Nieuwsbrief ?

16 feb 2014 11:47 #1 door Neighbrs
Nieuwsbrief ? werd gestart door Neighbrs
Beste dames en heren,

Ik ben nu zo'n 3 of 4 jaar lid van de Transalpclub en heb 3 of 4 ritjes meegereden.
Ik zou graag wat meer ritten rijden, maar kom bijna nooit op het forum. Dus als er ritten gereden zijn hoor/lees ik dat eigenlijk altijd achteraf, dan baal ik weer enorm dat ik een leuke motordag heb gemist.
Ik neem me dan altijd voor om wat vaker op dit forum te kijken, maar hoe gaat dat...? Geen tijd, tóch weer vergeten, en wéér een rit gemist.

Is het een idee om eens per maand een nieuwsbrief per mail te sturen? Iedereen op dit forum heeft een mailadres, dus je bereikt meteen alle leden (opt-in uiteraard) en ik kan meteen een kruisje in de agenda zetten bij een mooie rit.

Misschien is dit al eerder geopperd en zijn er wel redenen waarom dit niet gedaan wordt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 12:01 #2 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Nieuwsbrief ?
Ik zal het eens bespreken binnen de internet commissie, om de mogelijkheden te bekijken.

Tot die tijd een persoonlijke tip (zoals ik het doe): even de lijstjes met het overzicht bekijken op het forum en meteen alles in de agenda krabbelen (met een vraagtekentje erachter) :)

Agenda toertochten 2014
Agenda All- offroad tochten 2014

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 12:05 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwsbrief ?
Beste Neighbrs,

Iedere twee maanden wordt er een nieuwsbrief naar alle leden gestuurd in de vorm van het clubblad De Transalper.
In de maart - april editie staan alle ritten aangekondigd voor het gehele jaar dus als rond 1 maart De Transalper weer bij je op de deurmat valt kan je direct je agenda vullen  ;)
Deze planning tref je ook aan op www.transalpclub.nl
Verder worden in alle nr's, die in de loop van het jaar worden uitgebracht, alle ritten voor de komende 2 maanden nogmaals en uitvoerig met datum, tijdstip, startplaats, soort rit, lengte van de rit etc etc nogmaals vermeld.

Hoe ver moet de service van deze vrijwilligersorganisatie gaan?
Een vereniging als de TCN en daarin commissies zoals de Toercommissie kan bestaan bij de gratie van het enthousiasme van de cie leden en de leden die graag mee willen doen. Is het dan te veel gevraagd om zelf je eigen agenda bij te houden?

Als er echt behoefte is aan een nieuwsbrief voor het onder de aandacht brengen van ritten en activiteiten naast alle reeds bestaande communicatiemiddelen dan wil ik die best opzetten maar dan wel op commerciële basis.
Als je, je daarvoor wilt aanmelden prima ik hoor het graag  ;D

Een beetje eigen verantwoordelijkheid lijkt mij wel op z'n plaats  :o De verzorgingsstaat waar jij naar lijkt terug te verlangen heeft een hoog Pamper gehalte  :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 12:22 #4 door Neighbrs
Beantwoord door Neighbrs in topic Nieuwsbrief ?
Hoi V-Twin,

Ik lees de transalper ook met veel plezier!
Maar zoiets als de offroadkalender stond daar de laatste keer niet in, waardoor ik straks naar de schoonfamilie mag in plaats van lekker in brabant rond te scheuren  ;)
Ik weet waar ik de planning kan vinden, maar kom niet zovaak op de website/forum.

Wat een nieuwsbrief met een verzorgingsstaat heeft te maken zie ik niet zo snel, maar het lijkt me juíst iets van deze tijd.
Nieuwsbrief ontvangen met relevane data, klikje op de datum, agenda gaat open, rit staat genoteerd. En dat allemaal zonder een bladzijde om te hoeven slaan  ;D

Als die nieuwsbrief straks naar 600 leden gaat ben ik trouwens de eerste die een banner zou kopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 12:24 #5 door marleenbatenburg
Beantwoord door marleenbatenburg in topic Nieuwsbrief ?
In de huidige tijd hebben we een overschot aan middelen. Voor het communiceren van activiteiten/ritten is blijkbaar een keuze gemaakt voor forum en transalper.

Iedere twee maanden wordt er een nieuwsbrief naar alle leden gestuurd in de vorm van het clubblad De Transalper.
In de maart - april editie staan alle ritten aangekondigd voor het gehele jaar dus als rond 1 maart De Transalper weer bij je op de deurmat valt kan je direct je agenda vullen  ;)

Het is wel zo dat de transalper soms op de mat valt als enkele ritten al zijn geweest.

Ieder lid zal zijn/haar voorkeur hebben bij een bepaald communicatiemiddel. Wie bepaald eigenlijk welke communicatiemiddelen er allemaal zijn?

Het lijkt mij een mooi streven om te kijken welke vrijwilligers je bij elkaar kan krijgen om dergelijke initiatieven uit te voeren. Dus wellicht is dit ook een mogelijkheid om mensen zoals Neighbrs te betrekken om ook een dergelijk doel te bereiken?
Het doel van een digitale nieuwsbrief moet misschien niet alle activiteiten/ritten zijn, maar het kan er wel een onderdeel van zijn.




Honda CB 500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 13:41 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwsbrief ?
Ik zit als lid niet te wachten op wéér een nieuwsbrief en nóg een medium. Heb eerlijk gezegd al best wel moeite met het Facebook initiatief; reden dat ik daar bewust niet actief ben, is dat iedereen het Forum hier kan benutten als platform; en ik dat facebook initiatief in toenemende mate zie als een uitholling van ons TCN forum. Maar da's een persoonlijke opvatting!

We hebben idd de Transalper. Volgens mij is er nog nooit een Transalper gekomen NADAT een bepaalde aangekondigde rit is verreden. De ritten in de Transalper worden altijd 2 maanden in het voren gepubliceerd, dus zoals Bram ook stelt, hier geld vooral ook je eigen verantwoordelijkheid. En een goede agendamanager ;)

Daarnaast gooien Jeroen en William de toerinfo altijd ruim van te voren hier op het toergedeelte van het Forum. Volgens mij kun je je als forumgebruiker en TCN lid, ook op dit soort topics abonneren? Dan heb je je nieuwsbrief! Maar dat weten de TCN wizzkids waarschijnlijk beter als ik...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 14:13 #7 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwsbrief ?
Als je inderdaad aan het begin van het jaar de ritten die voor jou interessant zijn in je agenda zet dan kan er toch niets mis gaan en als je dan de transalper ook even goed bekijkt al helemaal niet meer en dan staat het hier in het forum ook nog eens dan al helemaal niet meer.
En een extra nieuwsbrief en zeker Facebook zit ik al helemaal niet op te wachten dus daar bij sluit ik me bij Bernard aan.
Zelf print ik de clubjaarkalenders vaak uit en dan kan ik altijd zo zien wat er waar is, ook omdat ik bij meerdere clubs lid ben kan ik gelijk zien wat er overlapt en waar ik heen wil en waar niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 14:43 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwsbrief ?
Aanvulling op mijn eerdere posting.

Op de leden pas, die rond 1 maart met De Transalper op de mat valt, heb je op de achterzijde ook nog een mooie reminder. Daar staat ook dit keer weer zowel de toerkalender als de off-road ritten kalender op afgedrukt.

Die ritten lijken bijna wel een commerciële activiteit, zoveel reclame wordt er voor gemaakt  ::)  :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 14:49 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwsbrief ?
@ Danny,

En ik toch altijd maar denken dat jij voor eigen verantwoordelijkheid en zelf initiatief was in plaats van stimulatie van oldtimers die last hebben van vergeetachtigheid en zelf hun plas niet kunnen ophouden  ::)  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 17:08 #10 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwsbrief ?
Ik zit niet zo te wachten op communicatie middels een achterhaald medium: papier, bezorgd door een postduif. Ik lees krant op mijn iPad, boeken op mijn reader. Ik zou graag de Transalper in een mooi digitaal format met mogelijkheden om door te klikken etc etc. Nu lees ik regelmatig de Transalper uit het digitale archief en gaat de antieke versie zo de papier en plasticbak in.


Daarom is het mooi om middels een opt-in je te kunnen opgeven voor een nieuwsbrief. Leden die in het stenen tijdperk ( of Veendam  >:D :P ) willen blijven hangen hoeven van mij dat vinkje ook niet te zetten.  Lijkt me mooi om de moderne media in te zetten en iedereen naar behoefte te bedienen. Verandering is immers de enige constante anno 2014!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 17:20 #11 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwsbrief ?
Bij een andere motorclub waar ik lid ben krijgen we het clubblad naar keuze normaal van papier via de post of digitaal via de mail.
De meeste leden willen toch een tastbaar papieren exemplaar omdat ze dat eventueel ook op het toilet kunnen lezen.
Ben zelf ook voorstander van een papieren gedrukt exemplaar, kan dat overal mee naar toe nemen en zo de club promoten indien nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 17:31 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwsbrief ?
Ik heb zo'n speciale iPad, die doet het ook gewoon op het toilet  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 17:42 #13 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwsbrief ?
Niet iedereen heeft van die moderne apparatuur en/of zou die willen hebben.
ikzelf heb er niets mee, zit ook niet op facebook, twitter of Linked.
daarom laat de keuze aan de leden wie digitaal wil of gewoon een tastbare papieren Transalper.
En de nieuwsbrief kan voor snelle berichten op korte termijn wel via de mail maar denk dat in normale gevallen de site en de Transalper meer dan ruim voldoende zijn om alle leden te bereiken.
maar volgens mij raken we off topic ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 18:51 #14 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwsbrief ?
Juist heel erg on topic! Dat je zelf het forum regelmatig bezoekt en graag je Transalper meeneemt naar het toilet of voor een avondje uit is persoonlijk. Ik zit regelmatig op het forum maar lees niet alles, een nieuwsbrief kan dan een mooie aanvulling zijn als je dat wilt natuurlijk.


Overigens geef ik op het toilet de voorkeur aan toiletpapier.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2014 20:51 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwsbrief ?
Je kunt je digitale Transalpers gewoon downloaden op dit forum, en lezen op je tablet, Menno.
Ben je weer helemaal gelukkig  :-*

Ik zie eerlijk waar niet wat Facebook of een nieuwsbrief voor meerwaarde heeft op alles wat op dit forum gecommuniceerd wordt.
Datgene wat je communiceert, is nml exact hetzelfde. Ook in één of ander polderdorpje in het Wilde Westen of boven op de Vaalserberg ;D
Het enige wat er gebeurd is dat je wéér een extra schakel toevoegt die bemenst moet worden alleen onder het mom van 'met je tijd meegaan'.
Beter zou zijn... Die mogelijkheden waar Danny het over heeft, en die dit forum schijnbaar in de achtergrond kan bieden, optimaal uitbreiden en gebruiken.

Ben ik direct voor!

'met je tijd meegaan' is zo'n mooie die me op de lachspieren werkt. Dat zijn van die mensen die gisteren op Hyves actief waren, vandaag op Facebook en morgen op het volgende nieuwe sociale medium... en vervolgens tegen nieuwe clubmotoren zijn.  ;) Wie met zijn tijd meegaat, crost niet met een totaal achterhaalde ééncilinder door de blub, hangt al z'n conservatieve motorfietsen met verbrandingsmotor aan de wilgen en koopt zich een Zero op noppen.

En samen doen... daar valt ook je eigen verantwoordelijkheid onder (= inwinnen van informatie). Aan het verstrekken van informatie voor wat betreft clubactiviteiten en toertochten, is binnen de Transalpclub he-le-maal niets mis. En daarmee wil ik direct een vet compliment uitdelen aan alle vrijwilligers die zich hier voor inzetten!

Zo. Nu ga ik ff lekker TopGear kijken op BBC2. Ouderwets genieten...


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 08:56 #16 door Neighbrs
Beantwoord door Neighbrs in topic Nieuwsbrief ?
Nou....
er zijn in ieder geval duidelijke meningen over.
Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat met de club, of de mensen die hem besturen vinden dat er genoeg reactie en participatie van alle clubleden is,maar je kan mij niet wijsmaken dat je met de Transalper en het forum iedereen bereikt.
Ik leg ook niet mijn agenda naast de Transalper als die uitkomt, ik héb niet eens een papieren agenda meer. Bovendien kan en wíl ik geen 7 maanden vantevoren gaan plannen.
Iemand zegt dat het dubbelop is, dat alle info hier te vinden is, maar er zijn denk ik zat leden die (net als ik) hier niet komen en die niet de Transalper lezen met een agenda in hun hand. Hoe mooi zou het zijn als je die leden ook kan bereiken?
Bijvoorbeeld via facebook, misschien nog wel een betere optie als een nieuwsbrief nu ik erover nadenk.
Iemand maakt een event aan en het verschijnt meteen in je tijdlijn met een optie om deel te nemen (of niet natuurlijk). Ideaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 09:44 #17 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwsbrief ?
Danny... de bomen groeien niet tot aan de hemel, ook niet voor de TCN. De TCN heeft zich tegen de verdrukking in, de laatste jaren enorm ontwikkeld (lees: stormachtige groei van nieuwe leden). Dat we nu (eindelijk maar toch) gaan interen... Is dat een probleem of bedreiging? Nee. Ik zie het als indikken in de kwaliteit. Die 700 slapende leden mogen vooral ook blijven slapen, er zijn al zoveel initiatieven geweest om deze groep 'los' te krijgen, maar schijnbaar wordt die behoefte alleen maar door een paar individuele vasthouders gedeelt en niet door deze groep zelf...  ;D Mooi zo laten, ze betalen contributie (en dus voor onze feestjes).

Danny schreef: En daar zit 'm de crux. Het gaat er niet om dat jij er de meerwaarde in ziet. Het gaat erom dat "anderen" daar wel meerwaarde in zien.


Hoe zie jij die meerwaarde dan, Danny? Onderbouw het eens voor me. Oja... zonder omslachtig verhaal alsjeblieft,... je kunt het!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 10:12 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwsbrief ?
Ik denk, ( ja dat doe ik soms ) dat je niet alleen voor de toertochten, maar ook voor alle andere activiteiten veel meer deelnemers krijgt als je kort tevoren even een memootje laat uitgaan naar de leden. Zoveel tijd en moeite hoeft dat toch echt niet te kosten.
We kunnen weken lang ouwehoeren over dit onderwerp op het forum, maar als iemand er per activiteit 5 minuten aan besteed om alle potentiele deelnemers een mailtje te sturen met daarin de aandacht voor het komende evenement is naar mijn mening het hele probleem toch opgelost.
Of het nu wel of niet slapende leden zijn heeft hier helemaal niks mee te maken.
De reguliere deelnemers ( zeg maar de wakkere leden ) komen toch wel en plannen hun motordagen gewoon in.

Topicstarter heeft gewoon een punt.

PUNT.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 13:12 #19 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwsbrief ?
Wat fijn, Rien, dat je deze dankbare job gaat oppakken!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2014 13:14 #20 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Nieuwsbrief ?

Ik denk, ( ja dat doe ik soms ) dat je niet alleen voor de toertochten, maar ook voor alle andere activiteiten veel meer deelnemers krijgt als je kort tevoren even een memootje laat uitgaan naar de leden. Zoveel tijd en moeite hoeft dat toch echt niet te kosten.
We kunnen weken lang ouwehoeren over dit onderwerp op het forum, maar als iemand er per activiteit 5 minuten aan besteed om alle potentiele deelnemers een mailtje te sturen met daarin de aandacht voor het komende evenement is naar mijn mening het hele probleem toch opgelost.
Of het nu wel of niet slapende leden zijn heeft hier helemaal niks mee te maken.
De reguliere deelnemers ( zeg maar de wakkere leden ) komen toch wel en plannen hun motordagen gewoon in.

Topicstarter heeft gewoon een punt.

PUNT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden