Heroes Legend - Rob

01 mrt 2010 17:12 #241 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Heroes Legend - Rob
Die inwendige valbeugel zit onder de voorkuip.
De meesten hebben valbeugels om hun kuipwerk te beschermen tijdens een valpartijtje. Op zich een prima plan, maar in een rally niet aan te raden. Als je onverhoopt met je been onder je motor komt en de valbeugel komt daarop heb je zonder twijfel een goede breuk te pakken. (Maar je kuip is nog heel  ::) )

De valbeugels zijn in feite bedoeld om je vitale motor delen als radiateurs te beschermen bij een valpartij. Dus om bovenstaande kans op blessures te voorkomen zitten ze vlak onder de kuip. Bevestiging heb ik inmiddels ook uitgelegd in het topic over het opbouwen van 'de blauwe' : www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3158.0

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2010 21:58 #242 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Heroes Legend - Rob
Is je 'spatbord' alleen op de plasticdelen kapot of moet je ook allerlei stukken metaal weer in orde zien te krijgen?

Apart overigens dat die motorsteun los is  :o issie gebroken of iets anders? Wat dat betreft had je een bak ellende kunnen krijgen zeg! Maar gelukkig wass dat niet aan de orde je hebt hem uitgereden zonder te duwen  :D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2010 23:01 #243 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Heroes Legend - Rob
Spatbord is uit zijn bevestigingspunten gerukt.

Motorsteun is volgens mij gewoon los getrilt. Tja, had idd een bak ellende kunnen opleveren ....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2010 23:32 #244 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Heroes Legend - Rob
Kontje heb ik nog liggen (originele), en die kunststof middenbak ook  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 19:22 #245 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Heroes Legend - Rob
Ik zal m maar eens van het slotje af halen....., ben al weer veel te lang terug  :-\

Op naar September... transanatolia  :))

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 00:21 #246 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Heroes Legend - Rob
Hoho... eerst de MS!  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 08:28 #247 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Heroes Legend - Rob
Ach, da's maar een toertochtje ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 19:50 #248 door Poike
Beantwoord door Poike in topic Heroes Legend - Rob
Als je zo'n jaar weinig actief bent geweest zoals ik, dan mis je het één en het ander. En zo val ik hier op deze thread. Alles van het hele Rob-avontuur heb ik gemist.... maar het lezen van deze thread en je website en die 4 TV-reportages... ik heb het allemaal bekeken. Zo heb ik me toch wat kunnen inleven in je boeiend avontuur.

Ik wist uit onze gesprekken vorig jaar in Griekenland dat je "duistere" ambities en aspiraties had... maar dat ze zo duister zouden zijn ::)... ik had het niet verwacht, vooral toen ik je eerst zag off-road rijden in Zamst, samen met Bram in 2007.
Ik heb je nog gefilmd als je off-road ging bij het terugkomen van die gletsjer, zijn naam ontgaat me even. Ik zat toen achterop bij Martin in de afdaling. Ik moet die beeldjes nog eens opsnorren.

Rob je hebt verdomd op zeer korte tijd een spectaculaire vooruitgang gemaakt... en dan die puike Dakarprestatie als tijdelijk orgelpunt, maar zeker als kers op de taart van een koppel jaar intensief trainen. Proficiat jong  ;D Zo'n evolutie op zo'n korte tijd, zag ik nooit eerder. Daar mag je echt fier op zijn.

Die Anatolia zal in vergelijking met Dakar een lachertje zijn.... maar daarom niet minder prettig. Overigens kan je daar ook in alle niveau's rijden als ik de website goed interpreteer.

Zeg die fiets die je van Ton kocht is dat de fiets waar Ton vroeger zelf mee reed ?
Ook daar heb ik nog spectaculaire beeldjes van, wanneer Ton er zelf mee reed op de één of andere toer, ik denk het NTT van 2007 in de buurt van Putten.
Nogmaals van harte gefeliciteerd... knap werk.  :)
Groetjes
Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2010 08:39 #249 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Heroes Legend - Rob
He Wim,
inderdaad heel lang niets meer van je gehoord of gezien.
Ik heb inderdaad destijds de motor van Ton gekocht, en toen was het hek helemaal van de dam. In zeer korte tijd heel intensief geleefd en getraind en dat merk je wel. Ja, dat paadje langs die gletcher wand naar beneden. Enigsinds steil (althans dat gevoel had ik toen) en haakse bochten. Maar ik herinner me ook des te goed mijn eerste keer in het zand ergens in 2005. Na 10 meter al op m'n zijkant en links en rechts ingehaald worden.....

En om Danny even een hart onder de riem te steken...., als je slechts sporadisch (lees 1x per maand of nog minder) offroad rijdt, zal het meer dan 10 jaar duren voordat je een dergelijk niveau haalt.

Maar zelfs nu nog leer ik weer bij, en blijkt vaak dat de moeijlijkheidsgraad word bepaald door de beperking in mijzelf. (Alhoewel ik nu wel langzaam tegen de grenzen van de fiets aan loop).

Grote vraag die dan door velen gesteld wordt is "wil je niet wat lichters ?". Ik heb inmiddels wel een paar keer heel kort op een lichte 1-cilinder gereden. En ik vind er niets aan. Veel te makkelijk, geen uitdaging, en op lange stukken absoluut oncomfortabel.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden