Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!

10 sept 2010 08:36 #1 door Two Plugs
Vers van Visordown Magazine... Wachten maar (weer) af. In ieder geval wordt in het artikel hieronder wel bevestigd wat we al weten: een nieuwe dikke Honda allroad à la Super Tenere, GS1200 etc komt er niet vóór 2012. De nieuwe Pan opvolger krijgt voorrang.

Wel leuk om te weten dat de namen V4X en Crossrunner door Honda inmiddels zijn geregistreerd. In het onderstaande artikel wordt gesuggereerd dat de V4X de grote allroad gaat worden op basis van de VFR1200, maar dat 'Crossrunner' (alhoewel passend) wellicht óók gebruikt zou kunnen worden voor een 2e Honda Allroad...

Wellicht dus tóch een 'revival' voor de 'good old' Africa Twin?

THE PODGY Honda VFR1200F might not seem the ideal basis for a go-anywhere dual-sport machine – but that's what the firm will use as it tries to create a machine to beat both the 150bhp Ducati Multistrada and BMW's market-dominating R1200GS.

Rumours of an off-road derivative of Honda's new V4 have circulated since long before the production VFR1200F was even shown, but now they appear to be confirmed as the company has registered the name “V4X” as a trademark. Since insiders reckon the bike has been dubbed VFR1200X during its development, that name appears to fit their description of the machine.

Although the VFR1200F's elephantine 267kg kerb weight is at odds with the idea of a dual sport machine – something that you'd expect to survive at least a low-speed drop, and you'd certainly want to be able to pick up single-handed if it did topple over – many of the bike's mechanical components are ideally suited to the role.

While the 1200cc V4 engine's 170bhp is overkill, even for the most ardent dual-sport enthusiast, with some judicious de-tuning it should still easily out-gun the 150bhp Multistrada, while leaving the 115bhp BMW trailing in its wake. And while its four-cylinder configuration contradicts normal big trailie practice, where twins rule the roost whether in parallel, vee or boxer format,  the actual engine architecture is derived from the firm's CRF450, which introduced the clever Unicam system – with a single camshaft operating four-valves-per-cylinder via compact and lightweight rockers. That helps make the engine both lighter and more compact than its 1200cc capacity and four-cylinder layout would normally dictate.

More than a year ago, Honda insiders confirmed that a replacement for the Varadero was being worked on, and it appears from the new trademark registration that the new V4X is that bike. Its development has been relatively slow, even though the adventure-sport market has shown consistent growth during a period where other parts of the bike market have taken a nose-dive, as Honda was determined that the VFR1200F and VFR1200T – a soon-to-be-revealed replacement for the ST1300 Pan European – would be given priority over the off-roader.

Intriguingly, at the same time as it registered the V4X name, Honda also applied for a trademark on the name Crossrunner, covering exactly the same types of goods. Although this could be related to an entirely different project, it wouldn't be out of place if used on the new V4 trailie, since it certainly seems more relevant to the concept than “Varadero” ever did.

Our Japanese sources say that, while the new V4 trailie is coming, it's unlikely to appear as part of the 2011 range. Instead it's more likely to be an early 2012 model, potentially revealed first as a concept bike before making the transition to production – just like Honda's Concept V4 became the VFR1200F.



Read more: www.visordown.com/motorcycle-news-new-bi...5.html#ixzz0z3q5qTn6

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2010 10:44 #2 door Timy
Zou het dan toch gaan gebeuren?!
Ben benieuwd of het een softie wordt of weer een echte stoere fiets. Tijd zal het leren!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2010 11:39 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
Over stoer gesproken... google es op nieuwe Triumph Tiger 1200...

En dan nog maar te zwijgen over die 800 die aanstaande is...!

www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresu...orld-first-pictures/

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 18:09 #4 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
de nieuwe honda, zou deze moeten zijn


When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 18:44 #5 door giedi
Wat een ding. Aardig snaveltje ook!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 19:04 #6 door Bill

de nieuwe honda, zou deze moeten zijn

Slecht gefotoshopt ;D . Als hij zo lelijk kolossaal wordt laat dan maar zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 20:03 #7 door Timy
Mijn hemel.... Zelfs de mannen van Honda zouden dit niet kunnen verzinnen (hoop ik :P:P

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 20:14 #8 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
bij panne moet je wel veel plastiek werk verwijderen om ergens aan te kunnen.
en bij val...kostelijke zaak als uw plastiek stuk is.
verder vind ik het een machtige machine  :))

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 20:57 #9 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
Lijkt wel een orgie van een BMW GS , Ducati Multistrada en een Honda Varadero ! :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 21:31 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
Lijkt me heeeeeel bijzonder: een Honda met kruisspaakvelgen  ::)

Fotosoep dus  ;D














Gelukkig maar, wat een lilluk hok  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 21:51 #11 door Romke
:'(

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 22:31 #12 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!

Lijkt me heeeeeel bijzonder: een Honda met kruisspaakvelgen  ::)

Fotosoep dus  ;D


Gelukkig maar, wat een lilluk hok  ;)


die velgen worden meer en meer gebruikt omwille van "geen binnenband meer nodig"
als dit een fotosoep is hij wel extreem goed geslaagd.  :o
de cardan bij BMW zit trouwens aan de andere zijde.  ;D

ach we zien wel wat er op de markt komt

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2010 23:09 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
Hi Gonzo  :) Imho zijn de kruisspaakvelgen een patent van BMW. Ik heb ze tot dusver nog niet elders gezien. Wél is het zo dat steeds meer fabrikanten tubeless banden op hun spaakvelgen willen monteren, maar dat zijn geen kruisspaakvelgen. Bij kruisspaakvelgen zitten de spaken in de buitenrand van de velg. Buiten de band dus.
De 1200 Tenere bijv. heeft ook wel TL velgen, maar daar zit een rand in het midden van de velg gemaakt, waar de spaken ingehaakt zitten.  :D

Enniewee, wat ik hierboven zie blijft een lilluk hok  ;D  Maar goed, da's een GS óók  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 01:40 #14 door Gijs
Inderdaad een lelijk hok, hij lijkt wel 400 kilo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 08:50 #15 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!

Slecht gefotoshopt ;D . Als hij zo lelijk kolossaal wordt laat dan maar zitten


Wat een eng ding :-\

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 09:44 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
Leuke fantasie...

Realiteit is gelukkig anders:
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4858.0

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 10:15 #17 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!

Leuke fantasie...

Nou, het is maar wat je leuk vind  :P
Ik zat net aan een kop koffie, maar zo een miserabele fotosoep heb ik nog niet eerder gezien, ik proestte het letterlijk uit, mijn keyboard zal me dankbaar zijn  :D
Laten we hopen dat Honda in werkelijkheid iets moois heeft weten te creëren, al had ik veel liever gezien dat Honda haar huidige V2 een beetje zou kietelen en wellicht vergroten naar pak 'm beet 1100cc... ach ja, ik ben zeker ouderwets  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 17:29 #18 door iron gonzo

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 17:34 #19 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Nieuwe grote Honda Allroad: naam is geregistreerd!
deze foto doet nu ook de ronde


When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2010 20:15 #20 door Geart

deze foto doet nu ook de ronde


Lelijker bestaat er niet

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden