nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk

26 juni 2015 12:14 - 26 juni 2015 15:02 #1 door bart mallee
nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk werd gestart door bart mallee
Per 1 juli nieuwe regels in Frankrijk.
In het kader van de verkeersveiligheid wordt het gebruik van oortelefoontjes en koptelefoons verboden voor auto-, motor- en scooterrijders én voor fietsers. Dit geldt zowel voor telefoongesprekken als voor muziek luisteren. Overtreding levert een boete op van 135 euro en aftrek van 3 punten.

Transalp 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2015 15:10 #2 door Bascy
Beantwoord door Bascy in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
En geldt dit dan ook voor in je helm ingebouwde headsets ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2015 16:36 #3 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
al zoekende kom ik op deze tekst

14-04-2015  Met ingang van 1 juli wordt in Frankrijk een aantal nieuwe verkeersregels van kracht. Zo is vanaf die datum telefoneren in de auto met behulp van een headset met een snoerverbinding verboden. Headsets met een bluetooth verbinding zijn wel toegestaan.Wie betrapt wordt krijgt een boete van 200 euro


maar ook deze App aangeboden door de EU....

ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/index_nl.htm#

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2015 16:47 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Dat is me ook een enorme bagger, met een kabeltje mag niet en zonder wel, het storende effect op de chauffeur is in wezen toch hetzelfde of hij nu met een kabeltje of zonder bezig is de afleiding is even groot.
dan zou ik zeggen alles of niets, het is toch ook van de maffe dat je in NL in de auto niet mag bellen en op de fiets wel, hoeveel van die jonge fietsers niet meer met hun ogen op hun mobieltje gericht rondfietsen zonder op het verkeer te letten en de automobilist of motorrijder die hun daar hun onoplettendheid dan iets veroorzaken zijn dan vaak nog schuldig vaak. De wetgeving zit in de europese landen maar raar in elkaar.
De Duitsers krijgen tol voor hun snelwegen en wij mogen mee betalen, hoe zit het met die stikker moet ik er voor de auto en motor elk apart een kopen of kan ik met een zo'n klevertje toe ? Maar als het in Nederland geoorloofd is om met je headset te rijden zou dat in Frankrijk toch ook mogen ? ze kunnen je toch niet verplichten om je headset uit je helm te prutsen voor de grens. hoe zit dat met buitenlandse voertuigen dat zou ik dan wel eens willen weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2015 17:30 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk

wordt in Frankrijk een aantal nieuwe verkeersregels van kracht.


Wat Huib aangeeft is slechts 1 van de regels.
Wat zijn de overige regels dan ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2015 18:27 #6 door bart mallee
Beantwoord door bart mallee in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
"Les systèmes intégrés dans les véhicules ou dans les casques de moto resteront néanmoins tolérés."
Oftewel: headsets ingebouwd in de helm zijn toegestaan!

Transalp 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 00:17 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Onderweg frutselen met een snoertje dat in de weg zit, dan ben je afgeleid. Het gaat niet om het gekwebbel, maar om datgene wat je langer dan enkele seconden afleidt. In Spanje zijn ze daar ook over bezig, headsets.

(Broodje Aap?) In Spanje is roken in de horeca ter vrije interpretatie, maar in de oto verboden. Frutselen met je shaggie/pakje peuken/aansteker in je broekzak zoeken ziet men als afleidend. En dat is ook zo!

Het is nog maar de eerste aanzet, ben ik bang. Geleuter over TUV-dempers, welke kleur panne-hesje, noodhamertje of de band waarmee je rijdt.


20 jaar Schengen. Graag over dit soort paradoxale dingen nu ook één beleid!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 10:32 #8 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Ik heb de documenten niet gelezen  maar ik heb  een bedrade intercom naar de helm van mijn vriendin zou dat dan wel onder een probleem vallen? Wel goed dat er hier even op gewezen wordt.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 12:58 #9 door bart mallee
Beantwoord door bart mallee in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
meer nieuwtjes rond motoren uit het Franse:

De nummerplaten van motoren zullen uniform worden gemaakt om controles te vergemakkelijken. Motorrijders zullen bij pech verplicht een veiligheidshesje moeten dragen, zoals dat nu al voor automobilisten het geval is.

Parkeren binnen 5 m van een voetgangersoversteekplaats zal worden verboden (motoren uitgezonderd ) om de zichtbaarheid van auto’s voor voetgangers te vergroten.

Transalp 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 13:35 #10 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk


Parkeren binnen 5 m van een voetgangersoversteekplaats zal worden verboden (motoren uitgezonderd ) om de zichtbaarheid van auto’s voor voetgangers te vergroten.


dit is in nederland overigens al verboden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 22:13 #11 door Bono
Beantwoord door Bono in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Hoe zit dat met die puntenaftrek? Wat is dat? Heeft dat nog consequenties voor de NL motorrijder in het buitenland?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 13:23 #12 door dropken
Beantwoord door dropken in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
weet dat als je teveel punten hebt je rijbewijs kwijt bent en dat je dan ook in NL niet mag rijden, heb (beschaamd) al een punt staan in flensburg voor te snel rijden met de auto weliswaar.
na 2 1/2 jaar word dat punt je kwijtgescholden als je in die periode heel braaf blijft, dus doe  mij best!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 17:30 #13 door Bono
Beantwoord door Bono in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Oh jee en oei  :-\

Ik heb in mijn vakantie wat punten gesprokkeld  :(

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 21:27 #14 door dropken
Beantwoord door dropken in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Han, dat had ik van een nette vent als jij nu weer niet verwacht.
de komende jaren zul je dus uit noodzaak een voorbeeldig weggebruiker zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 21:40 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Ik heb nog zo'n RBW wat buiten de punten valt. Dan geldt dat toch niet voor mij?


Of wel?   ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2015 12:27 #16 door dropken
Beantwoord door dropken in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Ik heb nog zo'n RBW wat buiten de punten valt. Dan geldt dat toch niet voor mij?

ZOU ER NIET OP GOKKEN !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2015 13:29 #17 door Menno
Beantwoord door Menno in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Wanneer je bijvoorbeeld in Frankrijk zoveel punten weet te verzamelen dat je je rijbewijs moet inleveren dan ben je je rijbewijs ook in NL kwijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2015 14:34 #18 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk

Han, dat had ik van een nette vent als jij nu weer niet verwacht.
de komende jaren zul je dus uit noodzaak een voorbeeldig weggebruiker zijn.



:o ???
Hebben we het over dezelfde persoon C:-) ;D ;D

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2015 15:42 #19 door dropken
Beantwoord door dropken in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
Hebben we het over dezelfde persoon C:-) ;D ;D

JAZEKER onze Han uit Oost aka Bono

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2015 19:23 #20 door Bono
Beantwoord door Bono in topic nieuwe verkeersregels mbt headsets in Frankrijk
:-* :-*

Dat komt door die Twin. Dat rijdt gewoon lekker. Over 5 jaar, als ik er weer mag komen, zal ik wat beter opletten. Ik weet nu dat er geen prijzen voor de meeste punten mee te verdienen zijn.

Mevrouw Bono zal ik maar even niet in kennis stellen.  :-X

;D


-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden