Offroad brommeren in Canada

27 jan 2015 09:14 #41 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Offroad brommeren in Canada
volgens de verhalen liep die andere over water mooie foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2015 10:24 #42 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Offroad brommeren in Canada
Gaaf!  ;D

Vooral die laatste foto...

Daar zitten jullie mooi!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2015 10:51 #43 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Offroad brommeren in Canada

Gaaf!  ;D

Vooral die laatste foto...

Daar zitten jullie mooi!  ;)


+1  :D

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2015 16:41 #44 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Offroad brommeren in Canada
Gave foto... sorry foto's! Lijkt mij wel rete spannend over dat ijs  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2015 18:23 #45 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
ach, het is meer dan 'n meter dik en er rijden 4.000kg wegende pickups overal ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2015 18:28 #46 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Offroad brommeren in Canada

ach, het is meer dan 'n meter dik en er rijden 4.000kg wegende pickups overal ;-)


Haha. Wij in-Nederland-wonende-mensen denken aan enkele cm's ijs waar je overheen rijdt.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 22:48 #47 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
FF stil geweest... sorry.

Hier wat plaatjes van onze vakantie. Kamperen in de bush vlakbij Kelowna, BC, Canada:




Daarna naar Nakusp, BC, voor de Horizons Unlimited meeting. Nakusp is het dorpje in het midden van de foto. Ook hier omheen prachtig rijden.





Aangezien we vaak een lunch meenemen voor onderweg hebben we ook berenspray bij ons.... want echt waar, d'r zitten hier beren!
(We hebben er 9 gezien in 10 dagen, waarvan 5 volwassen en 4 pups)




Mirjam rijdt steeds heftiger offroad op d'r DRZtje, dus we vinden samen steeds mooiere uitzichtpunten. Dit is vlakbij Slocan, BC, Canada



En toen..... begon de rook in te waaien van bosbranden in Canada en de USA. Dit zijn dezelfde pieken als mijn vorige post - maar nu rokerig. Mirjam reed fantastisch en kwma nu ook hier boven - heel tof!




Hier nemen we een 'shortcut' van de berg af. Ik heb hem ook wel eens omhoog gereden, maar dat is een enorm geworstel omdat het losse zooi is.



Tja, dit gaan de eerste Mars-astronauten zien denk ik als ze hun motorfiets meenemen.




En nu nog toffer nieuws:
- Trent (m'n motormaatje) en ik zijn een site begonnen voor offroaden in de Rockies (nog niet veel content, maar toch): www.wanduro.com


- Wij (als zijnde Wanduro) zijn de partner van Horizons Unlimited voor een HUMM (HU Mountain Madness) navigation event van 2 dagen in dit gebied! Dus als je een weekendje (of langer....) hier wilt rijden, laat maar weten! (jaja, dit is 'commercieel' maar ik zie niet hoe ik een topic in dat hoekje aan kan maken......0
Kosten voor het event zijn (early birds) $289 CAD, er zullen een beperkt aantal huurmotoen beschikbaar zijn (KLR650/KTM690) en ik probeer zelfs een deal te sluiten met Air Canada voor Flat-rate motor-inkratten en vliegen. :-D


www.horizonsunlimited.com/hummbc


Als jullie komen, toffe lui zijn, en goed kunnen sturen (en noppen hebben onder een lichte motor) neem ik je na het event mee naar deze bergtop!


(@Mods: laat maar weten hoe ik dat moet posten - maar please gooi niet deze hele post weg omdat het nogal een klusje is met alle linksjes om dit te plaatsen.....)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 10:05 #48 door Mariska
Beantwoord door Mariska in topic Offroad brommeren in Canada
Wat een prachtige omgeving om in te rijden zeg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2015 20:33 #49 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
Wat let je om hier zelf eens rond te sturen:


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2015 18:36 #50 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
Vraagje voor mensen die dit soort gebieden wel mooi vinden....

Voor die HUMM zullen er ook (een beperkt aantal) 2015-KTM690's beschikbaar zijn als huurfietsen voor het evenement, en eventueel ervoor/erna. (ook KLR650 beschikbaar als huurfiets)

Is dat iets wat jullie wellicht zouden overwegen?

En zo ja, wat zou je dan 'zoeken' qua voorbereiding:
1. HUMM rijden, en daarvoor/daarna lekker zelf een weekje op pad op die huurfiets.
2. HUMM rijden, en daarvoor/daarna lekker zelf een weekje op pad op de huurfiets met een (gratis) kaartje en wat tips door mij geschreven.
3.  HUMM rijden, en daarvoor/daarna een guided tour met een tour operator (eigenaar van de KTM/KLR ;-)). Hem ontmoet je dan met z'n dikke truck en trailer met bagage op campings enzo. (Soort LWR/LWD, 'we meet up at borders but really, the bikes are on their own' ;-))
4.  HUMM rijden met je eigen motor (invliegen via Air Canada gaat pakweg 1200 euro retour kosten naast je ticket) en ervoor/erna lekker zelf op pad
5. HUMM rijden op een Canadeese motor, en ervoor/erna lekker zelf op pad. Ik kan evt helpen met aanschaf/verkoop van die fiets. Denk DRZ400 voor 2500 euro aanschaf.

Dan zou de HUMM een soort kickstarter zijn van een motorvakantie zeg maar, met de garantie dat je zeker weten op een paar bizar mooie plaatsen komt.

Alle info/feedback welkom! Ik heb simpelweg geen idee hoeveel animo hiervoor is - en hoeveel werk ik dus moet steken in onderhandelingen emt Air Canada enzo :-D p.s. dit deel is voor mij niet commercieel!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2015 06:53 #51 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
Gisteren wat routes gescout voor de HUMM.... klotewerkje, maar ach....    8)



... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2015 16:41 #52 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
Mochten mensen overwegen volgende zomer door dit gebied te rijden, we hebben een speciale korting kunnen bedingen voor huurmotoren in Calgary.
Als je rondom de HUMM een fiets huurt krijg je vanalles gratis, en 7% korting op de rental fee.
Bijv. een gloednieuwe F800GS met koffersysteem komt dan op $930 CAD per week, 634 eurootjes.... 
Er zijn 2 800's beschikbaar, maar ook 1200's, 650's en een KLR. (die zonder koffers, of koffers voor meerprijs)

Stuur me maar een PBtje als dit je wat lijkt! Ik zorg voor 'n toffe route.

Durf je dit met een 800gs?


for the record, ik  verdien geen stuiver aan die motorhuur.....  :P

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2015 17:32 #53 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Offroad brommeren in Canada
Ik wil wél naar de HUMM, maar word waarschijnlijk die in Spanje.

Plannen voor Canada zijn er óók maar pas over 2 jaar.

Nog ff wachten, word wel steeds moeilijker ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2015 21:11 #54 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Offroad brommeren in Canada
Had van dit topic nog helemaal niks meegekregen, maar heb alle filmpjes/foto's van begin tot eind even bekeken: wat een fantastisch mooi land zeg, wow!

Heb nog niet de middelen om er heen te gaan, en wil eerst Europa nog ontdekken met de motor, maar wie weet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2015 21:41 - 07 okt 2015 21:48 #55 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
Haha, het is inderdaad heel erg mooi. Niet alles wat je hier ziet is HUMM-material - maar een aantal heel mooie plaatsen wel (de meest mooie eigenlijk zijn uit dat gebied, omdat je daar boven de boomgrens kunt komen)

Hier is hetzelfde topic iets groter gegroeid met meer foto's, ook meer spul van het HUMM gebied:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16614.msg269618#new

Het is natuurlijk niet goedkoop, met vliegtickets enzo, maar soms kun je met Air Canada voor 650 euro hier staan (retour) en dan nog 'n motortje huren (klr650 voor 485 euro per week)  enzo... het is wel veel goedkoper dan een camper huren!
Plus, ik zorg voor een documentje of mapsource-file met wat leuke routes en kampeerplaatsen. Als je het okay vindt om in koude meertjes te wassen hoef je nergens te betalen voor kamperen (behalve de HUMM ;-)) Er zijn ook gratis hot springs in de bergen, daar heb ik wel waypoints van.

Ik heb nog uitgezocht wat de special deal was die Air Canada had om motoren over te vliegen -maar dat was nogal een scam. De luizen...

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2015 19:19 - 28 nov 2015 19:52 #56 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Offroad brommeren in Canada
De HUMM Canadian Rockies; het gaat gebeuren in het weekend van 22-24 juli 2016!

2 dagen super mooi offroad rijden in de Rockies. (we hebben 650km offroad gescout - suc6 om dat in 2 dagen te rijden ;-)



Op onderstaande link kun je allerhande informatie vinden; maar je kunt mij ook een berichtje sturen mocht je vragen hebben.
www.horizonsunlimited.com/events/humm-rockies-2016


We hebben helaas geen deal kunnen sluiten voor betaalbare luchtvracht van motorfietsen vanuit Europa, maar wel een mooie korting bedongen op huurfietsen, KLR650's en BMW 650/800/1200's met bagagesystemen! Ideaal om er een mooie vakantie van te maken natuurlijk.
De kamerprijzen in het resort zijn echt heel scherp, dus ik adviseer om lekker een kamer te boeken i.p.v. kamperen tijdens het event.


Mocht je extra routes willen voor 'n vakantie rondom de HUMM, dan maak ik wel een mooi kaartje voor je met gratis kampeerspots, mooie tracks en waypoints van (gratis-) hotsprings in de bergen enzo! Da's mooier en leuker dan een rondje met een camper toch?  8)


Hier nog wat plaatjes van het HUMM gebied:



Voor het wat heftigere offroad werk:




De Rocky Mountains, we gaan d'r echt in!


Genoeg single track te vinden, als dat je ding is:


Mining-roads; altijd leuk:

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden