op een terras waar we waarschijnlijk uren waren blijven zitten als iemand anders ons bediend had.... >
in Neer toch weer door en het laatste stukje afgerond.
Zelf dus ca. 700+ km in 2 dagen onder het rubber door gehaald !
Iedereen hartstikke bedankt voor de gezelligheid.
Danny veel suc6 met herstellen (zal nog wel wat stijfjes blijven deze dagen)
Damian bedankt voor het begeleiden van Danny, want het leek zeker op het moment geen verstandige keus hem alleen naar huis te laten rijden.
en uiteraard een
zeer speciale dank naar Marco voor het regelen van alles.
Nu nog snel even wat kleine technische mankementjes aan de twin fixen, want volgend weekend is alweer de Drenthe rit !!!
Tot Dan.
Ow ja.. hieronder de reden waarom ik normaal gesproken liever vooraan rijdt