Alles over helmen

14 mrt 2009 15:37 #41 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Alles over helmen
De tour X zit mij als gegoten , en wat lawaai betreft ik heb vandaag een andere arai opgehad wat voor type weet ik niet maar maakt niet minder geruis (dit is wel zonder de zonneklep die heb ik eraf op dit moment , ik denk dat oordoppen van goede kwaliteit een echte must is als je langer op de motor zit en je geen gehoorbeschadiging wilt oplopen . op mijn werk gebruik ik ook doppen ook omdat ik elk jaar gekeurd moet worden , dan wordt mijn gehoor ook getest en niet goed geen werk wel belangrijk dus voor mij . je blijft ook veel fitter zonder dat lawaai . . groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2009 16:12 #42 door borus
Beantwoord door borus in topic Alles over helmen
Arai is een prima helm, maar je hebt wel een Arai-hoofd nodig. Ik heb het uitgebreid gepast, geprobeerd, getest, en nog eens gepast maar mijn schedel weigert zich op een goede manier in deze helm te passen.

Dus nogmaals, prima helm, maar niet ongepast kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2009 19:52 #43 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Alles over helmen
ik heb deze:
www.designerhelmets.com/prodlist.php?cat=BMW&prod=Enduro

Zit heel erg lekker.
Ik heb daarna nog een Uvex gekocht maar de BMW helm zit echt veel lekkerder.
NiCo

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 13:42 #44 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Alles over helmen
Vorige week een aantal helmen op gehad. Airoh zit (helaas) niet lekker... Wel zat Shoei heel goed. :angel: Nu kijken of ik het advies weet op te volgen van 'TRX'

En Shoei hoeft niet zo duur te zijn hoor, gewoon het goeie moment afwachten en een einde reeks kopen.

Ohja, Shoei heeft daarvoor een speciaal klepje aan de zijkant van het vizier. Je kan dat klepje omhoog zetten en dan blijft er een heel klein kiertje open, heel handig. Toen ik de helm kocht en de verkoper mij dit vertelde dacht ik van : 'jaja, blabla, verkoopspraatje'.
Na 6 jaar en verschillende Shoei-helmen kan ik zeggen dat het verrekt handig is.

Klinkt als een handige feature. Heb je daar bij ook nog een pinlock in je helm?  8)

En Shoei hoeft niet zo duur te zijn hoor, gewoon het goeie moment afwachten en een einde reeks kopen.
Mijn eerste, een Z-one (circuithelm) gekocht in Andorra, 350€ ipv 620€ in België, nu helaas zwaar beschadigd (maar mijn hoofd niet  ;D).
Had ook al een Raid I , einde reeks bij het verschijnen van de Raid II, gekocht voor 250€ ipv 400€.
En nu ter vervanging van mijn Z-one heb ik voor op circuit een XR1000 gekocht maar in een kleurtje die in 2009 niet meer wordt verkocht. Nog geen 300€, dus ook fikse korting  :D.

Kopen in het buitenland. Klinkt goed! In Nederland passen en mag ik vragen op welke site je besteld hebt?

Ben benieuwd!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 15:45 #45 door willem
Beantwoord door willem in topic Alles over helmen


Wat je kan doen is bv een trekstripje rond het kinstuk spannen en dan vizier dicht doen. Door het trekstripje die in de weg zit kan het vizier niet volledig dicht, blijft er dus een kiertje open, net (niet?) genoeg om aandampen tegen te gaan. Is iets dat veel gedaan wordt bij de circuitpiloten. Nadeel is dan wel dat je het vizier niet meer volledig kunt sluiten zonder het trekstripje los te knippen
trekstripje :


Heb hier een variant op bedacht voor de Shuberth C1. Deze heeft nl hetzelfde probleem. Een touwtje ca. 3mm dik, in de ventilatie opening geknoopt en ca 2 cm lang maken. Als ik hem naar buiten steek (stug touwtje  ;) )blijft het vizier net open. Moet ie dicht, even het touwtje naar binnen duwen. Nadeel: je aandacht wordt wel afgeleid van de weg. Het blijft schipperen. Vizier en het beslaan daarvan is volgens mij wel de grootste bedreiging voor de concentratie. Ben al eens door een beslagen vizier en bril en de aandacht daarvoor naast de weg en uiteindelijk in de sloot beland  :-[.

De nieuwe C3 heeft er een erg slimme oplossing voor. Dat wordt dus ook mijn nieuwe winter helm. 's Zomers rij ik het liefst met de Tour X.

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 19:24 #46 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Alles over helmen
hahahahha gewoon Shoei multitec kopen, die heeft daar een knopje voor, net een klein spleetje open. Maar met de pinlock beslaat de boel sowieso niet...

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 19:36 #47 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Alles over helmen

Ik heb daarna nog een Uvex gekocht maar de BMW helm zit echt veel lekkerder.
NiCo

UVEX Enduro toevallig? Ik heb deze opgehad van't weekend en zat best aardig... Wat is naast bovenstaande jouw verdere ervaring met UVEX?
www.polo-motorrad.de/fileadmin/user_uplo...uro-TIPP_MN_0308.jpg

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 19:58 #48 door trx
Beantwoord door trx in topic Alles over helmen

hahahahha gewoon Shoei multitec kopen, die heeft daar een knopje voor, net een klein spleetje open. Maar met de pinlock beslaat de boel sowieso niet...


Gewoon eenderwelke shoei kopen, hebben dat allemaal, heel makkelijk  ;).
Hoeft niet noodzakelijk voor het aandampen van het vizier te zijn hé, bv ook aandampen van bril of gewoon wat extra verluchting.
Of als ik op circuit rij met mijn 'spiegelvizier' (iridium?), dan gebeurt het wel eens dat tijdens de 1e ochtendsessie mijn vizier beslaat, dan is dat mechanisme ook zeer handig  :D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 20:23 #49 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic Alles over helmen


Of als ik op circuit rij met mijn 'spiegelvizier' (iridium?), dan gebeurt het wel eens dat tijdens de 1e ochtendsessie mijn vizier beslaat, dan is dat mechanisme ook zeer handig  :D.


rijdt dat een beetje, een Transalp op het circuit.  ;) Het lijkt mij dat die supersports iets sneller de bocht uit komen.  ;D

Is misschien wel een leuke club activiteit, met de twins een dagje boendere op een circuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2009 22:22 - 19 mrt 2009 22:26 #50 door willem
Beantwoord door willem in topic Alles over helmen

hahahahha gewoon Shoei multitec kopen, die heeft daar een knopje voor, net een klein spleetje open. Maar met de pinlock beslaat de boel sowieso niet...

Hoe zit het met het lawaai van de Shoei in vergelijking met de C3?
Mijn eerste helm was ook een Shoei in de uitverkoop. Was (en ben) ik erg tevreden over, Misschien heb ik wel een Shoei hoofd....  :P
Oh ja, heb in beide helmen een fogcity dubbelvizier, Dat functioneert in de Arai super(vroeger ook in de Shoei) en in de Shuberth niet voldoende, Ja nu het weer wat warmer wordt wel, maar rond het vriespunt of daaronder niet dus.
Bril is dan ook een probleem. Ruitverwarming.... ???

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 10:01 #51 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Alles over helmen
Wouter,bij Polo is de C3 er vanaf €350,- en je kan er proefrijden met alle soorten botsmutsen!

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2009 10:50 #52 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Alles over helmen

UVEX Enduro toevallig? Ik heb deze opgehad van't weekend en zat best aardig... Wat is naast bovenstaande jouw verdere ervaring met UVEX?
www.polo-motorrad.de/fileadmin/user_uplo...uro-TIPP_MN_0308.jpg


Zit lekker op je hoofd, dat wel maar er zit een vreemd resonerend geluid als je er op de snelweg mee rond gaat rijden.
Ik heb het idee dat de klep dat veroorzaakt, die is/lijkt namelijk minder open als andere enduro helmen.
Groet, Nico

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 09:18 #53 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Alles over helmen
Shoei zit mij heel fijn. Ik heb kennelijk een shoei kop. Ik heb ook de schuberts geprobeerd maar die zaten mij niet lekker. De shoei multitec komt ook met whisper kit, zo'n rand aan de onderkant die de boel wat aflsuit en de herrie buiten houdt. Ik rij zonder oordopjes en als ik eens geen turbulentie vang is de helm mij stil genoeg. Beslaan hen ik eigenlijk geen last van met de pinlock. let er wel op dat de pinlock er niet alleen ingezet moet zijn maar ook gelocked. De twee kleine witte pinnen waar ie in vast zit kun je draaien zodat je de laag echt tegen het vizier vast zet. Dit maakt de boel dan dubbel beglaasd. Als het 's ochtends echt koud en vochting is maar de zon schijnt dan zet ik een zonnebril op. Deze beslaat sneller dan het vizier maar als ik het vizier via het hendeltje op een MM open zet heb ik ook daar geen last van.....kortom een heel fijne helm voor mij. maar passen is de beste methode....

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 09:32 #54 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Alles over helmen

Zit lekker op je hoofd, dat wel maar er zit een vreemd resonerend geluid als je er op de snelweg mee rond gaat rijden.
Ik heb het idee dat de klep dat veroorzaakt, die is/lijkt namelijk minder open als andere enduro helmen.
Groet, Nico


Dank voor alle informatie! Ik heb `m gisteren gekocht! Vandaag lekker rondje rijden!
img123.imageshack.us/img123/6167/uvex006ya6oh0.jpg

Goed weekend!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2009 20:57 #55 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic Alles over helmen
ik rij al jaren bmw...... helm

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 21:57 #56 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Alles over helmen
    Heb vandaag een Shoei Hornet ds Mat zwart gekocht.
    Was eindelijk een aanbieding - 25% !  ;D ;D

       
Bijlage:


Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2009 22:00 #57 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Alles over helmen
Hey van harte!
Erg gave helm. En nog met korting ook! Top!
Veel plezier!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2009 15:54 #58 door Trailryder
Beantwoord door Trailryder in topic Alles over helmen
hoi  ;D
Ik kwam op een site over de kwaliteit van helmen.
Toch niet gek die eilanders.
sharp.direct.gov.uk/news/

groetjes :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2009 20:54 #59 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Alles over helmen
ik heb sinds motorbeurs vorig jaar de nolan 102 n-com.

ik vind hem perfect.
en sinds deze zomer intercom met blauwtand erin.. dus gps via de helm en bellen en alles.. zeer tevreden mee.. super zuiver.. ook bij hoge snelheden.

gr danny

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden