Geel vest verplicht in Frankrijk miv. 1 januari 2016

04 jan 2016 17:20 #21 door bart mallee
Beantwoord door bart mallee in topic Geel vest verplicht in Frankrijk miv. 1 januari 2016
Laat die update maar zitten. Ik heb een zestal motor- en nieuwssites nagelezen en de bedragen van € 11 resp. € 135,- zijn de enige bedragen die je tegen komt. Ik zal proberen mij een weg te banen in de officiële Frans wet tekst, maar ook bij de Sapier (brandweer) bevestigt men de laatst genoemde bedragen. Het is overigens niet verplicht om ook voor de duopassagier een vest mee te nemen.
Effe nagekeken en de bedragen van € 38,- en € 750,- zijn de bedragen die gelden voor automobilisten.

Transalp 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2016 16:59 #22 door Johnvl
:o

  >:( Kortom met grote boog om Frankrijk heen rijden  :-\

De Idiotenriek in het kwadraat.  >:(

JohnvL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2016 17:28 - 27 feb 2016 17:34 #23 door Cas
Dat is dus deze? www.veiligheidshesjes.net/hes/uw-veiligh...n-met-tekst/TEKSTDR/

Ad, heb jij die hesjes toevallig liggen?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2016 17:50 #24 door Cas

€ 11 resp. € 135,- zijn de enige bedragen die je tegen komt.


€ 135,- hoeveel flessen rode wijn zijn dat bij jou Bart?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2016 20:59 #25 door arne
Ik heb er altijd een in mijn topkoffer slingeren. Altijd handig. Misschien ook ff een goedkoop ding onder het zadel van de alp plakken. Dan iig geen boete.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2016 22:18 #26 door bart mallee
Beantwoord door bart mallee in topic Geel vest verplicht in Frankrijk miv. 1 januari 2016
Na voor 135,- euro wijn te hebben geslobberd heb je waarschijnlijk net zo'n kater als na die bekeuring. Mijn vaste biowijn is iets van 6 a 7 euro per fles, dus. . . .

Transalp 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2016 22:22 #27 door Cas

Na voor 135,- euro wijn te hebben geslobberd heb je waarschijnlijk net zo'n kater als na die bekeuring. Mijn vaste biowijn is iets van 6 a 7 euro per fles, dus. . . .

Dat zijn 20 flessen, daar kom ik de week wel mee door, ik koop wel zo'n hesje ;D ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2016 21:04 #28 door hcm

Geel is een ingeburgerde kleur. Hoe meer "beweging" hoe beter zichtbaar. Lampjes zijn nog redelijk nieuw en trekt de aandacht.
Ik ben benieuwd wat straks de nieuwe "rage" gaat worden. Feit blijft: Bij pech ga op een plek staan waar je zelf het verkeer ziet aankomen en ja, sleutelen aan je fiets is dan niet altijd mogelijk.




die lampen werken erg goed, ik heb er een paar in de vrachtwagen ideal voor achter op de aanhanger of een container die je ergens achterlaat.Maar ook bij pech erg handig,

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 12:20 #29 door nr 52
Heb ik zo'n prachtig oranje verstje in mijn koffer zitten, lees ik alles over geel. Hoe zit dat, is oranje ook toegestaan? :o

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 14:14 #30 door kees

Heb ik zo'n prachtig oranje verstje in mijn koffer zitten, lees ik alles over geel. Hoe zit dat, is oranje ook toegestaan? :o


Ik dacht dat geel verplicht is. En dan ook nog met een keurmerk geloof ik, maar het is bij mij ook van bel en klepel.

Ik heb ook zo'n ding bij me, geel, maar verder dan dat ging het bij mij niet  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 14:17 #31 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Geel vest verplicht in Frankrijk miv. 1 januari 2016
Als je in vloeiend frans kan uitleggen dat oranje het nieuwe geel is dan lukt het vast wel

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2016 14:25 #32 door kees

Als je in vloeiend frans kan uitleggen dat oranje het nieuwe geel is dan lukt het vast wel


;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 20:40 #33 door nummerke15
Beantwoord door nummerke15 in topic Geel vest verplicht in Frankrijk miv. 1 januari 2016
www.dc10skyriders.nl/buitenland.html hoop dat de link het doet, gaat over meer dan alleen het hesje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 21:47 #34 door arne
Grappig, op die site staat dat je in Frankrijk niet tussen de file door mag rijden, maar vorige week leken alle Fransen dat te ontkennen. Het hoogtepunt was het moment dat ik als derde motor in een slinger van 8 achter een gendarme met zwaailicht en sirene door de file knalde in het centrum van Parijs. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 21:54 #35 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic Geel vest verplicht in Frankrijk miv. 1 januari 2016
Is ook dat je in bezit moet zijn van een alcohol tester  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden