lekker weertje

10 dec 2010 07:40 #41 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic lekker weertje
Ik kwam vanacht uit de nachtdienst, stapte om 06:15 op mijn Tomosje, reed naar huis en had hier in Groningen toch aardig gevroren, in Haren (Gr) over de rotonde, en ja hoor, achterwieltje gleed mooi weg, beide benen aan de grond en schuin de ronde over....
Was ik nu op de motor geweest zal het een ander verhaal geweest zijn.... >:( >:( >:(
Respect voor de doorrijders en met alle lof voor ieder op dit forum met de verhalen van achterwielltje heen en weer en slippartijtjes, moet ik toch nog even aan de woorden van Ad Mies denken.... C:-) terug te lezen op dit aspect.  Laat met gladheid, sneeuw, ijzel en dat soort dingen  de motor in de schuur staan.
Niet alleen voor je eigen veiligheigheid maar ook voor anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 07:45 #42 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic lekker weertje
En even terug te komen op het bericht van Iron Gonzo, als jij achter een auto of vrachtwagen rijd en jij krijgt ijs tegen je lijf zit je er te dicht op .......... ;D ;D ;D ;D
Als je ver genoeg er achter rijd zie je het op het wegdek vallen en kan je enigzins eroverheen rijden op het rechte stuk.......Dit noemen ze anticiperen !  ;D ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 09:29 #43 door Bono
Beantwoord door Bono in topic lekker weertje

En even terug te komen op het bericht van Iron Gonzo, als jij achter een auto of vrachtwagen rijd en jij krijgt ijs tegen je lijf zit je er te dicht op .......... ;D ;D ;D ;D
Als je ver genoeg er achter rijd zie je het op het wegdek vallen en kan je enigzins eroverheen rijden op het rechte stuk.......Dit noemen ze anticiperen !  ;D ;D ;D ;D


En ik noem dit nogal kortzichtig. Ik vind de opmerking / oproep van Iron Gonzo meer dan terecht.

Een kennis van me; staat bij een verkeerslicht (met de fiets) te wachten om rechtdoor over te steken en krijgt een ijsplaat tegen zich aan, die ineens van het dak van een afslaande vrachtauto glijdt. Nu wacht hij thuis met een serie hechtingen in zijn hoofd en een hersenschudding op bericht wanneer hij weer kan / mag werken.

Je hoeft trouwens niet per sé te dicht op een (vracht)auto te zitten. Vaak laat ineens een stuk ijs los en dan is het net of er op je "geschoten" wordt. Brokken die worden gelanceerd en recht op je af komen. Ijslagen die ineens loslaten bij een inhaalmanoeuvre of bij in- of uitvoegen. Zelf ook genoeg gezien en meegemaakt wat dit betreft. En Iron Gonzo zal zeker niet de stukjes ijs bedoelen, die gewoon op het wegdek vallen.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 10:29 #44 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic lekker weertje
Klopt, Bono, heb exact dezelfde (negatieve) ervaringen. Gebeurt ook bij regelmaat als een vrachtwagen de snelweg opkomt en dikke ijsplaten tijdens de acceleratie de gehele A7 overgeschoten worden...

We zaten er vanmorgen precies naast - gelukkig in ons Fiatje en gelukkig zonder schade. Dan mag je anticiperen wat je wilt...

Hiero vanmorgen (maar ook op mijn werkstek in Diever) is het één grote ijsbaan. Net ff op inspectie geweest, toch maar met de benenwagen (was ook op loopafstand): je zult nu maar slecht ter been zijn...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 10:49 #45 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic lekker weertje
Vooral ook nadat een vracht-combi onder een viaduct gepasseerd heeft ,door de vacuum vliegen de ijsplaten zelfs wel zo,n 50m uit elkaar weg.
Het blijft oppassen, vooral met die koekblikbrievenbusgluurbestuurders. C:-)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 11:18 #46 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic lekker weertje
Nav... Hoeveel van jullie houden de stoep voor je huis sneeuwvrij?  ???
Of... halen al het sneeuw van de auto voordat je weg rijdt...  ::)

Kleine moeite. Neem samen met een buurman altijd ook ff de stoep van mijn oudere buren mee.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 12:33 #47 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic lekker weertje
Vrachtwagens met ijs zijn inderdaad levensgevaarlijk.
De stukken ijs blijven vaak ook nog eens lang 'zweven' ook .....  Gelukkig dit jaar nog niet gezien....

Mijn auto maak ik altijd volledig sneeuw vrij, ook het dak en motorkap. Bij mijn bus wordt het wat lastiger, maar ik gooi zo goed en zo kwaad als het kan even de bezem erover. Maar als het vast zit wordt het echt te lastig.....

Stoep maken we (Ilona  :-X ) regelmatig schoon.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 12:58 #48 door frankie
Beantwoord door frankie in topic lekker weertje
Precies......... bij een bus is het al lastig !!!
Bij een vrachtwagen helemaal !!! >:D

Ik heb zelf maar 1 trailer waar het dak dik van genoeg is om overheen te lopen. Dat doe ik dan dus ook om de sneeuw/ijs weg te halen.
Ijsplakken zijn echter nauwelijks los te bikken zonder dat je je dak van je trailer naar zijn grootje help  >:(
Andere trailers hebben maar een dak van 2 a 3 mm dik. Valt dus niet op te lopen en dus ook niet schoon te krijgen.

Het enigste wat ik kan doen is zoveel mogelijk via kleine, bochtige weggetjes naar de snelweg rijden. Dan heb ik de meeste rotzooi al van mijn dak.
Kortom: er zijn chauffeurs die heus wel moeite doen om hun dak schoon te maken voordat ze rijden. Is alleen bijna onmogelijk om dat goed te doen.
(en er zijn er inderdaad zat die gewoon maar gaan rijden en kijken waar het schip strand)

groet
Frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 13:24 #49 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic lekker weertje
Trucker verliest stukken ijs op A50

BEUNINGEN - De politie heeft woensdag op de A50 bij Beuningen een Kroatische vrachtwagenchauffeur aan de kant gezet omdat er grote stukken ijs van zijn vrachtwagen afvlogen.
Agenten zagen het gebeuren en lieten de 54-jarige chauffeur stoppen. Hij kreeg opdracht al het ijs van het dak te verwijderen.
Na betaling van een boete van 250 euro mocht de chauffeur zijn reis vervolgen.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/788631/Trucker-verliest-stukken-ijs-op-A50.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 16:58 #50 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic lekker weertje
Heren,

Bij deze na het lezen van de vervolgberichten moet ik jullie gelijk geven, had in deze situaties nog niet bij nagedacht, klopt, dit kan inderdaad gebeuren.
Solllyyyy.

Grt

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 17:11 #51 door André
Beantwoord door André in topic lekker weertje
Beste mensen,
En al die koekblikken die hun ramen schoon moeten maken op de snelweg als je er achter rijd. >:( >:( >:(
Als ze er nu een echt lekker luchje aan zat :P :P
Ja, ik zit ook in ploegen dienst, als ik dagdienst heb, heeft mij vrouwtje de auto nodigen dan ben ik ook afhankelijk van mij motor.
O,ja ik heb wel net een nieuw achterbandje erop gelegd, oude was een beetje glad in het midden. Daar wil je niet mee in de sneeuw rijden. ;D ;D ;D

Droom niet je leven,
leef je droom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2010 19:05 #52 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic lekker weertje

Nav... Hoeveel van jullie houden de stoep voor je huis sneeuwvrij?  ???
Of... halen al het sneeuw van de auto voordat je weg rijdt...  ::)

Kleine moeite. Neem samen met een buurman altijd ook ff de stoep van mijn oudere buren mee.


Carport doet wonderen.
Even sneeuw schuiven en later met de Univekorting bij Welkoop gekochte zout strooien ,en alles is weer veilig bij de voordeuren/voetpad! :D

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2010 08:37 #53 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic lekker weertje

En even terug te komen op het bericht van Iron Gonzo, als jij achter een auto of vrachtwagen rijd en jij krijgt ijs tegen je lijf zit je er te dicht op .......... ;D ;D ;D ;D
Als je ver genoeg er achter rijd zie je het op het wegdek vallen en kan je enigzins eroverheen rijden op het rechte stuk.......Dit noemen ze anticiperen !  ;D ;D ;D ;D

ik rij er ver genoeg achter hoor.
maar die ijsplaten, blokken spatten uiteen eens ze de grond raken en die brokken spaatn verder dan je denkt.
dat kan fel aankomen zo een stuk en zelfs met dik motorpak aan kan dit pijnlijk zijn.

wat betreft laat dat ding in de schuur bij zulk weer... ik heb maar 1 wagen en die is voor vrouw en kids. (vrouw moet ook gaan werken)
ik heb ook niet de intentie om nog een auto bij te kopen, kost mij alleen maar veel duiten en ik ga niet enkel gaan werken om een auto te betalen om naar het werk te rijden.
mijn motor is fiscaal compleet aftrekbaar voor het werk.
ik doe het graag en als je met een brommer aan 40km/uur wel door de sneeuw rijdt, waarom dan niet met de motor??
ik vertrek 1/2uurtje vroeger en kom mooi op tijd aan op het werk.


When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2010 18:03 #54 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic lekker weertje
Citaat : ik doe het graag en als je met een brommer aan 40km/uur wel door de sneeuw rijdt, waarom dan niet met de motor??
ik vertrek 1/2uurtje vroeger en kom mooi op tijd aan op het werk.

Ik ben zuinig op mijn Alpje, mijn kereltje houd niet van sneeuw en pekel, als ik elke dag naar en van mijn werk kom en mijn ventje moet wassen om roest te verkomen, kost mij dat meer tijd en geld.
Vandaar mijn aanschaf van een grove fiets met aandrijving, en zoals ik al eerder aangegeven heb, ik rij liever met 62 kilo door de sneeuw en over ijs dan met 218 kilo...
Ik begrijp je standpunt, soms heb je geen keuze en moet je wel, maar wat is 250 euro voor een brommer die je het hele winterseizoen door de ellende helpt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2010 16:46 #55 door Timy
Beantwoord door Timy in topic lekker weertje

Nav... Hoeveel van jullie houden de stoep voor je huis sneeuwvrij?  ???

Na elke sneeuwbui! Scheelt me een hoop ellende achteraf. En dat beetje werk heb ik er echt voor over aangezien de gemeente onze straat nooit strooit.

Of... halen al het sneeuw van de auto voordat je weg rijdt...  ::)

De volledige auto incl dak en motorkap, we hebben een apart stoffertje met 'zachte' haren in de auto liggen. Het kan echt levensgevaarlijk zijn al zien weinig mensen dit in..

Kleine moeite. Neem samen met een buurman altijd ook ff de stoep van mijn oudere buren mee.

Dit heb ik afgeleerd.... Ik ben de enige hier en over het algemeen is naastenliefde ver te zoeken.  :( :P

wat is 250 euro voor een brommer die je het hele winterseizoen door de ellende helpt ?

Een setje valbeugels! En die zijn al snel verbogen met een valpartij dus ik vind je standpunt terecht. Maar ik begrijp Iron zijn idee ook zeker. Ik zal ook een figuurlijke drempel over moeten wil ik zo'n brommertje rijden  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2010 20:11 #56 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic lekker weertje
er is hier weer sneeuw op komst.
de ellende komt er weer aan en de fun ook ;D

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2010 22:14 #57 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic lekker weertje
geen fun vandaag
spekglad, de ene fietser na de andere tegen dek zien gaan.
wijselijk rechtsomkeer gemaakt, andere kleertjes aan en omdat vrouw niet moest werken toch maar de auto genomen.

eigenlijk kwam het nog goed uit, want enkele zware en grote spullen die stonden te wachten om thuis te geraken zijn nu thuis  :D
morgen geen werkdag, maar wel vroeg op pad met zoon en dus met de auto.

hopelijk kom ik niet terecht in 1 of andere file nu  >:(


When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2010 17:18 #58 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic lekker weertje
ja we hebben het er nog over had enkele antwoorden terug.
nu tot 80 euro boete als je het niet doet

www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/articl...van-auto-veegt.dhtml

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden