TCN500 2014

02 sept 2014 16:44 #41 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic TCN500 2014
Ga proberen ook nog een stukje mee te rijden.....
Vrijdag avond gaat denk ik niet lukken om al aan te haken, dus hoop op zaterdag in de loop van de dag.
Misschien kom ik jullie wel tegemoed rijden :D... Dus let op tegenliggers  :P

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2014 22:06 #42 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN500 2014

We (Da+Da) vertrekken om 19:00 uit omgeving Amsterdam,
koud bier bij aankomst +- 20:31 wordt op prijs gesteld  8)


Dan en Dam,

Volgens de camping eigenaresse heb we een eigen veldje.
Ik zal kijken of ik de Coleman 12Volt Koelbox achterop kan binden
voor de cold beer bucket. Heb ik wel geen plek meer voor slaapzak en tent.
Kan ik dan bij 1 van jullie in de hangmat?  ;D ;D ;D

Tot vrijdag ca. 20:30 uur.
grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2014 22:15 #43 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN500 2014
Danny, jij heb altijd de oplossing. ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2014 08:13 #44 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN500 2014
Klaar voor vertrek!  >:D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2014 09:02 #45 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN500 2014
Mooi feestje toegewenst allen.
Jammer dat ik er niet bij kan zijn.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2014 10:28 #46 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TCN500 2014
Zo, het werk zit er op voor vandaag  8)

Tracks & waypoints net in de GPS gezet, nu op het gemakkie spulletjes pakken, laatste checks aan de motor doen, nog effe langs de slijterij  ;) en dan pruttel ik einde van de middag naar Brabant  :)

Kom je nog effe buurten zaterdagavond Marien?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2014 13:06 #47 door Bill
Beantwoord door Bill in topic TCN500 2014

:'( Veel plezier allemaal en rustig aan dan hou je het langer vol  :P


Succes,
Bill

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2014 20:12 #48 door Bill
Beantwoord door Bill in topic TCN500 2014
Danny, Danny. Het geluk houd een keer op... :-[
Zullen we een clupje oprichten voor mensen die het eens wat rustige aan moeten (gaan) doen. Ik ben erbij  ;D :o :P

Hopelijk valt de schade mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 01:39 #49 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN500 2014
Gelukkig.
Fijn om te lezen dat er geen erge dingen zijn gebeurd. :o :o
Toppie, van Damian om met jou terug naar huis te rijden. (Had hij natuurlijk ook beloofd.)

Jammer dat jullie er voor dag 2 niet bij kunnen zijn.
Volgende keer doen we de 500km in twee dagen ipv twee jaar.

Danny, snelle beterschap gewenst.
8) 8)

Don't shoot the messenger.  ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 08:44 - 07 sept 2014 12:29 #50 door monaco
Beantwoord door monaco in topic TCN500 2014
Gisteren 1 van de 3 dagen meegereden. Voor iedereen die er niet bij was: je hebt wat gemist. Onderweg eventjes gestopt naast wat we dachten een oefenterrein voor Desert storm was. Bleek het gelukkig om luchtdruk en erwten te gaan.Leuke paden met soms groene (?) plassen die nog niet waren opgedroogd en dan weer een single track waaraan onoplettende voetgangers zelfs voorbij zouden lopen; Marco bedankt voor het organiseren en de heerlijke gastvrijheid.

De 5 die vandaag om 9.00u starten veel plezier en Danny & Damian hopelijk volgend jaar weer!

"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 20:52 #51 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TCN500 2014
Zo, weer met frisse haartjes op de bank  :)

Vermoeidheid, concentratieverlies en toch ook wel de drang om voor het donker thuis te zijn vanavond deed me besluiten rond 16.30u (met nog 100km te gaan  :o) af te haken en terug te keren naar camping Jomakra en vandaar direct door naar huis.

Jammer dat ik de 500 wéér niet volgemaakt heb  :-\, maar wat heb ik een leuk weekend gehad  8)

Dank aan de andere deelnemers voor de gezelligheid en de saamhorigheid! En natuurlijk grote dank aan Marco voor de gastvrijheid en de hele organisatie. Top gedaan  8)
Oh, je krijgt nog geld van me Marco, ik stuur je een PB!

Wellicht weer tot de volgende keer  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2014 21:50 #52 door Jerry
Beantwoord door Jerry in topic TCN500 2014
Vandaag de TCN 500 deels meegereden (TCN 210) . Marco nogmaals bedankt voor de route  en de moeite die je erin hebt gestoken. Overige deelnemers  ook bedankt voor de sportieve dag en al het stof dat we mochten ontvangen.
Hopelijk tot volgende keer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2014 00:38 #53 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN500 2014
Allereerst maar de samenvatting: Het was geweldig .............!!! ;D ;D ;D ;D

....Stoffig (in de categorie gas inhouden om een zuchtje frisse lucht in te kunnen ademen) of dat je op het terras uitlegt dat je eigenlijk graag een pandabeer zou willen zijn en dat je daarom werkt aan je 'masker'
....Blubberig (waarom liggen hier toch allemaal plankjes in het bos....., nou dat merk je wel als je niet over de plankjes van de mountaintbikeroute rijdt.) Gelukkig kom je met noppen en gas geven vanzelf weer op het droge. Met zonder noppen en veel moed kom je dan nog weleens in de berm te liggen (maar gelukkig liep het redelijk goed af, of niet Danny)
....Gezellig dit weekend. Berenburg met Cola is heel lekker als je alles opgeborgen hebt en je tentje hebt staan en  na 'n allroadritje van 160km naar de camping; We hebben in een avond de weekomzet van het eetCAFE in Huijbergen goed gemaakt.  Je nog 'ns tot een goed gesprek komt als je binnen een half uur 2x een lekke bandprobleem oplost; Je ontdekt hoeveel 'chinees' er past in 5 hongerige allroadrijders
....Mooi De onmundige hoeveelheid foto's die je mentaal registreert tijdens het rijden en waarvan je denkt dat zouden stuk voor stuk prijswinnende plaatjes zijn als je die met een camera had weten te vatten. (zeker door een oranje zonnebril, kan ik iedereen aanraden)

Maar na alle hosanna wil ik toch de negatieve punten niet vergeten: veel stof (een stofmasker is aan te raden), het was vandaag super mooi weer, dus je krijgt toch wel snel warm in je pak, Kies je op de perfecte terrasplek (Cafe Troost in Neer, limburg) een tafeltje in de wijk van de mooie rondborstige serveerster, laat ze ons tafeltje fijn over aan een mannelijke collega. Had ik al het stof genoemd?, en heb je fijn je tentje laten staan om droog te worden, is het grondzeiltje toch weer nat. 

Kortom, het was een geweldig weekend.

Met dank aan: Bart, Marco, René, Damian, Danny, Rob, Reinier, Jerry, Luuk, Toine, e.v.a.

Marc >:D >:D >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2014 07:47 #54 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN500 2014
Liefhebbers van het onverharde (en stoffige),

Een geweldig allroad weekend kan het alleen maar worden als er enthousiaste deelnemers zijn.
Voor dit weekend was dit de overtreffende trap.
Mega mooie offroad km's gereden.
Cursus "on the track" banden repareren (tot 2x toe) gehad.
Gezellig praten over van alles en nog wat bij het kampvuur.
Bovenstaand verhaal van marc geeft al aan dat het helemaal niet gezellig was.  ;D ;D ;D

HEREN, allen BEDANKT ! ;) ;) ;) ;)

Enige mindere was dat Danny een bosinspectie ging houden.
Hopen dat het snel hersteld. Danny, bedankt dat je erbij was
en Damian voor de escorte naar huis.
Ik hoop dat jullie er volgende keer zeker weer bij zijn.

Als er personen zijn die foto's / video's hebben dan wil ik die
graag ontvangen als herinnering aan dit evenement !
marco@jomakra.nl

Nu is het tijd om weer alles schoon te gaan  maken.
Grtz, marco 8) 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2014 09:31 #55 door Damian
Beantwoord door Damian in topic TCN500 2014
Het was erg leuk totdat Danny viel, Marco weer hartelijk bedankt voor de organisatie en iedereen voor de gezelligheid.
Jammer dat ik er zondag niet bij was.

Een paar plaatjes van zaterdag:










plus.google.com/photos/+DamianDoyle/albums/6056595970899944593

Misschien maak ik nog een kort filmpje.. het materiaal is beperkt omdat er vrij snel na vetrek een camera houdertje afbrak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2014 21:05 #56 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic TCN500 2014
Zaterdag ochtend 06:30 de wekker... (wie verzint dat nu weer op zaterdag !!!!)
Rustig ontbeten, spullen gepakt, motor achter in de bus en op naar Leveroy of all places.
Daar rond 09:15 vertrokken om een nog niet gecontroleerde track richting Roosendaal te volgen met het plan dan ergens na lunch tijd de track van de anderen op te pakken in de hoop dat ik ze dan nog bij kon halen.
Met 1 klein buitje, lekker geblazen over de paden en mezelf even goed uitgeleefd door gereden tot net onder Breda. Ver genoeg om in ieder geval achter de anderen te zitten. Dus even de track voor die dag op gezocht, en al snel zag ik de sporen staan en was duidelijk dat ik erachter reed.
Zonder enige vorm van waar ze zouden zitten, maar met de wetenschap dat de groep waarschijnlijk wel uitgebreid zou gaan lunchen heb ik in hetzelfde tempo als in de ochtend de tocht voort gezet. En ongeveer 3 kwartier later zag ik, op een lekker breed zandpad met flinke plassen her en der, het groepje staan. Gestopt, en al snel had ik in de gaten dat ze niet gestopt waren om even uit te puffen, maar dat Danny een redelijk zware klap gemaakt had. Toen er uiteindelijk besloten was dat Danny onder begeleiding van Damian de weg naar huis zou gaan opzoeken nog even geholpen om Danny z'n motor in een positie te krijgen dat hij wat makkelijker op kon stappen. Vervolgens met het groepje wat over gebleven was de weg vervolgd. Vrijwel de hele dag achteraan gereden in een rustig tempo.
's avonds werd de plaatselijke chinees ontdaan van een goede hoeveelheid eten wat door de aanwezigen werd verorberd alsof ze een week lang niets te eten gehad hadden. Onder het eten was het ook angstvallig stil, waar daarvoor alle verhalen en belevenissen van die dag de revue nog eens passeerden.
Zondag ochtend uitgeslapen (ten opzichte van zaterdag) rustig ontbeten en er kwamen zowaar nog 3 motoren buurten om die dag nog even aan te haken om het avontuur eens mee te maken.
Met een groepje van 8 gestart aan de tocht en het werd al snel duidelijk dat het een zeer stoffig dagje zou gaan worden. Opnieuw zou ik achteraan blijven rijden en zo ook in staat zijn om snel mensen van hulp te voorzien mocht dat nodig zijn. Onze gids, toeruitzetter,  en camping baas (voor dit weekend) kreeg een lekke band. Wiel gedemonteerd, en een gekeken waar het euvel zat. Een flinke, roestige spijker had gewillig zijn weg door het rubber gebaand. Na het vervangen van de binnenband, waarbij ik nog een ingenieuze manier van standaard wist voor te stellen op basis van de aanwezige sleutels, alles weer gemonteerd en hop verder. Helaas bleek even verderop ook die binnenband lek te gaan. Opnieuw gekeken, maar geen problemen in velg of band. De vorige band toch maar geplakt, gemonteerd, en opgepompt.... maar dat was vreemd. Pompje deed het toch echt, maar kwam niet op druk...... zucht..... nog steeds lek.....
Uiteindelijk bleken er een 4-tal (als niet meer) gaatjes in de betreffende band te zitten, waar de eerder genoemde roestige spijker vrolijk zijn pensioen had zitten beklagen. Er kwam nog ergens een andere binnenband te voorschijn en die gemonteerd.
Door gereden naar de lunch plek waar we door alle vertraging redelijk laat aan kwamen. 2 man haakten na de lunch af vanwege werkzaamheden, en de rest vervolgde de stoggige wegen verder. Rene besloot 100 km voor het eind zijn weg naar huis te gaan vervolgen en rond 17:00 uur werd het groepje nog met 1 uitgedund om hij toch bijna thuis was.
Na een cola op een terras waar we waarschijnlijk uren waren blijven zitten als iemand anders ons bediend had....  >:D :angel: in Neer toch weer door en het laatste stukje afgerond.

Zelf dus ca. 700+ km in 2 dagen onder het rubber door gehaald !

Iedereen hartstikke bedankt voor de gezelligheid.
Danny veel suc6 met herstellen (zal nog wel wat stijfjes blijven deze dagen)
Damian bedankt voor het begeleiden van Danny, want het leek zeker op het moment geen verstandige keus hem alleen naar huis te laten rijden.
en uiteraard een zeer speciale dank naar Marco voor het regelen van alles.

Nu nog snel even wat kleine technische mankementjes aan de twin fixen, want volgend weekend is alweer de Drenthe rit !!!
Tot Dan.

Ow ja.. hieronder de reden waarom ik normaal gesproken liever vooraan rijdt :)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2014 21:37 #57 door dropken
Beantwoord door dropken in topic TCN500 2014
wie maakt er uit alles wat er nog niet verteld is een verslag voor de transalper ????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2014 06:57 #58 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN500 2014
Het eerste filmpje is klaar  8) 8)

Cursus Banden plakken Off Road  ;D ;D ;D


Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2014 06:42 #59 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN500 2014
Effe nagenieten  :P :P :P





Thanks for the fun weekend.  8) 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2014 15:38 #60 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN500 2014

de reden waarom ik normaal gesproken liever vooraan rijdt :)


uhhhhh, je kapsel zit in de war  >:D >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden