sleuteldagen en/of workshops 2014

15 jan 2014 16:15 - 15 jan 2014 17:33 #1 door Waffie
sleuteldagen en/of workshops 2014 werd gestart door Waffie
Best leden,

Ook aankomend seizoen willen we weer enkele technische  workshops en sleuteldagen organiseren

Echter bij deze wil ik ook graag kort en bondig horen waar de leden behoefte aan hebben

Welke periode van het jaar
Wat voor workshop etc

ik lees het hier graag?

namens de technische commisie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 16:51 #2 door Longl1
Beantwoord door Longl1 in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Ha Waffie  Misschien een beetje meer Varadero?? Voorvorkseals vervangen en vorkpoot harmonicarubbers plaatsen ?? Zomaar een idee
Grt Longl1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 16:52 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Binnen en straal van 100km om Amsterdam of Enschede, koffie en een stoeltje.

Dan kom ik wel weer even buurten.

Als er behoefte voor is zou ik ook eens mijn lasmeuk kunnen meenemen voor (kleine) reparaties? Met enkele voorwaarden, dat wel. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 17:01 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
misschien een keertje iets meer over elektra op de trans alp en Afrika twin, ook omdat er op dit forum veel vragen over komen misschien wel extra storing opzoeken en meten en oplossen etc.
ook misschien verhelderend om zulke storingen voor te kunnen zijn ? indien mogelijk natuurlijk.
gr. Marcel Esselink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 17:49 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Maart zou ideaal zijn... Of eind oktober... Mijn 'sleutelvoorkeur' gaat uit naar het uitvoeren van een grote beurt, oliewissel, oliefilter, etc
Eventueel vervangen ketting + tandwielen, remblokjes...

Ergens in een straal van 100 km rondom Groningen/Assen? Of weer eens een keertje bij een clubdealer zoals voorheen?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2014 18:35 #6 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Tijdstip maakt mij niet zoveel uit en de voorkeur is centraal nederland. Ik ben ook geïnteresseerd in de electra. Verder ketting + toebehoren, kleppen stellen, remmen, kortom de dingen die je niet zo gauw zelf doet als beginner.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2014 22:17 #7 door Mitchellosser
Beantwoord door Mitchellosser in topic sleuteldagen en/of workshops 2014

Binnen en straal van 100km om Amsterdam of Enschede, koffie en een stoeltje.

Dan kom ik wel weer even buurten.

Als er behoefte voor is zou ik ook eens mijn lasmeuk kunnen meenemen voor (kleine) reparaties? Met enkele voorwaarden, dat wel. :)


Enschede? kom jij uit enschede?
heb je nog niet zien rijden!

binnenkort xtje stukje rijden?

'K kom oet losser en weet van niks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2014 12:01 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Afgelopen jaar was er blijkbaar weinig animo voor de sleutedagen.
Echte reden is gewoon niet bekend.Heel jammer, want behalve leerzaam zijn die dagen ook gezellig.

Voorstel ook op de ALV gedaan om een motor keuring/controle te doen ergens op lokatie en aan de hand daarvan de sleuteldag kiezen.
Een groep leden heeft totaal geen notie van hoe en wat, dus kun je ze daar prima mee helpen.
Als bekend is bij de rijder wat er allemaal moet gebeuren aan zijn/haar fiets is de keuze om dat via een sleuteldag op te lossen sneller gemaakt.
De zaken die daar niet kunnen worden verholpen kunnen dan alsnog bij de dealer worden gedaan.

Aan Ad en Hans het verzoek dus om een checklist te maken die gebruikt kan worden om een pva of sleutelplan te maken.
Ik stel me beschikbaar om eventueel inspecties (ook op lokatie ) te gaan doen.

Laten we dat dan maar zien als het gevolg van het bolknakkers initiatief. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2014 12:29 #9 door Mitchellosser
Beantwoord door Mitchellosser in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
ik wil wel graag, maar wel op een zondag, omdat ik op zaterdagen werk.
Ook zijn sleuteldagen heel leuk, maar het moet een beetje regio gebonden zijn denk ik.

Ik zou zeker willen komen op een zondag in oost nederland.

'K kom oet losser en weet van niks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2014 13:26 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic sleuteldagen en/of workshops 2014

Enschede? kom jij uit enschede?
heb je nog niet zien rijden!

binnenkort xtje stukje rijden?


Ik bén Amsterdammer, maar woon nu in Hengelo  ;D

Over een paar weekjes heb ik wel weer ff tijd voor wat rondcrossen ja  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2014 15:04 #11 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic sleuteldagen en/of workshops 2014

[size=small]Het opvragen van de wensen van leden is bedoelt om meer leden op de sleuteldagen te krijgen.[/size]
[size=small]Er wordt veel tijd en geld ingestopt door vrijwilligers dan is het belangrijk om en grote groep leden te bereiken.[/size][size=small]

Een sleuteldag is voor alle clubmotoren.[/size]

[size=small]Welke motoren er komen en de klussen die gedaan worden hangen van de behoefte van de leden zelf af.[/size]
[size=small]Dus op een standaard sleuteldag is het heel goed mogelijk dat er een Varadero voorvorkkeerringen staat te vervangen terwijl ernaast de kettingset van een Alp wordt vervangen.[/size]

[size=small]De laatste sleuteldag was bij mij in Elburg en is door een achttal leden bezocht.[/size]
[size=small]Er wordt door de vrijwilligers van de club gezorgd voor koffie en een lunch.[/size]
[size=small]Op het totale bestand is dit natuurlijk bijna niets.[/size]
[size=small]Veel leden van de TCN kiezen er ook voor om buiten de sleuteldagen te komen omdat er dan toch meer individuele aandacht is.[/size]

[size=small]Binnen een straal van ongeveer 100 km vind je plaatsen als Groningen , Amsterdam en Enschede.[/size]
[size=small]Verder naar het zuiden kom je bij Ad terecht.[/size]

[size=small]Wij hebben al gedacht aan thema-dagen waarop bv. het wisselen van een koppeling of de werking van de motor wordt uitgelegd of het elektrisch circuit van de motor wordt behandeld.[/size]
[size=small]Laat alsjeblieft weten waar jouw belangstelling naar uit gaat.[/size]

[size=small]Nogmaals, op een sleuteldag wordt datgene gedaan waarom de leden, die komen, vragen.[/size]

[size=small]De planning van een sleuteldag zal op de dag zijn dat de meeste leden komen, verder is het altijd mogelijk om op zondag te komen sleutelen.[/size]

[size=small]De keuring die Oldtimer voorstelt is een goed initiatief wat ik van harte ondersteun. Het zou uitgevoerd kunnen worden voor aanvang van een toerrit.[/size]
[size=small]Waarbij er dan een standaard inspectieformulier wordt afgewerkt.[/size]
[size=small]Ik zet wel de kanttekening bij de verantwoordelijkheid van degene die als keurmeester optreedt.[/size]
[size=small]Het gaat dan ook om andere inspectiepunten als alleen de bandenspanning.[/size]
[size=small]Maar het geeft iemand houvast bij het plannen van zijn preventief- en correctief onderhoud.[/size]

[size=small]Op de startlocatie kan er geen workshop in-inspectie motorfiets worden gegeven.[/size]
[size=small]Dit is wel weer op één van de sleutellocaties te plannen.[/size]




[size=small]Groet Hans[/size]



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2014 18:51 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic sleuteldagen en/of workshops 2014

Ik zet wel de kanttekening bij de verantwoordelijkheid van degene die als keurmeester optreedt.


Het is niet de bedoeling Hans om een echte keuring neer te zetten, maar de aspirant sleutelaars een indicatie te geven van dingen die aan bod kunnen komen op een dergelijke sleuteldag. De dingen die door de rijder zelf kunnen worden gedaan en in het bijzijn van een prof.  Verantwoordelijk is de berijder altijd zelf, maar er rust m.i. een grotere verantwoordelijkheid bij de begeleider die de sleuteldag organiseert.

Maar het geeft iemand houvast bij het plannen van zijn preventief- en correctief onderhoud.


Precies en dat is ook de bedoeling, en het is zeker geen apk voor de motor.

Nogmaals, maak een inspectielijst met punten die `normaal`te doen zijn en zoals ik al aangaf ben ik bereid om een eerste schouwing en advies te verstrekken aan diegene die dat wil. Je kunt de noodzakelijke reparaties altijd nog toevoegen als die tijdens de sleuteldag naar voren komen.
Het gaat er mij met name om, om de sleuteldagen te promoten en toegankelijker te maken.
Snappie  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 12:04 #13 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Ha,
Ik hoop dit jaar minimaal 1 sleuteldag bij te wonen.

Super die sleutel dagen, ik ben wel in de amsterdamse 100km straal geinterreseerd, de andere zijn wel een erg lang stuk rijden.

Persoonlijk zit ik nu met de prolink lagers die waarschijnlijk aan vervanging toezijn, maar dit is voor mij niet afhankelijk van een sleuteldag.

Ik ben geinterreseerd in de elektronika,
En om eens dieper het blok in te duiken, ik heb nu een keer alle bougies vervangen maar verder ben ik niet gegaan, kleppen stellen, carb syncen,  koppelingsplaten na kijken/vervangen dat soort dingen.

Groetjes Caspar
Ps is het ook interresant om te delen wat men wel al heeft gedaan?




Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 13:23 #14 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic sleuteldagen en/of workshops 2014

Ik zet wel de kanttekening bij de verantwoordelijkheid van degene die als keurmeester optreedt.


Ik zou het op 'onderhouds advies rapport' houden, maakt het leven een stuk makkelijker :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 19:35 #15 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Marien,


Ik ondersteun jouw idee zeker, en zal met een lijstje komen.
Dan kun je altijd ter plekke beslissen wat je op dat moment wel en wat niet meeneemt in de schouwing.


Juist om de drempel van het zelf sleutelen te verlagen heb ik een "oud" Transalpblok op een bok staan waar je naar hartelust aan kunt sleutelen.
Om te oefenen of gewoon om eens te kijken hoe iets in elkaar zit of hoe je het moet afstellen.
Ik gebruik het om aanschouwelijk te maken hoe een motor werkt en waar men op dat moment aan werkt.


Het is zeker ook interessant om aan te geven wat je wel kunt. Want tijdens een sleuteldag kom je als begeleider vaak ogen en handen tekort. Dan is het fijn wanneer er leden zijn die voor de "gezelligheid" komen, zij worden dan ook als het even kan dankbaar ingezet als extra handen en ogen om medeleden te steunen.


Het maakt dat de dag in een saamhorig gevoel wordt doorgebracht waarbij het aan het einde van de dag altijd weer goed is om iedereen met een voldane, trotse grijns op het gezicht weer huiswaarts te zien gaan.


Dus voedt ons met ideeën en kom naar de geplande dagen.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 21:09 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Kijk, zo gaat hij goed.

Een van de sleutellocaties is bekend bij Ad, dus ik zou zeggen

Kom maar op. :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 22:17 #17 door martsky
Beantwoord door martsky in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Wellicht is een motorrek monteer dag ook iets, gezien de aantallen onderdelen die in Roemenië zijn bestelt. Als je de onderdelen bij een werkplaats laat afleveren, dan kan iedereen het daar ophalen en meteen monteren. Meteen allemaal lid maken (er waren ook een aantal niet leden bij !!) Ik zie een Win- Win.

Zelf wil ik nog een keer voorvorkolie vervangen. De achterbrug ketting slider (of hoe heet die ) vervangen, waarop ik een dolgedraaide kruiskop schroef heb zitten.
En nog wat kleine dingetjes doen.

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 22:42 #18 door Leintje98
Beantwoord door Leintje98 in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Klinkt erg aantrekkelijk!

Is zo'n dag écht toegankelijk voor een ware a-techneut als ikzelf? Denk wel dat er 't een of ander aan m'n Transje mag/moet/zou moeten gebeuren, maar echt..... tot schaamrood aan toe: ik zou geen idee hebben!

Vorige week voor 't eerst "helemaal zelf en alleen" olie gepeild en bijgevuld en ketting (sort of) gesmeerd. TJonge, wat was ik trots. Ben heul bang dat 't hier ongeveer bij zal blijven... Maar tips over kettingspanning, bandenspanning en zaken die misschien door iemand nagekeken zou kunnen worden: ja graag! Gut, wat zal ik mij suf voelen tussen al die motor-mannen en vrouwen ...  :-\.

Maargoed, ben geen opgevert :)



"Een mislukking betekent niet dat je hebt gefaald, het betekent slechts dat je iets nog moet leren"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 23:31 #19 door marleenbatenburg
Beantwoord door marleenbatenburg in topic sleuteldagen en/of workshops 2014
Waffie,

als je nog steeds van plan bent om "motortechniek voor dummies" te geven zoals je op de ALV hebt gepresenteerd dan hierbij je eerste aanmelding.
De koffie in Nuenen staat klaar! ook voor mededummies ;)


Honda CB 500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2014 09:54 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic sleuteldagen en/of workshops 2014

Is zo'n dag écht toegankelijk voor een ware a-techneut als ikzelf


Zeker weten.
Er zijn altijd medeclub leden die je willen helpen als het ff niet lukt.
Je sleutelt uiteraard onder begeleiding van een paar profi's

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden