Stuurmoffen

13 dec 2015 23:48 #1 door PimW
Stuurmoffen werd gestart door PimW
Iemand ervaring met stuurmoffen?

Ik vries nu al 7 jaar mijn vingers van mijn handen. Heb inmiddels 6 paar winterhandschoenen, inclusief electrisch verwarmde en wanten maar het helpt allemaal niet. Ik heb al vrij snel last van mijn handen, ik rij nu ook al een maand of 2 met winterhandschoenen  ;D

Ik hoor ook goede dingen over verwarmde handvatten maar ik wil graag met die zachte foam dingen blijven rijden (ik kreeg ook dooie handen van het trillen, jaja  :o ).

En nee ik kan niet met de auto  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 00:13 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Stuurmoffen
Die verwarmde handschoenen worden niet warm genoeg Pim, er zit veel te veel ruimte tussen de verwarmingselementen en de huid.
Deze doen het gegarandeerd wel goed en kun je zelfs niet op de hoogste stand zetten, binnenhandschoenen.
www.tenkateshop.com/gerbing-binnenhandsc...P72ckCFRUTGwodqWUNhw

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 00:38 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stuurmoffen
Ik vind die verwarmde handschoenen juist wel heel prettig....
Stuurmoffen ook gehad, ooit, heel lang geleden.... werkte ook wel maar ik vond het toch wat onhandig....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 00:42 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stuurmoffen
de stuurmoffen zijn  een veelgebruikt item  voor door rijders
veel gebruikt op scooters (zie oxford. motorcycle parts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 01:47 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stuurmoffen
Ik heb nu al drie jaar electrisch verwarmde handschoenen. Maar het is niet voldoende...

Die electrische onderhandschoenen zien er wel goed uit, maar dan moet ik waarschijnlijk weer aan een nieuwe set handschoenen. Misschien eens kijken of ik dat ergens kan passen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 07:22 #6 door alain
Beantwoord door alain in topic Stuurmoffen
Een belangrijke oorzaak van koude handen en voeten is nicotine. Nicotine nijpt de bloedvaten in de handen dicht. Ik weet niet of Pim rookt, maar dit is toch een goede tip voor alle rokers.


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 08:40 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stuurmoffen
:))

Nee dat zal het probleem bij mij niet wezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 09:46 #8 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Stuurmoffen
Wanneer je romp afkoelt, zal de warmte in je lichaam uit voorzorg naar romp en hersenen gaan. Als je dus zorgt dat je romp warmer blijft, zullen je handen ook warmer blijven. Nadat ik een nieuwe (warmere) HG jas ging gebruiken, merkte ik dat ik warmere handen had.

Dus: snel koude handen -> trek een extra warm ondervest/trui/thermo-ding aan en stop een pak kranten achter de rits van je jas.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 10:13 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stuurmoffen
Ja dat klopt, op de fiets nergens last van.

Maar volgens mij is het gewoon de wind en gebrek aan bewegen op de motor. Ik rijd nu straks alweer mijn tweede winter met mijn Tuareg pak, die is echt wind en water dicht.
Ik heb een scala aan te grote truien die ik over elkaar heen onder mijn motor jas aan kan. Stormkraag zit er ook 10 van de 12 maanden op :))

Thermo ondergoed heb ik ook een jaartje gehad.

Als ik een halfuur/uur op de snelweg zit voel ik mijn handen niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 12:38 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Stuurmoffen

Als ik een halfuur/uur op de snelweg zit voel ik mijn handen niet meer


Dat lijkt me niet alleen te komen van de kou.
Doorbloeding speelt waarschijnlijk ook een grote rol.
Ook het trillen of zoals je wilt , resonantie van het stuur kunnen je behoorlijk opbreken.

Ik heb verschillende motoren bereden en het effect treed bij de ene motor wel en bij de andere weer niet op.
Combinatie van factoren waarschijnlijk.
Maar een bezoekje aan de huisarts kan veel opleveren denk ik.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 12:47 - 14 dec 2015 13:20 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stuurmoffen
Alleen als het koud is hoor Oldie, alleen heb ik het gevoel dat koud bij mij eerder begint dan bij anderen (als ik om me heen een beetje vergelijk).

Inderdaad trillen helpt ook niet maar daarom rijdt ik nu met foam grips. Afgelopen zomer volledig met zomerhandschoenen gereden en op een frisse ochtend na nergens last van. En dan zijn dagen ~10 motor uren lang.

Volgens mij is het echt de rijwind. Mijn ervaringen met de huisarts zijn nu ook niet dusdanig dat ik veel verwacht van een bezoekje.

Maar bedankt voor het meedenken  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 17:12 #12 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Stuurmoffen
Ik weet niet welke handkappen je op de motor hebt? Van die smalle of de orginele. Scheelt weer een beetje handen uit de wind houden.
Ik nog nog dagelijks met mijn "zomer" handschoenen 45 min naar het werk en heb nauwelijks koude vingers.
Ps ik rook meer dan de Titanic!

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 18:25 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Stuurmoffen
Hier ook een roker  8) én een koukleum, dus dat kan wel kloppen ja  ;D

Heb ook ooit eens stuurmoffen gehad, die van Oxford. Ik had ze op mijn vorige GS zitten. Icm de handvatverwarming had ik genoeg aan dunne zomerhandschoenen om de handen warm te houden. De warmte van de handvatten, die normaal alléén de binnenkant van je handen verwarmt blijft dan toch wat in de moffen 'hangen' en dat merk je  :)
Maar wat Rob zegt, ik vond het ook wat onhandig  :-\ Een aantal bedieningsorganen aan het stuur zijn wat lastiger te bereiken en het gaf me alles bij elkaar niet echt een safe gevoel  :( Er gauw weer afgehaald dus  :)

Wat Voorstad zegt zit ook zéker wat in! Zo lang je romp (waar je vitale delen zitten) maar warm is zal je lichaam wat 'overcapaciteit' hebben om ook bloed naar de uiteinden van de bloedsomloop (handen en voeten) te sturen.
Als je romp afkoelt word de rest 'geknepen' om de belangrijkste lichaamsfuncties in stand te houden. Zo werkt je lichaam  8)

Dat merkte ik toen ik een aantal jaren terug een verwarmd vest aangeschaft heb. Mijn romp word heerlijk warm gehouden door het vest en de handen en voeten houden het ook veel langer uit zo  8)
De beste investering die ik ooit gedaan heb op motorkleding gebied!

Bijkomend voordeel is dat je verder niet zo veel aan hoeft. Ik rij met onderkleding, vestje er over, en daarover de motorjas. Afhankelijk van het jaargetijde met of zonder voering er in. Maar iig geen dikke truien, fleecevesten ed!
Geeft een veel minder opgepropt gevoel en maakt je ook beweeglijker. Niet onbelangrijk op de motor  :)

Misschien dat eens proberen Pim?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 19:02 #14 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Stuurmoffen
Eens met headless, stuurmoffen icm handvatverwarming is de beste combi. Warmte blijft in de moffen hangen.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2015 19:25 #15 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stuurmoffen
als pim het wil proberen

ik heb wel een verwarmde bodywarmer  beschikbaar in zijn maat

kwestie van passen  en proberen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2015 07:29 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic Stuurmoffen
Ik heb verwarmde handschoenen van Klan. Kosten wel meer dan 100 euro per stuk. Heb ik ook de sokken van.

Moet je eigenlijk ook de thermostaat bij kopen, anders zijn ze te koud of te warm (aan/uit schakelaar). Doen het geweldig tot redelijk ver onder nul.

Stuurmoffen heb ik onlangs van iemand overgenomen. Wel grote dingen hoor, maar passen over de handkappen en al heen. Mooi gevoerd met teddyberenbont. Geen ervaring mee, want het is niet koud genoeg geweest nog om ze erop te zetten.

Zonder kouprikkel rij ik nu met dikke leren prullen met fleece binnenhandschoen. Kosten ook 100 euro per stuk, overigens.


Maar, ik ben bekend met jou pijnprikkel  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2015 07:37 #17 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Stuurmoffen

Eens met headless, stuurmoffen icm handvatverwarming is de beste combi. Warmte blijft in de moffen hangen.

Goed idee. Dan moet ik nog stuurmoffen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2015 13:29 #18 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Stuurmoffen


Ik heb net deze gekocht in 't Zand. Kosten 29,95. Eind december ga ik ze echt testen op een rit naar Frankrijk maar ze lijken goed te voldoen. Passen over handbeschermers, alleen de richtingaanwijzers zijn niet te bedienen. Dan maar handje uitsteken... C:-)

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2015 22:54 #19 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Stuurmoffen
handje uit steken krijg je weer koude handen  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 18:08 #20 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Stuurmoffen
Zelf heb ik geen ervaring met stuurmoffen, want tot nog toe hebben mijn handen 't gelukkig nog niet nodig gehad.
Maar..
Op Marktplaats staan er een aantal voor niet al te veel geld, of je kan bij een chinese webshop voor een eurootje of 8 een setje bestellen.
Zal natuurlijk niet de beste kwaliteit zijn of zo, maar wie weet zijn ze dan net goed genoeg voor jou.

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden