- Berichten: 457
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Je krijgt er een midden scheiding van ongeveer 5 cm midden op je bovenhoofd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hou vooral zo aan het einde van het jaar de aanbiedingen in de gaten...! En... een Shubert kan bv in Duitsland aanzienelijk goedkoper zijn dan in Nederland. Vraag me niet waarom of hoe, maar wij hebben onze 2 C3's gekocht bij een grote motorkledingboer in Augustfehn - scheelde toch al vlot 50,- per helm tov de goedkoopste NL aanbieding...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hierbij de foto
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Objectief gezien zijn de BMW en Schuberth helmen inderdaad de stilste, hetgeen uit testen duidelijk blijkt. Dat een helm relatief stil is, is echter geen garantie dat je geen gehoorbeschadiging kan oplopen. Wat Neet heeft komt mij na 30 jaar motorrijden waarvan 20 met op maat gemaakte doppen heel bekend voor.
De herrie in je helm wordt in de praktijk inderdaad enorm beïnvloed door het type motorfiets,het scherm de lengte van de bestuurder etc.
Toen ik m'n eerste AT in '98 kocht met een hoog FiveStar scherm met flip kon ik het kenteken van een tegemoet komende auto niet eens lezen en na 2 uur rijden was ik al doodop.
Lengte van de bestuurder zegt overigens niet alles want de één heeft een lang en de ander een kort bovenlichaam. Sommige hebben een aangepast zadel waardoor de lengte van het bovenlichaam tov de ruit wordt beïnvloed. Aangepaste vering waardoor de motor iets meer voor- of achterover komt te staan is ook een factor.
Op de RD04 allerlei ruiten geprobeerd maar mijn conclusie is dat je beter turbulentie rond je helm moet voorkomen. In mijn geval betekent dit een lager scherm. Winddruk neemt dan wellicht wat toe maar is m.i. minder vermoeiend en schadelijk voor je gehoor dan het gebulder dat je kan krijgen met een niet goed functionerend hoog scherm. Op de RD04 heb ik, sinds 2008, een MRA scherm met een verstelbare spoiler maar eigenlijk wil ik terug naar een standaard scherm.
Op de RD07A heb ik een standaard scherm van MRA was wel even wennen maar op langere ritten minder vermoeiend dan een hoog scherm.
Overigens zou ik een kevlar rechte rally ruit wel eens willen proberen wat dat voor invloed heeft.
Ik heb met de Schuberth C1 en C2 op verschillende sportmotoren gereden en minder windgeruis en gebulder ervaren dan in het gunstigste geval met een AT. Je ziet bij nieuwere motorfietsen de ruit constructie/plaatsing ook steeds meer dat er luchtspleten etc gecreeërd zijn om een vacuüm achter de ruit te voorkomen wat in belangrijke mate bijdraagt aan het gebulder thv je oren.
Er is m.i. geen algemeen universeel antwoord te geven op wat nu goed is. Windgeruis en gebulder rond te helm is van vele (individuele) factoren afhankelijk. Een goed vertrek punt is denk ik wel een stille helm en dan vanuit die basis experimenteren met verschillende vormen schermen en scherm hoogtes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De bontgekleurde schuim-oordoppen v/d Hema bevallen mij heel erg goed. Gaan ook nog relatief lang mee, langer dan die gele dingen die naar verloop van tijd hard en erruug vies worden.
Zelf heb ik van iemand een oud transalp scherm gekregen en verzaagd tot een imitatie MRA scherm.
Het was wel een klus om het erop te zetten..pff. Met behulp van piepschuim en dik plakband eerst geprobeerd hoe het allemaal vorm moest worden gegeven en later met een verzaagde een rubberen deurkeg is het voor elkaar gekomen.
Bevalt goed, de ruis die ik om de helm heb als ik op de voetsteunen ga staan is vrijwel gelijk aan de ruis die ik heb als ik zit , en das niet veel: ik ben tevreden! Foto komt later in de week
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.