doorlekkende motor kleding!

04 nov 2009 14:46 #21 door Bono
Beantwoord door Bono in topic doorlekkende motor kleding!
Tja, herkenbaar allemaal. Ik heb twee broeken en twee jacks. De outfit die het lekkerste zit, is het oudste, maar zo lek als een zeef: inclusief gevulde laarzen. De andere outfit doorstaat een fikse plensbui beter, maar uiteindelijk voel ik het water er ook doorheen komen. >:(

Ik heb vanalles geprobeerd, maar het resultaat was nooit om naar huis te schrijven. Maximale inzet >< minimaal rendement. ::)

Ik heb geen boom in mijn achtertuin en het groeit ook niet op mijn rug, maar ik vind het nogal wat, als ik er een aantal euro's tegenaan zou gooien voor een derde outfit.

Derhalve een degelijke regenbroek en regenjack gekocht. Ouderwets? Misschien, maar wel functioneel en vooral droog!  ;D

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 16:46 - 04 nov 2009 16:52 #22 door Pharao s Queen
Beantwoord door Pharao s Queen in topic doorlekkende motor kleding!
Tja, waterdicht is vaak een probleem,maar ff een paar dingen op een rijtje.

Je hebt kleding met een coating(een soort verflaag tegen de binnenkant van de stof) deze is waterdicht en ademend, de waterdichtheid heeft een max. waterkolom van 10.000.
Je hebt kleding met een los laminaat de bekendste is het merk gore-tex (of een andere ...tex)
deze is waterdicht en ademend met een waterkolom van max. 28.000. Garantie van min 2 jaar.
Voor beiden telt dat de zweetdruppels wel naar buiten kunnen, maar de regendruppels niet naar binnen.

Hoe te onderhouden:
altijd wassen met een NIET alkalisch wasmiddel (dit tast het menbraam cq coating aan)

Het beste is om de kleding te wassen met een speciaal wasmiddel voor ademende stoffen.
Eerst wassen met een cleaner. Reinigt de stof en haalt het (zweet)zout uit het membraam.
Dan nawassen met een speciaal wasmiddel om het membraam weer in conditie te , en een waterafstotende laag op de bovenlaag van de jas aan te brengen.
Eventueel de schouder en armen nasprayen met een niet siliconen waterdichte spray.(siliconen sluiten de stof af, waardoor het ademend vermogen afneemt en men het idee heeft dat de kleding lekt maar in werkelijkheid is het zweet)
Enkele goede merken onderhoudsmiddelen zijn nix-wax of gangers (bever,zwerfkei).

Codura is van nature waterdicht, maar behoeft extra impregnatie.
Vooral de slijtvastheid en het niet verbranden (zoals nylon)bij een schuiver is een sterker punt dan de waterdichtheid van de stof.

Voor alle kleding telt dat de bovenkant van de stof waterafstotend (parelen) moet zijn daar anders de hele ademende werking niet opgaat.

Veel droogte gewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2009 12:56 #23 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic doorlekkende motor kleding!
gisteravond en vanmorgen ruim een half uur door de plensbuien gereden en nog Kurk droog!! ( maar goed dat was in t begin met de Revitt ook) Nu maar kijken of die over 3 jaar nog steeds zo droog is, anders mag ik er mee terug!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2009 18:55 #24 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic doorlekkende motor kleding!

Hallo allemaal,

Ik had m'n pak gewassen en gedroogd.
daarna met een goede spray "geseald"en daarna weer laten drogen.
Daarna nogmaals "geseald"(lees ingespoten).
Kleine bui, geen problemen meer!
Maar.... toen kwam die ene GROTE bui! :-[
Nou weet ik niet meer wat er natter was, ik of m'n pak.
Heilige maria wat een drama
Mijn laarzen stonden vol water, mijn broek echt drijfnat, en ja mijn onderbroek dus ook! :'(
Krijg je hele kouwe kl~~ten van.
Mensen wat had ik het koud!
Ga dus maar op zoek naar een mooi en waterdicht pakkie. :))
Zal nog wel eens laten weten wat het uiteindelijk geworden is.


een rubber eendje houd toch juist van water:D

Don&#039;t Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden