Allroad hoog door de Pyreneen

17 okt 2014 11:44 - 21 nov 2014 01:14 #21 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Allroad hoog door de Pyreneen

Leuk om jullie reacties te lezen, hopelijk heb ik een aantal enthousiast gemaakt om er ook eens naar toe te gaan. Met wat offroad ervaring en een goed voorbereidde motor ga je een hoop plezier beleven! Ik heb de route die ik zelf als basis heb gebruikt, toegevoegd als bijlage. Ik zal dus niet iedereen apart de route toesturen. Ik heb zelf nu al weer zin om er heen te gaan en nieuwe weggetjes te gaan ontdekken  :D


Ik zie geen bijlage zitten hoor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2016 19:24 #22 door hoofdweg 79
Beantwoord door hoofdweg 79 in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Ik ga deze route rijden in juni 2016. niet met de africa twin maar met de Yamaha TTR.  :) Richard straks gaaf de andere reis omschrijven die je nu maakt ;-)



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2016 08:35 #23 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Ik ga ook die kant op in juni. Heeft iemand de route al van Richard? Ik lees dat hij hem als bijlage zou toevoegen, maar zie hem niet...

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2016 21:06 #24 door wifra
Beantwoord door wifra in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Ik zou deze route ook graag willen , dus als iemand hem heeft hou ik me aanbevolen , wil deze rit ook wel gaan rijden.
Moet alleen even bekijken wanneer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 12:08 #25 door hoofdweg 79
Beantwoord door hoofdweg 79 in topic Allroad hoog door de Pyreneen
mijn maat heeft hem gemaakt zal hem eens vragen of we het kunnen delen. mail me anders even pm



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 13:47 #26 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Ik vertek 1 mei met als waarschijnlijk doel de pyreneeën. Wil zoveel als mogelijk de kleinere weggetje opzoeken. Ben wel alleen, en ook geen ervaren off-road rijder, dus wil het ook niet te gek maken.
Vond een leuke route op wikiloc welke als leidraad kan dienen.
Zoeken bij www.wikiloc.com op;  trans pirineos.

Let life surprise you

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 14:11 - 27 apr 2016 14:15 #27 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Leuk verslag! Ik herken een paar plekjes, wat is het daar toch mooi! Trans pireneos is een leuke route! Soms wel pittig op een volgeladen Alp. Neem weinig mee en zorg dat je bagage niet kan bewegen. Dus geen rotzooi die in je koffer oid kan gaan rammelen of heen en weer kan zwiepen.

De Barreltrip Pyreneeën op youtube is de helft van de Trans Pirineos. Dan weet je wat je te wachten staat.

Wbt bagage, ik had 24 liter koffers, een topkoffer en een roltas. De topkoffer was vrijwel leeg en in vergelijking met mijn zwaarder beladen vrinden had ik het veul makkelijker. Vooral een setje givi koffers weegt  al een hele hoop, dan zijn tassen weer veel beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-T113 met Tapatalk

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 16:13 #28 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Bedankt voor de tips! Ik heb de filmpjes op YouTube bekeken, complimenten heel leuk en ook inspirerend.
Ik ga de route “Trans Pirineos” gebruiken als leidraad en kies een andere route als het me iets te heftig wordt. Ik zie wel even hoe het gaat heb niet echt een route gepland.
Ik heb de spulletjes vorige week nog eens opgeladen en een stukje gereden. Ging op zich goed maar zal nog even kijken of het inderdaad niet kan bewegen, anders toch nog een extra spin er overheen.

Frank

Let life surprise you
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 17:35 #29 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Die tanktas gaat hopeloos in de weg zitten bij het staan, vooral omdat ie zo hoog is.

Rubbertjes van de steps halen en evt. stuurverhogers om het staan makkelijker te maken, echt waar staan helpt enorm en is comfortabeler op stuiterpaden. Wanneer je dat niet trekt, probeer eens zonder bagage zo'n piste te rijden en dan wel staan. Je krijgt dan een beetje het gevoel en daarna is staan makkelijker, ook met bagage.

https://youtu.be/aPC23_IMIf0

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 17:48 #30 door alain
Beantwoord door alain in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Je vertrekt op 1 mei. Hou rekening met de ijsheiligen !! Het kan prachtig weer zijn, maar het kan er ook nog sneeuwen. In 2004 heb ik omstreeks 15 mei nog honderden kilometers moeten omrijden om een weg te vinden waar ik met de motor kon (mocht) oversteken huiswaarts toe. Dat jaar werd er nog tot half mei geskied in de Maestrazgo (ten zuiden van Zaragossa).


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 18:13 #31 door bart mallee
Beantwoord door bart mallee in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Ik sluit me aan bij die sneeuwwaarschuwing. Op de foto's staat (oa) de Col de Pailleres die voorlopig nog niet sneeuwvrij is (ik woon in die omgeving) en ik denk dat het nog minimaal een maand gaat duren voor je de toer over de hoge cols kunt maken. De eerste mei is absoluut geen optie. Maar als in de buurt bent, kopje koffie slobberen? Wel effe bellen, ben vaak op de motor weg!!!

Transalp 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 18:22 #32 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Tanktas zit er eigenlijk altijd op, maar normaal wel een heel stuk lager. Ik zal wel in de Pyreneeën een deel van de spullen uit de tanktas kunnen verplaatsen naar de achterzijde zodat de tanktas wat lager wordt.
Ik moet er ook nog even heen rijden en dat gaat zo uitstekend (tasje houd mij overigens ook prima uit de wind).

Interessant filmpje. Staan is inderdaad altijd wel een dingetje! Wordt het ,of één van de, leerpuntjes daar in de Pyreneeën ;). Heb er zin in en kijk er nu al naar uit.

Ander stepjes heb ik wel aanzitten denken maar ik rij meer on-road als off-road en dan lijken mij de rubbers een stuk comfortabeler.
Stuurverhogen is een goede tip, maar voor nu een beetje kort dag om dat nog te regelen. Komt dus op het to-do lijstje.

@alain
Ik ben inderdaad wel benieuwd of ik niet te veel last van sneeuw en ijs krijg, wordt bij de dagelijkse planning een extra aandachtspuntje. Wel leuk voor de stoere foto’s maar persoonlijk hou ik toch meer van de zon :D.

Let life surprise you

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 18:35 #33 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Allroad hoog door de Pyreneen

Ik sluit me aan bij die sneeuwwaarschuwing. Op de foto's staat (oa) de Col de Pailleres die voorlopig nog niet sneeuwvrij is (ik woon in die omgeving) en ik denk dat het nog minimaal een maand gaat duren voor je de toer over de hoge cols kunt maken. De eerste mei is absoluut geen optie. Maar als in de buurt bent, kopje koffie slobberen? Wel effe bellen, ben vaak op de motor weg!!!


Denk dat ik er ongeveer 6 mei in Hendaye (Fr) aankom. Vandaaruit ga ik de opties bekijken, ik heb niet echt een vast plan of planning. Maar zo te horen zullen de hoge cols niet tot de mogelijkheden behoren.
Als ik in de buurt ben zal ik proberen contact met je op te nemen voor de koffie en wat bruikbare tips. Tnx.

Let life surprise you

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 18:47 #34 door alain
Beantwoord door alain in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Alternatief voor de Pyreneen bij slecht weer: ga iets (300 a 500km) verder zuidelijker naar de Sierra de la Demanda, of naar de Sierra de Gredos. Ofwel de Maestrazgo, het meest woeste deel van Spanje, maar het kan daar ook spoken. Weersvoorpellingen bekijken als je eenmaal ter plaatse bent.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 19:09 #35 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Allroad hoog door de Pyreneen


Ander stepjes heb ik wel aanzitten denken maar ik rij meer on-road als off-road en dan lijken mij de rubbers een stuk comfortabeler.

Kun je de rubbers niet gewoon van de steps afschroeven? Das bij een 600 nl wel zo. Het scheelt net ff een stukje mbt de stahoogte. En met lange benen zit je ook nog eens relaxter (minder kniehoek)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 20:00 #36 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Allroad hoog door de Pyreneen

ben vaak op de motor weg!!!

Ik heb binnenkort een goede gids Bart ;D ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2016 20:11 #37 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Allroad hoog door de Pyreneen

Kun je de rubbers niet gewoon van de steps afschroeven? Das bij een 600 nl wel zo. Het scheelt net ff een stukje mbt de stahoogte. En met lange benen zit je ook nog eens relaxter (minder kniehoek)


Geen idee of je ze er af kunt schroeven, ga ik morgen eens proberen.
Ik ben overigens niet zo groot, kan net met de voetjes bij de grond. :))

Let life surprise you

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2016 18:20 #38 door richardm
Beantwoord door richardm in topic Allroad hoog door de Pyreneen
Beetje late reactie, maar de route is die len tour noemt van wikiloc. Mooi maar je hebt er ook war ervaring bij nodig. Ik zit nu in dades vallei marokko, voor een ruime maand off roaden. Zal tzt weer een verslagje maken voor de liefhebbers. Vandaag helaas mijn camera verloren op een zware piste, dus zal niet veel mer kunnen filmen. Jammer want het is hier echt de motorhemel :) en de transalp doet het voortreffelijk, al 3500 km over de zwaarste wegen hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden