Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?

12 juni 2013 08:48 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?

Boots"in tikt en daarna "TCX" en op  pagina 5 scrolt kosten ze ineens 185,65 euro

Daar zit dus de  vergissing
Er staat 185,65 engelse pond
Tegen de huidige koers is dat 218,40. Dus maar een tikkie van 12 euro goedkoper.
Maar dan nog de moeite waard toch, want wie het kleine niet eert.............. ;D

Vraag me toch af als je ze besteld via de engelstalige site of je ook die prijs betaald, terwijl hij op de duitse site tegen euro wordt aangeboden.

RSP £242.10
£185.60  (You save 23%)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 22:42 #22 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?

daytona's

gaan ongeveer een 100.000km mee. en onderhoud? dat ken ik niet

idem wel ongeveer € 300,-

12 juni 2013 22:44 #23 door igg
Beantwoord door igg in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
Heb nu in 8 jaar tijd 4 paar tcx infinity versleten, heerlijk comfortabele laars. waterdichtheid is ook prima, ze beginnen pas na 1,5 jaar te lekken.

13 juni 2013 23:27 #24 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?

Heb nu in 8 jaar tijd 4 paar tcx infinity versleten, heerlijk comfortabele laars. waterdichtheid is ook prima, ze beginnen pas na 1,5 jaar te lekken.

hoeveel km rij jij dan per jaar? ???

13 juni 2013 23:49 #25 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
iig verslijt ze niet met rijden, maar met lopen  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

14 juni 2013 20:21 #26 door igg

iig verslijt ze niet met rijden, maar met lopen  ;D

Rij ongeveer 40.000 per jaar, maar draag de laarzen 5 dagen per week, tussen de 8 - 12 uur per dag :D

14 juni 2013 22:06 #27 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?

Rij ongeveer 40.000 per jaar, maar draag de laarzen 5 dagen per week, tussen de 8 - 12 uur per dag :D

Hou je ze soms ook in bed aan?

15 juni 2013 06:58 #28 door igg

Hou je ze soms ook in bed aan?

Ben fulltime motor-instructeur, dus aan het einde van de werkdag gaan ze lekker weer uit :D

20 juni 2013 13:48 #29 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
Dat goretex goed waterdicht is, is inmiddels wel duidelijk.

Wel even opletten dat goretex een stuk minder ademt dan een gewone leren schoen. Het membraan is welliswaar waterdicht, maar je levert in op ademend vermogen. Als je dus gezegend bent met een stel 'zweetpoten', kan je dus toch natte voeten krijgen bij droog weer.

Goretex geeft standaard 5 jaar garantie op het membraan. Als je dus al Goretex schoenen hebt, terug brengen en laten testen.

Vroeger, toen ik nog klein was, bestond goretex nog niet. Iedere zomer in de bergen, altijd flinke buien gehad en altijd door beken gelopen. Nooit natte voeten gehad op mijn leren bergschoenen. Het is gewoon een kwestie van goede kwaliteit leer (écht leer dus) en goed onderhouden. Ik loop nu nog altijd op schoenen mét en zonder Goretex in de alpen.

Zelf heb ik maar zeer weinig echt leren (of goede leer kwaliteit) motorlaarzen gevonden. Het lijkt vooral te draaien om 'goedkoop'. Ik ben zelf uitgekomen bij de TCX X-five GTX voor pakweg 200 EUR.

Daarvoor reed ik op Meindl hoge kisten met goretex voering. Opzich prima oplossing, maar geen bescherming op de neus, enkel en scheenbeen. Dat is exact de reden waarom ik vind dat je op een motor gewoon goede laarzen moet dragen die bescherming bieden. Revalideren omdat een ander jouw enkel aan gort rijdt, terwijl je dat (grotendeels) had kunnen voorkomen is een stuk kostbaarder.

“Never Stop Exploring”

20 juni 2013 23:04 #30 door ron overkleeft
Ajen, Weet niet waar je dat vandaan haalt maar Gore Tex is volgens mij uitgevonden om te ademen .
Je zweet wordt door overdruk door het membraan naar buiten gestuwd.
En ik ben het levende bewijs want sinds mijn Gore tex laarzen heb ik nauwelijks zweet voeten meer en
nog belangrijker heb geen stink voeten meer en ze stonken hul errug bij mij hoor .

23 juni 2013 19:59 #31 door ron overkleeft
Zag vandaag een vent op een BMW rijden met Crocs aan ze voeten!
Je weet wel het meest lelijke schoeisel ter aarde, je vraagt je af waar is het bij hem mis gegaan?
Hij zal wel gedacht hebben GoreTex laarzen adem goed maar m,n Crocs ventileren veel beter.

( vreemde jongens die BMW gasten)

23 juni 2013 20:24 #32 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
Tja, 't is wel crisis natuurlijk!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

23 juni 2013 20:30 #33 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?

Tja, 't is wel crisis natuurlijk!

BMW rijden :)

24 juni 2013 15:44 #34 door tvtijgertje
Beantwoord door tvtijgertje in topic Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
+1 voor de tcx x-five plus. Zeer comfortabel, gore-tex, goede bescherming scheenbeen en enkel. Alleen meer touring gericht dat off-road

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.501 seconden