Welke bestemming(en) heb jij in 2024?

26 jan 2024 15:16 #1 door Ralph
Welke bestemming(en) heb jij in 2024? werd gestart door Ralph
Ik ben iemand voor wie de vakantie al begint op het alleerste moment.
Bij de vraag waarheen, wanneer, met wie …
(Alsmede de “hoe” igv trein of boot icm motorrijden).
Ik duik er meteen in, heerlijk!

En zodra er een groepje is gevormd, zet ik thuis onder het genot van een hapje en een kratje een meeting op.
Alle genodigden zijn van harte welkom om ideeën aan te dragen, bij voorkeur natuurlijk wel enigsinds voorbereid.
Uiteraard draag ik vol enthousiasme ook mijn eigen steentje hieraan bij, en eerlijk gezegd pakt het 9 van de 10 keer zo uit dat iedereen dat het meeste aanspreekt.
Zodoende ben ik in de vriendengroep de afgelopen twintig jaar de “designated go-to” betreffende vakantie, weekendjes en dagritjes.
Gekscherend word ik wel de Activity officer / Charity officer / Road capain genoemd B)

Dit jaar word het Wales!
Daar huren we als groepje van vier een leuke Airbnb op een ideaal gelegen plekje.
Dit jaar is dat in de omgeving van Trawsfynedd.
Heen via Hull, en dan 350km in één dag (zucht).
Terug via Harwich (500km) in twee dagen.

  • Uiteraard gaan we langs Ffordd Pen Llech: steilste straat (40%).
  • Even een kiekje doen bij de langste plaatsnaam: Llanfairpwll­gwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
  • Voetjes afkoelen bij de vele watervallen.
  • De verschillende Passen rijden
  • De vele greenlanes en gravelpaden ontdekken.
  • Mooie baaien bezoeken.
  • Dammen en viaducten bewonderen.
  • Langs de Mach Loop in Dulas Valley, waar we hopelijk de straaljagers upclose zien passeren.
  • Enz enz …

Al met al weer iets om heerlijk naar uit te kijken.
Echter zijn er misschien hier nog suggesties van mede clubleden?
In dat geval hoor ik dat graag.

Maar wat de topic titel al vermeld: wat zijn JOUW reis plannen dit jaar.
Even los van de mogelijke (TCN?) toertjes en shortbreaks die het jaar mogelijk in petto heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2024 17:30 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Mooie plannen !

Ik doe dit jaar mee aan de 500 Euro Challenge van motor-forum. Als alles lukt gaat mijn oudste zoon ook mee. Aanstaande zondag komen we met de groep deelnemers samen om kennis te maken en globaal af te spreken wat we gaan doen. Zoals het er nu uitziet gaan we twee weken richting de Alpen en Slovenië, in een grote lus.

Dan doe ik met mijn twee vaste rijvrienden ergens dit voorjaar ook nog een lang weekend naar waarschijnlijk de Ardennen, Moezelgebied, beetje die kant op.

En hopelijk lukt het dit jaar dan eindelijk om met diezelfde twee vrienden in September naar de Westalpen te gaan en de nodige gravelpassen te gaan rijden daar.

En ik zou heel graag weer eens wat doen aan de TCN Landmark rally.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2024 23:16 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Plannen met de motorfiets bedoel je neem ik aan?

Over een week of 3 hoop ik een winter-kampeer weekend te doen :cheer: (moet het weer wel een béétje meezitten :P )
In juli ga ik met mijn dochter een week naar Italië voor de Stella Alpina.
En ergens einde van de zomer nog een weekje samen met mijn zoon wat verharde Alpen passen rijden.

Dat zo ongeveer B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2024 09:46 #4 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Voor het eerst in 54 jaar geen motorplannen voor dit jaar... Voelt heel vreemd, ook de lol van plannen maken in de winter valt zo weg. Er zijn meerdere redenen zoals een wintervakantie in Sri Lanka die munten vreet, het gevoel dat ik in Europa zo ongeveer overal ben geweest, een vrouw die 's zomers liever thuis blijft en niet meer wil kamperen etc.

In 10 jaar tijd is het jaarlijks aantal kilometers gezakt van 30.000 naar minder dan 10.000; je wordt ouder opa!

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2024 18:01 #5 door Ralph
Beantwoord door Ralph in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Das een leuk idee Garfield, die €500 challenge.
Helemaal als junior mee gaat.
Gaat die dan op een eigen motor (ook €500)?
En een weekendje Ardennen met twee vaste maten + een weekje Alpen … ach, tradities moet je hoog houden hè haha!
En de Landmarkrally is inderdaad ook een leuke actie.
Ik zou aanraden om hem in één keer te rijden (als je de gelegenheid hebt), pas dan ervaar je echt optimaal de wisselingen tussen de verschillende provincies.

En Headless, ga je de grens over voor het winter kamperen?
En ik zit zo eens ff te kijken, maar dat Stella Alpina is een treffen?
Negen km onverhard omhoog, gravel / grote stenen, zand / mogelijk sneeuw … schijnt puur zo’n uitdaging te zijn.
Zet je misschien nog een fotootje of reisverslag(je) op het forum?
Zou absoluut tof zijn!

En Wimj, klinkt als een keuze toch?
Naar Sri Lanka, klinkt prachtig.
Volgend jaar misschien weer een motoruitje.
Zo te horen heb je genoeg plaatsen bezocht, en daar zit er vast wel een tussen die het waard is om nog eens terug te gaan.
En het aantal km dat eenieder rijd is natuurlijk helemaal niet van belang, als ze maar leuk zijn hè ;)

Ikzelf ben overigens van plan om in april nog naar een vriend in Normandie te gaan.
Die heeft daar een motorhotel, en ik zou nog steeds een keer langs gaan.
Dat betekend wel dat ik de Landmarkrally waarschijnlijk laat zitten.
En in de Voorjaarsvakantie misschien nog een paar dagen op pad met mijn jongste dochter achterop.
Die heeft laatst voor het eerst meegereden, en vond het helemaal geweldig!

Leuk om de verschillende plannen te lezen!
Keep’m coming!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2024 20:53 - 27 jan 2024 20:55 #6 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
In ieder geval meer motorrijden dat was verleden jaar er flink ingeschoten veel inhalen :mrgreen:

The Headless Horseman
dat is een trip die al jaren op mijn verlang lijstje staat de Stella kijken of het dit jaar wil lukken voor dat ik te oud ben :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2024 09:39 #7 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?

Ralph schreef : Das een leuk idee Garfield, die €500 challenge.
Helemaal als junior mee gaat.
Gaat die dan op een eigen motor (ook €500)?


Yep.

Ik heb voor mezelf eerst een FJ1200 voor 300 Euro gekocht maar na 70 Euro onderdelen en een paar avonden / zaterdagen sleutelen was die al vrij snel helemaal klaar dus dat was een beetje saai.

Dus heb ik, toen mijn zoon aangaf ook mee te willen, een tweede challenge motor gekocht, een TDM850, voor 220 Euro. Die wordt binnenkort door mij (ons) aangepakt.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2024 11:40 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
De Stella Alpina is wel een beetje in file de berg op en af rijden, en vooral de afdaling is best pittig. Wij zijn afgelopen september daar naar boven gereden, lekker rustig. Toen we naar boven reden was de zon al aan het zakken dus hebben we boven op de top, op ruim 3000 meter, overnacht. Dat was wel een bijzondere ervaring. Heel stil en enorme sterrenhemel zichtbaar.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2024 14:08 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
@Ralph: het winterkamperen (BMW GS club) is nog nét in NL, in Zuid Limburg :)

@honda2x: Wellicht treffen we elkaar daar :cheer:

@xrvtuur: ik weet het Arthur, het zal daar best druk zijn tijdens de Stella Alpina :( maar goed, het is nog zo’n bucket-list dingetje hè, inderdaad vóórdat je te oud bent :lol: Mooie foto’s van jullie daar op de top B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2024 20:30 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
@René, wat ik wel eens gelezen heb is dat ze een paar dagen voor de Stella Alpine de weg een beetje egaliseren met een bulldozer. Want door het winterse weer krijg je nogal eens slechte stukken. Ik ben er 3 verschillende jaren naar boven gereden en iedere keer was het anders. Maar onderschat het niet als even een ritje over gravel naar boven en weer terug.
Maar om on topic te blijven... wij willen in mei een dag of 10 naar Zweden en daar zoveel mogelijk TET rijden en eind augustus zoveel mogelijk TET in Slovenië. Maar hangt allemaal van het weer af, afgelopen jaar wilden we al naar Slovenië maar toen het zover was dikke overstromingen door vele regenval. Uiteindelijk in de Spaanse Pyreneeën heerlijk over de TET gereden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2024 10:48 #11 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Dit jaar met een omweg heen en terug naar het ITT in Hongarije :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2024 13:37 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Ik plan al een paar jaar niet zo heel veel....., als ik het op mijn heupen krijg, dan boek ik een hotel in een leuk rijgebied en zie dan wel weer verder.

Vorig jaar lekker een midweek in de Eifel rond gereden. Wel wat routes uitgezocht en al op de navigatie gezet, maar ter plekke ook gewoon 'blind' gereden onder het motto "Als je niet weet waarheen je gaat, is elke weg de juiste !" :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2024 13:50 #13 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Juni een weekje Vogezen en september 10 dagen Dolomieten.

Nu lekker het voorwerk doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2024 22:59 #14 door Ralph
Beantwoord door Ralph in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Erg leuk om zo de verschillende ideeën van eenieder te lezen.
Keep’m coming!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2024 18:49 - 10 feb 2024 18:52 #15 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Leuk topic!!!
Plannen: eind juli kan 14 dagen solo kamperen. Ik heb 2 ideeën afhankelijk van de weersvoorspellingen in Scandinavië:

1. Via de bruggen naar Zweden en dan via oa 2 zweedse motorcampings naar st. Jakobsgrenze. Dat is het uiterst noordoost Noorwegen waar de NATO grenst aan Rusland. Dan via de Nordkapp (en heel misschien Lofoten) maar wel via Zweden weer terug. Is veel rijden en echt een grote tocht.
(Ben nooit noordelijker dan Arhus geweest. De leegte in noord Scandinavië is buiten mijn comfortzone, ik ben een Franse Alpen fan met horeca als Cafe Rene van allo allo. )
Of bij matige weersverwachtingen....

2. Spaanse Pyreneeën, via camping Moto crest er naartoe. Smokkelroutes, stukje tet, Canfranc Estation abanded engineering, camping Enduro Isabena en een dag in banderas reales (woestijn). Ook weer via Crest terug. Wel peages. Minder kilometers en droger en goedkoper dan Scandinavië). .hier en daar tent 2 nachten laten staan.

Gemerkt dat op de alp700 prima lange dagafstanden kunnen.
Gaat het niet lukken dan een ander jaar.

Eind augustus met 2 collega's naar Luxemburg Diekirch.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2024 20:17 #16 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Ik heb allebei je routes zo ongeveer wel eens gereden. Vooral die eerste moet je wel even de tijd voor nemen, wij hebben toen 9200km in 3 weken gedaan en dan door Finland naar Grense Jacobselv, ook de Noordkaap en Lofoten gedaan en dan door Noorwegen terug. Hele gave rit en het weer is over zo'n enorme afstand ook heel gevarieerd, wij deden het half juni en dan is het in het noorden toch flink frisjes maar met de zon erbij goed te doen. Regenen doet het ook wel eens maar dat doet het in noord Spanje ook hoor. Ik heb dit met z'n tweeën gedaan, dat heeft wel mijn voorkeur. 2 jaar geleden alleen naar IJsland geweest op de motor en dan is dat echt een heel erg leeg land als je alleen reist, volgende IJsland trip is met 2. Maar als je de heenweg door Zweden reist zou ik dat terug niet nog eens doen maar pak Finland mee, erg mooi ook, uren lang over gravelpaden door de bossen scheuren zonder ook maar iemand te zien. En dan met de boot over naar Tallinn in Estland.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2024 13:41 - 11 feb 2024 15:16 #17 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Dank voor de info! Ik doe die Nordkapp toer alleen als ik op dat moment genoeg energie er voor voel en een driedaagse weersverwachting rond Kiruna redelijk is. Was zeker niet van plan via de gehele Noorse kust terug te gaan (te lang onderweg en niet goedkoop) en de Tet, hooguit stukkie in Zuid Zweden op de terugweg. (Heidenaus scout eronder). Ik heb de Itchi Boots afleveringen gezien over deze trip en het gebied rond de Noors/Finse/Zweedse grens is echt indrukwekkend, mystiek.

EDIT: net nog ff de giga afstanden bekeken: bij redelijk weer wordt het Nordkapp en de Lofoten en via Brodso (ferry) retour Zweden in en via Zweden E45 omlaag. Daar zijn 2 motorcampings onderweg voor wat aanspraak.
(Jakobsgrenze dus niet, echt te ver weg uit de buurt).

Klein alternatief (vaker gedaan en blijft heel gaaf) is via camping moto Crest weer eens de Ligurische Grenzkammstrasse rijden nabij Tende. Das ook mooi. En er is nog een tet route vanaf ca Montelimar (rhone) naar het oosten toe die op YouTube er ook gaaf uitziet. (Maar rij dat liefst zonder bepakking omdat ik alleen rij), moet wel leuk blijven.

Ik vind af en toe een motorcamping pakken wel leuk, zeker als je solo reist. In de Jura nabij Epinal zit er ook 1 die ik op de terugweg vaak neem. La Mouche heet die.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2024 15:43 #18 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
klopt, deze plek voelt erg ver weg van huis

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2024 18:54 #19 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Wanneer ik het maximale uit Oostenrijk wil halen vwb mooie bergwegen en passen, in welk gebied of plaats zou ik dan een betaalbaar hotel kunnen nemen?

4 tot 5 mooie dagroutes heb ik in gedachten. Iets van 6 uur per dag rijden.

Lang geleden een keertje in Kappl gelogeerd maar daarvandaan rijd je weer vaak dezelfde weg heen en weer.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2024 19:05 #20 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke bestemming(en) heb jij in 2024?
Dezelfde weg (of iig een stukje van/naar je verblijfplaats) rijden ontkom je vaak niet aan hè, tenminste als je op 1 plek wil blijven. Dan zou je een rondreis moeten doen :)

Zelf heb ik het plan ergens in de buurt van Nauders (dat is ook in Tirol, net als Kappl) wat te zoeken, vandaar uit kun je een aantal mooie dagritten doen naar oa de Timmelsjoch en Stelvio B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden