Van de brommert gereden....

11 mrt 2014 21:19 #21 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Van de brommert gereden....
Mensen bedankt voor alle tips..... Wat fijn dat jullie zo meeleven.

Jammer genoeg geen all risk verzekering en ook geen rechtsbijstand, alleen een WA. verzekering. Ja je maakt een afweging....

Vandaag bij de dokter geweest ivm mijn enkel (en de verzekering). Nu is mijn enkel te dik voor foto's, over een paar dagen zien we of er foto's gemaakt moeten worden. En weet ik meer over mogelijke lichamelijke schade.

Vanavond heeft de automobilist gebeld met de vraag of hij de schade af kan kopen... Hij vertelde dat hij volgens zijn "verzekeringsexpert" moet rekenen op zeker een verhoging van 500 euro per jaar gedurende 3 jaar (?, nooit slecht om te weten voor mij). Hij wilde vlug vlug van alles regelen...

Nou doe maar rustig en eerlijk voor mij... dus ik ga eerst eens kijken hoeveel last ik hou van mijn enkel en rustig eens langs Termaat of Wim Boks voor een schatting van de schade. We hebben nu afgesproken as zaterdag verder contact te hebben, kan ik eerst eens langs een motor zaak.

Al met al nog steeds blij dat mijn vader geen heup gebroken heeft of zo, je ziet bij oudere mensen dat zo'n letsel vaak het begin is van een periode waarin het steeds slechter gaat.

Ik hink nog even door.... en ga nu eerst eens bijkomen van de drukte vandaag.

Mooie avond, jullie horen alle vervolgen...
Robin


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2014 21:43 #22 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Van de brommert gereden....
Sterkte Robin, als je op zoek bent naar een voorbeeldbriefje voor de aansprakelijkheid, laat het even weten :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 10:08 #23 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Van de brommert gereden....
Beste Robin,

Neem de raad van Arjen ter harte en speel het gewoon via de verzekering van de tegenpartij. Je hoeft ook niet met de tegenpartij te communiceren, je kunt dat ook gewoon rechtstreeks met zijn verzekeraar doen.

In dit geval, als hij het al even vlug vlug wil regelen, zou ik zeker voorzichtig zijn. Er is meer dan alleen schade aan je motor dus gaat het lager duren voor de totale schade bekend is, dan bij een schade zonder letsel.

Als je het allemaal zelf moet regelen is het volgende raadzaam,

Je stuurt een brief naar de tegenpartij en zijn verzekeraar waarin je hem/de verzekeraar volledig en zonder enig voorbehoud aansprakelijk stelt voor alle geleden en nog te lijden schade voortvloeiend uit de schade van "datum aanrijding". Je vraagt bij de verzekeraar van de tegenpartij een expertise aan. dat kan tegelijkertijd telefonisch.  Als ze je daarvoor benaderen om een dag/tijd af te spreken doe dat dan bij een dealer. Wel tevoren even afspreken met de dealer natuurlijk. Dan ook al je kleding meenemen/klaarleggen die beschadigd is. En dat is natuurlijk alles wat jij en je vader aan/op hadden.


Voor een stappenplan kun je hier eens kijken. https://www.nederlandenvannu.nl/verzekeringen/autoverzekering/wa/zelf-schade-verhalen/?ref=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Succes!

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 16:58 #24 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Van de brommert gereden....
Jammer voor je tegen party maar dat hij meer no claim heeft tebetalen is niet jou zaak maar dat alles wel goed afgehandeld word wel.
je hebt teveel dingen die je niet zomaar vlug vlug kunt regelen en zoals gezegt praat niet met de tegenparty maar met een vertegenwoordiger van zijn of anders jou verzekering die dat gaat doen maar ik zou zeker je eigen verzekering/agent/vertegenwoordiger ervan op de hoogte brengen dat het ongeval heeft plaats gevonden buiten jou schuld om wie weet heeft hij/zij nog tips hoe te handelen al heb je de meeste hier al wel gehad. succes met je afhandeling en snel weer gezond worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:18 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Van de brommert gereden....

Mensen bedankt voor alle tips..... Wat fijn dat jullie zo meeleven.


Vanavond heeft de automobilist gebeld met de vraag of hij de schade af kan kopen... Hij vertelde dat hij volgens zijn "verzekeringsexpert" moet rekenen op zeker een verhoging van 500 euro per jaar gedurende 3 jaar (?, nooit slecht om te weten voor mij). Hij wilde vlug vlug van alles regelen...


iedere verzekeringnemer heeft het recht het schadebedrag terug te betalen aan de verzekering  om zo zijn no claim vast te houden
dat hoeft hij jouw als benadeelde echt niet voor nodig

Ik hoop wel dat je een schade formulier hebt ingevuld en is ondertekend ?

maar ik vrees dat tot op heden de aanrijding niet eens gemeld is  bij de verzekeraar en dat men gaat afwachten
uiteraard verstandig van de tegenpartij want ook zij weten inmiddels hoe jij verzekerd bent
Ik voel hier een lange hete zomer

nogmaals er zijn ook letsel advocaten die werken op no cure no pay


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:41 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Van de brommert gereden....
misschien moeten we even met 650 leden bij de tegenpartij langs de deur >:D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2014 19:42 #27 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Van de brommert gereden....
Tjemig man. Hopelijk valt het mee met je been. Goed dat jij en je pa verder niks mankeren. Succes met de afhandeling van de schade.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2014 14:46 #28 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Van de brommert gereden....
Hee Robin hoe gaat het nu met je been en je sores met de Alp, je vader nog steeds OK en niet achteraf toch nog problemen gekregen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 21:12 #29 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Van de brommert gereden....
Beste meelevers,

Ik was een paar dagen erg druk maar nu een update.

Met mijn been/ enkel gaat het goed, veel rust afgelopen week en ik heb hem gisteren weer wat meer kunnen belasten. Nog dik maar waarschijnlijk alleen pijn van de banden, geen breuken. Motorrijden lukte gisteren (kreeg mijn schoen ook aan ;-).

Gisteren voor een eerste schatting bij Termaat motoren Nijmegen geweest. Grove schatting; 1500 euro schade. Er komt dan een schade expert bij Termaat en de mensen van de garage overleggen met de schade expert. Ik moet zeggen bij het rijden naar Termaat had ik bij de eerste twee rotondes toch een beetje de schrik ik mijn benen. Later nog een stukje gereden en dat was gewoon goed en zoals het hoort heerlijk.

Op het moment van de aanrijding hadden we beiden geen schade formulier, daarom kwam de "aanrijder" gisteren langs om dat even goed te regelen. Beetje schaapachtig, weinig grote monden meer, ik heb alles ingevuld en samen ondertekend. Hopelijk was dat de laatste ontmoeting. Uitgebreid gevraagd hoe de aanrijding gekomen is; hij heeft ons totaal niet gezien, waarom kan of wil hij niet zeggen (telefoon? waar hij mee vergroeid leek gisteren?).

Ook nog even langs de plek van de aanrijding gereden, zie foto, standplaats fotograaf is waar de auto vandaan kwam, ik kwam van links en wilde dus rechts de foto verlaten. we lagen op rechterzijde motor met de wielen tegen het gras ongeveer "onder" het boompje op de foto.

Nogmaals bedankt voor alle tips en het mede leven, laat ik hopen dat de verzekering een beetje mee wil werken en dan lijkt alles met best wel wat geluk goed af te lopen. 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2014 16:55 #30 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Van de brommert gereden....
Die heeft gedacht voor die motor kom ik nog wel voorheen langs maar dus niet.
Daarom ook zo schaapachtig en niets gezien als slap excuus.
Zeg dan eerlijk ik heb het verkeerd ingeschat sorry was niet de bedoeling etc.
Maar goed dat het verder goed verloopt met alles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2014 21:00 #31 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Van de brommert gereden....
Ha Marcel,

Ja dat kan best dat hij dacht "dat haal ik makkelijk". Ik vind ook wees gewoon stoer en zeg wat er gebeurd is. Een fout kan een mens immers maken.

Maar ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, ik vraag me af of hij het schade formulier naar zijn verzekering opstuurt ik kreeg vandaag mailtjes met vragen om foto's van de motor en gisteren maakte hij over ondertekenen en opsturen ineens een gekke opmerking... Nou ja ik heb mijn kopie (ook ondertekend door hem...) van het schade formulier en een begeleidend briefje met foto's vandaag aangetekend opgestuurd naar mijn verzekering. En er is gelukkig een getuige die me wil helpen.

Ik ga me er maar zo min mogelijk druk om maken en eens kijken hoe het verder afloopt.
Vandaag trouwens heerlijk gereden met mijn vrouw, niet aangereden ;-).

Mooie avond, Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2014 21:24 #32 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Van de brommert gereden....
gaat helemaal goed komen hoor, je had voorrang, je hebt een getuige en het schade bedrag is laag, gaan ze niet moeilijk over doen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2014 21:31 #33 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Van de brommert gereden....
Graag vertel ik hoe het verder gegaan is met de schade.

Mijn enkel doet het weer, gehurkt naar voren hangen in de enkel is nog wat gevoelig... nou ja dat komt goed.

Enkele dagen na het opsturen van het schade formulier belde de verzekering van de tegenpartij. Grappig was dat de man van de verzekering vertelde dat hij mijn getuige als eerste gebeld heeft... deze blijkt een politie agent en ik kan me geen betere getuige wensen :-).

Motor naar Termaat, die hebben contact met de verzekerings-agent die de schade komt bekijken. Schade is bepaald op 812 euro. Termaat vraagt 90 euro service kosten, die betalen ze terug als ik de schade daar laat maken.

Al met al, geluk gehad bij de aanrijding en tevreden met de vergoeding.
Hier en daar wat geplakt aan de kappen en de valbeugels komen eraan dus hopen dat ik alles verder een beetje heel kan laten.

In de tussentijd alvast van het geld een tweedehands Garmin gpsmap 62st gekocht... kijk da's leuk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2014 22:04 #34 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Van de brommert gereden....
Er (financieel) wat aan overhouden is altijd leuk  :)

Maar lichamelijk niet natuurlijk  :-\. Teken niks, of ga nergens mee akkoord (dat de schade hiermee afgehandeld is oid) totdat je zéker weet dat het weer helemaal goed is met je enkel!

Veel plezier gewenst met de 62st! Leuk ding  8) Moe'k ook hebben  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 16:37 #35 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Van de brommert gereden....

Termaat vraagt 90 euro service kosten, die betalen ze terug als ik de schade daar laat maken.


Ik neem aan dat is voor eerste schouwing, opslag, begeleiding expert, etc. Dit is altijd verhaalbaar op tegenpartij als zij de schuld erkennen.
Ter illustratie, mijn Alp stond in Schijndel, kosten 150 EUR. Gewoon vergoed door tegenpartij. Ik heb de motor uiteindelijk zelf opgehaald met een karretje en ben nu gezellig zelf aan het prutsen in de garage :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden