Vraag mbt soloreis

05 mei 2013 17:20 - 06 mei 2013 15:20 #1 door a2i2
Vraag mbt soloreis werd gestart door a2i2
Hallo,

Ik ben besloten om binnen de komende maanden een soloreis te maken van Tanger (Marokko) naar Merzouga (Marokko), en hopelijk terug, volledig op asfaltwegen. Ongeveer 1200 km heen en terug.

Alleen heb ik één vrees en dat is dat ik met een lekke band kom te zitten, in the middle of nowhere. Ik heb geen verstand van banden repareren of vervangen.

Ik heb vrijwel nieuwe banden op mijn TA600'99 (Bridgestone TW47 G 90/90-21 TT 54S, Bridgestone TW48 G 120/90-17 TT 64S).

Moet ik nog zorgen maken of niet?

Dank!
Aziz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2013 18:40 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Vraag mbt soloreis
Bib mousse in de band ipv binnenband!
Succes!
p.s. Kijk uit met zomaar foto's maken daar, dit wordt niet altijd gewaardeerd!!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

05 mei 2013 19:14 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Vraag mbt soloreis
Of gewoon plaksetje kopen en via joeptjoep kijken hoe het moet (altijd meerder filmpies bekijken voor het complete verhaal. Dan thuis oefenen. Tips:

1 Markeer band en velg ivm blancering
2 Bandenvet (er zijn tubes voor onderweg maar margarine afwasmiddel ed werkt ook)
3 Iig 1 grote stevige bandenlepel en twee kleinere
4 Velg bescherm dingetjes voor wanneer je op een gaaf uiterlijk valt  ;)
5 ventiel doortrek touwtje kan handig zijn

Gr,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

05 mei 2013 19:32 #4 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vraag mbt soloreis
En mocht het dan niet lukken, dan kijk je gewoon hulpeloos om je heen en laat je je bandje door die lui daar plakken.  ;D
Het is Marokko maar, komt wel goed. Zeker als je verhard rijdt en Tanger - Merzouga is een redelijk bevolkt gebied, daar komt vanzelf wel iemand langs.