Wat valt jullie op?

03 nov 2013 22:01 #21 door egopro
Beantwoord door egopro in topic Wat valt jullie op?
Paar maanden geleden bij mijn rijles geleerd, rechterbeentje aan de grond, motoren kunnen uit de versnelling schieten en het is dan handig om je voetje bij de versnelling hebben. Als je moet optrekken op een helling zorg er dan voor dat je zeker weet dat de motor in zijn 1 staat en zet daarna je voet op de rem.

It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 01:24 #22 door Toetyly
Beantwoord door Toetyly in topic Wat valt jullie op?
ik heb de opleiding nog niet gedaan... (half november begin ik met cursus verkeersregelaar) maar in Nederland is t uit den boze om het verkeer te regelen vanaf / vanuit je voertuig. Afstappen kruispunt op en dan de zaak regelen. klaar dan pas weer opstappen.

betreft de rechter voet:
ik ben motor rijinstructeur. Ik hamer er niet te veel op of links of rechts aan de grond komt. Officieel rechts, waarom? omdat als jij om wat voor rede dan ook snel van je positie weg komt je ook snel kunt opschakellen of mocht hij toch niet in de 1 zitten kun je dit snel herstellen. bij hellingproef is dat natuurlijk even een ander verhaal. een leerling mag er officieel ook niet meer op zakken als die vaak met links aan de grond komt.
Het rechtervoet aan de grond omdat ze anders over je heen rijden mocht je omvallen vind ik een beetje achterhaald als je voor links staat voorgesorteerd.

Grtz Jody

10 nov 2013 01:47 #23 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Wat valt jullie op?

ik heb de opleiding nog niet gedaan... (half november begin ik met cursus verkeersregelaar) maar in Nederland is t uit den boze om het verkeer te regelen vanaf / vanuit je voertuig. Afstappen kruispunt op en dan de zaak regelen. klaar dan pas weer opstappen.

Voor een verkeersregelaar geldt dat inderdaad ja. Maar politie of bv marechaussee mogen ook vanaf/uit hun voertuig het verkeer aanwijzingen geven. Zou je moeten weten als motorinstructeur..  8)  (OK sorry, inkoppertje ;) )

10 nov 2013 10:57 #24 door Toetyly

Voor een verkeersregelaar geldt dat inderdaad ja. Maar politie of bv marechaussee mogen ook vanaf/uit hun voertuig het verkeer aanwijzingen geven. Zou je moeten weten als motorinstructeur..  8)  (OK sorry, inkoppertje ;) )

om daar op terug te komen.

dat mogen ze zover ik weet niet. (of noem me even het juiste artikel nr heb t niet in de snelligheid kunnen vinden) hoe wil je vanuit een auto een stop teken geven naar zowel links als rechts terwijl rechts je hand dan niet eens kan zien. wat zij wel mogen is verlichte transparanten gebruiken om aaduidingen te geven zo als bijvoorbeeld een stopteken. denk aan t bordje Stop politie wat bij wegmisbruikers altijd omhoog klapt als ze iemand langs de kant zetten.

De rede waarom is ook omdat het gewoon levens gevaarlijk is om met je voertuig te staan regelen. ik zie nog het filmpje voor me van de motor agent die een ambulance de snelweg op begeleid en nadat een vrachtauto naar rechts gaat de auto er achter de vrachtauto wilt inhalen en de politie vol ondersteboven rijd.

<-= link naar dat filmpje.  als hij niet op zn motor had gezeten was hij makkelijker nog aan de kant kunnen springen en bovendien aan de kant kunnen gaan staan.

10 nov 2013 13:10 #25 door Erik
Artiklenr weet ik niet, ben niet zo'n wetsdienaar  ;)

Maar hoe verklaar je dan dat ze jouw vanaf de motor (of desnoods auto) met de hand een teken mogen geven waarlangs je moet volgen?
Ik dacht trouwens dat het één van de eerste dingen is die je geleerd wordt als verkeersregelaar; die mogen inderdaad pertinent geen aanwijzingen vanaf de motor geven.

10 nov 2013 13:44 #26 door Toetyly
ik denk dat het teken niet zo zeer een kwestie is van mogen maar van kracht bij zetten bij het stopteken dat ze al geven met de transparante dinges... ff naam kwijt.. t bordje met "stop politie"

10 nov 2013 15:00 #27 door greenbike
Beantwoord door greenbike in topic Wat valt jullie op?
Greenbike aan Gerd

Het linkerbeen gebruiken de Scotten omdat bij  hun motoren de versnelling voet pook links  en de voetrem rechts hebben zitten 

Denk zelf maar uit wat jij er zelf van kan maken

Gr

10 nov 2013 15:25 #28 door Toetyly

Artiklenr weet ik niet, ben niet zo'n wetsdienaar  ;)

Maar hoe verklaar je dan dat ze jouw vanaf de motor (of desnoods auto) met de hand een teken mogen geven waarlangs je moet volgen?
Ik dacht trouwens dat het één van de eerste dingen is die je geleerd wordt als verkeersregelaar; die mogen inderdaad pertinent geen aanwijzingen vanaf de motor geven.

ik kan zo iets niet met rust laten heb het even na gevraagd aan n oud leerling / politie agent.

dit was zn reactie:

Het verkeer regelen gebeurt altijd buiten het voertuig. Het daadwerkelijke stop of volgteken staat nergens officieel beschreven. De stoptekens welke je aangeleerd krijgt bij een examen zijn idd de voorgeschreven stop tekens maar ik kan vanaf de motor ook een stopteken geven aan een voertuig door te wijzen naar het voertuig en de plaats waar deze moet stoppen

dus we hadden het beiden niet precies goed ;)

10 nov 2013 15:35 #29 door Erik
Nou, oke dan..jij ook een beetje gelijk  8)

Ik begon al een beetje onrustige zondagmiddag te krijgen  ;D ;D  ;)

10 nov 2013 15:46 #30 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Wat valt jullie op?

[color=rgb(34, 34, 34)][/color][color=rgb(0, 0, 0)]Blik Op De Weg - Special VTB Haaglanden [/color][color=rgb(34, 34, 34)] C:-)
https://www.youtube.com/watch?v=-YqaKFzCw3s
[/color]

10 nov 2013 16:41 #31 door Toetyly
jah leuk filmpje :D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden