Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)

02 dec 2011 09:41 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Heren heren .......

Naar aanleiding van de plannen om met een paar man naar de VIM in Tarragona te gaan ontstond het idee om (los van het al dan niet doorgaan van de VIM-reis) met een klein gezelschap een meerdaagse tocht te gaan maken. Het is altijd leuk een dergelijke tocht op te hangen aan de kapstok van een thema. Mijn voorstel is om er een zoektocht naar sporen uit de eerste wereldoorlog van te maken onder de titel:


Voordat dit weer een topic gaat worden wat niets meer met het originele idee heeft te maken ff back to basic.
Omdat het idee is ontstaan uit het topic rondom het VIM, wil het nog niet betekenen dat het er iets mee te maken heeft.
Peter heeft een balletje opgegooid om een paar dagen te gaan toeren, en dan met een bestemming.
Heb je er oren naar, laat het dan hier even weten. De plannen zijn nog in een heel pril stadium en er is dus nog niets definitief vastgesteld. Peter ( Grunninger) wil het wel organiseren.
Daarom nog 1 keer:

Voorstel:
Periode mei / juni 2012
Duur max. 5 dagen
Regio Ammiens (de Somme) en Ieper
Verblijf in eigen tentjes
Motto: Low budget / veel lol


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2011 11:14 #22 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)


En bovendien heb je er een Varadero voor nodig  :'(


Goobi... dus niet, net zoals Menno terecht aangeeft! Ik kan toch ook gewoon met mijn XLV of Dero naar het ITT? Maar idd, zie
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=7582.0

Heb net de arrangementen binnen. Spectaculaire prijzen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2011 16:50 #23 door blinkie
Beantwoord door blinkie in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Dit lijkt mij een interessant uitstapje. Zoek zelf regelmatig in de ardennen en Luxemburg met een metaaldetector. Als gezin en werk het toestaan heb ik ook wel zin om mee te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2011 18:54 #24 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)

Zoek zelf regelmatig in de ardennen en Luxemburg met een metaaldetector.


Dan zul jij ook wel weten dat je die tijdens ons reisje in ieder geval thuis moet laten want dat is bij wet verboden waar wij naartoe gaan  ;) . (Bij mij in de garage staat ook een detector).

Inmiddels ben ik voorzichtig wat aan het voorbereiden. Volgens mij is het een goed begin om het traject 'Gent-Ieper-Amiens' aan te houden en dat eens goed te bekijken. Dan hebben we een dag voor het aanrijden en een dag voor het terugkeren naar huis en daartussen drie dagen rijden en genieten. Er is nog veel meer te zien, maar dan hebben we ook nog wat voor het volgende jaar (en daarna en daarna).

Als het bevalt kan ik dan vast gaan nadenken voor een nieuw thema voor over een jaar of drie. In mijn hoofd zit al iets als een 'D-day rally' langs de verdedigingswerken van de Duitsers en de landingsplaatsen van de geallieerden in WOII.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2011 19:42 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)

In mijn hoofd zit al iets als een 'D-day rally' langs de verdedigingswerken van de Duitsers en de landingsplaatsen van de geallieerden in WOII.


Kan wel merken dat je de Deo op winterrantsoen hebt gezet.
Weinig omhanden soms Peter ??

Maar goed idee, en als je hulp nodig hebt met uitzetten dan hoor ik het wel.
Misschien ook alvast handig om een datum te prikken, want het is mei voor je het weet en kunnen we er naartoe werken.

Ik ga alvast op zoek naar wat krampeer spul  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2012 15:04 #26 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Nu er een paar onzekerheden in mijn agenda zijn opgelost wil ik een tweetal voorstellen doen om onze Loopgraven rally 2012 te houden:

woensdag 16 mei t/m zondag 20 mei
Dit bevat hemelvaartsdag op de donderdag en een weekeinde.
De loonslaven onder ons moeten dan 2 verlofdagen opnemen, zouden zij fulltime werken. Voordeel is ook dat de echte liefhebber dan het weekeinde daarna kan afreizen voor de VIM in Spanje.

Ik zou op woensdag willen verzamelen om samen naar het eerste reisdoel te vertrekken. Die eerste dag gebruiken we dan voor de heenreis, installeren en bijpraten. Donderdag, vrijdag en zaterdag kunnen we tochten rijden en de omgeving bekijken. De zondag hebben we dan om nog een laatste reisdoel te bezoeken en zo rustig aan weer naar huis te rijden.

donderdag 24 mei t/m maandag 28 mei
Dit bevat de pinksterdagen.
De loonslaven onder ons moeten dan 2 verlofdagen opnemen, zouden zij fulltime werken. Nadeel is dat de echte liefhebber dan de VIM in Spanje niet 'even' kan meepakken.

Ik zou op donderdag willen verzamelen om samen naar het eerste reisdoel te vertrekken. Die eerste dag gebruiken we dan voor de heenreis, installeren en bijpraten. Vrijdag, zaterdag en zondag kunnen we tochten rijden en de omgeving bekijken. De maandag hebben we dan om nog een laatste reisdoel te bezoeken en zo rustig aan weer naar huis te rijden.



Het is mij niet bekend of in Vlaanderen hemelvaartsdag en/of de pinksterdagen tot sluitingen van historische plaatsen tot gevolg heeft. Lijkt me haast niet, omdat dit juist dagen zijn waarop toeristen op pad gaan.

Ik hoor graag wat de voorkeur heeft en wie zich in principe willen aanmelden voor deelname. Voor de duidelijkheid: deelname wil niets anders zeggen dan voor eigen rekening en verantwoording meedoen aan een meerdaagse toertocht. Het kost je alleen je eigen brandstof, kosten van overnachting, eten en drinken.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2012 15:27 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Ik ga in elk geval voor de 1e keuze als voorkeur.

2e mogelijkheid wanneer de stemmen staken ;)



Verder ga je uit van 5 dagen. Is een 3 of 4 daagse optie ook een mogelijkheid.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2012 15:35 #28 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)

Verder ga je uit van 5 dagen. Is een 3 of 4 daagse optie ook een mogelijkheid.


Natuurlijk is een dag minder ook prima. Mijn idee was om samen naar het gebied van de Somme te rijden. Daar 1 dag rond te kijken. Vervolgens naar Ieper te rijden (via een mooie historische route en daar 2 dagen rond te kijken. Dat kan ook best worden tot 1 dag Somme, toertocht naar Ieper, daar 1 dag rondkijken en op de laatste dag nog naar Tyne Cot Cemetery gaan om vervolgens de terugreis aan te vangen.

Bij een 3-daagse heb je feitelijk maar 1,5 dag om in de omgeving rond te kijken, dat lijkt me een beetje karig. Overigens is iedereen vrij om later aan te haken of eerder weg te gaan.

Denk je dat je mij na 2 dagen al zat bent Marien?  ;)

Poll
Laten we eerst bepalen of het optie 1 of 2 wordt qua dagen, middels een poll en vervolgens bepalen op het 5 of 4 dagen gaat worden in een nieuwe poll.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2012 15:45 #29 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Nou, jou zat in elk geval niet,
Heb ik tenminste iemand om te stangen,

maar het thuisfront wil ook genieten van de vrije dagen.
Verder weet ik niet of ik het wel 4 nachten volhou in een tentje.

Rondkijken is toch het doel, en de afstanden zijn ook niet erg groot tussen de doelen.
We zouden meerdere combinaties kunnen doen op 1 dag.
Maar ik zou zeggen, ik wacht tot je met de details komt. Kunnen we altijd nog schaven ( hoop ik)

en gestemd



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2012 16:12 #30 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Duidelijk Marien, ik reken ook altijd even mee dat ik vanuit Groningen al een stukje moet rijden voor ik in noord Frankrijk ben (en terug hetzelfde). Daarbij hou ik er zelf van om niet laat in de avond aan te komen.

Als we het op 4 dagen (inclusief reisdagen) houden doen we 3 nachten in het tentje. Wij knopen je iedere ochtend weer op je brommer.... dat komt wel goed! De invulling doen we natuurlijk samen, als leidraad gebruik in het boek 'motortochten naar de 1e wereldoorlog' waar al dagtochten inclusief GPS-bestanden bij zitten.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2012 08:06 #31 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Gezien de uitslag van de poll kunnen we denk ik wel concluderen dat we in het weekeind van hemelvaart gaan. Vooralsnog zijn Marien en ik de enige zekere deelnemers. Mocht dat niet veranderen dan denk ik dat we de tent thuis laten en een pension of hotelletje gaan boeken.

Op basis van de reacties van mogelijke deelnemers denk ik dat we voor de donderdag t/m zondag moeten gaan. Hebben we 2,5 dagen om rond te kijken.

In verband met het plannen verneem ik graag wie er mee gaan.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2012 16:23 #32 door blinkie
Beantwoord door blinkie in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Ik heb ook nog steeds interesse om mee te gaan. Of het met de werk-en gezinsplanning gaat weet ik pas tegen die tijd. Ik hoop dat het geen probleem is als ik met de ritten mee ga en tegen die tijd een slaapplaats regel. Mijn voorkeur gaat uit naar een tent maar hotel of kamer is ook goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2012 17:03 #33 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)

Ik heb ook nog steeds interesse om mee te gaan. Of het met de werk-en gezinsplanning gaat weet ik pas tegen die tijd. Ik hoop dat het geen probleem is als ik met de ritten mee ga en tegen die tijd een slaapplaats regel. Mijn voorkeur gaat uit naar een tent maar hotel of kamer is ook goed.


Bekende problematiek!

Gezien het onderwerp, waarbij ook oorlogsbegraafplaatsen e.d. worden bezocht, hebben we in klein comité besloten dat het niet wenselijk is dat een groep groter wordt dan 5 á 6 personen (per groep). Zouden het er meer worden, dan willen we echt in 2 groepen gaan rijden. Dit om de overlast voor anderen, die daar ook komen om te herdenken en te herinneren, te beperken. Hoewel wij weten dat wij 'anders' zijn, hebben groepen motorrijders op veel mensen een intimiderende uitstraling.

Erg laat aansluiten zou ons voor een lastige keuze kunnen plaatsen hoe we moeten indelen / schuiven, dus graag zo vroeg als mogelijk is laten weten of je mee zou willen. Er is geen tijdgrens of grens aan het aantal deelnemers, maar de tijd is wel een beperkende factor om alles te regelen.

We gaan nog steeds uit van overnachten in tentjes, op korte termijn willen Oldtimer (andere helft van het kleine comité) en ik meer over de inhoud laten weten.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2012 05:58 #34 door blinkie
Beantwoord door blinkie in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Camping YPRA in Kemmel kan interessant zijn. Hier heb je ook trekkershutten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2012 08:31 #35 door Peter

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2012 21:19 #36 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Reisplan
Mochten er nog liefhebbers zijn, we vertrekken op donderdag 17 mei (hemelvaartsdag) voor een paar dagen Eerste Wereldoorlog historie. Het reisplan ziet er nu als volgt uit:

17 mei: Duiven - Gent (245 kilometer)
18 mei: Gent - Ieper (172 kilometer)
19 mei: Ieper - Arras (165 kilometer)

De etappes voeren langs enorm veel historische plekken, monumenten en begraafplaatsen en er zullen veel stops worden gemaakt bij interessante plekken. Er is al een historische beschrijving, dus ik kan garanderen dat het een boeiende reis zal zijn.

We zijn nog in overleg of er nog een overnachting in Arras zal zijn, of dat we na deze etappe de terugreis aanvangen. Overnachtingen zullen in hotel of pension zijn in tegenstelling van de eerder geplande tentjes.

Reacties graag per PM naar Oltimer of naar mij, mag ook per e-meeuw: info - kringelding - bpbrouwer -punt - nl

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2012 10:14 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Nog 17 dagen te gaan voor de aftocht en op dit moment staat de teller op 3 deelnemers.
De route is bekend, en de laatste hand wordt gelegd aan het verblijf.
Omdat er wel gereserveerd moet worden is dit een goed moment om te beslissen of je nog mee wilt.

Heb je dus interesse, meld je dan aan bij grunneger of bij mij.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2012 09:24 #38 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Vandaag nog de laatste voorbereidingen en morgen gaan we op pad.
Uiteindelijk gaan we met 3 man op reis en we hebben besloten er een luxe reisje van te maken. We overnachten in hotels in Gent, Ieper en Arras en dat voor zo'n € 170 p.p.

In mijn omgeving hoor ik dat het komende weekeind wel eens een erg druk motorweekeinde kan gaan worden. iedereen die een voertuig op twee wielen heeft met meer dan 49 cc heeft plannen om op stap te gaan. Ik kan mee naar een motortreffen in Denemarken, een tourweekeinde in Luxemburg, de Groene Hart rit, een lang weekend Wales, maar ik heb het meeste zin in onze zoektocht naar de sporen van WOI in België en Frankrijk!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2012 10:30 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Hier nog zo'n loopgravenganger en de gehele toer zal uitkomen op een 1000 km voor mij en m'n broer, terwijl Peter er 400 meer mag wegschrijven.
Alles is geregeld en het weer ziet er niet al te beroerd uit. We zullen zeker een fotoverslag maken onderweg en onze indrukken en ervaringen delen.
Voor zover ik kan nagaan is de gehele toer via secundaire weggetjes door de mooiste streken van Vlaanderen.
De GPS tracks zijn bijgewerkt naar de huidige stand van zaken en als iemand deze wil hebben even een PM.

Nog even de techniek nalopen, olie controle, remmen en vloeistoffen, verlichting en bandjes en dan staat ook deze Dero weer klaar voor vertrek.


Deze staat in Maubeuge ( Renaulttank )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2012 15:16 #40 door gert
Beantwoord door gert in topic Loopgraven rally 2012 (17 t/m 20 mei 2012)
Hey Loopgravengangers,

Veel plezier en suc6
Wij, de Nutella's staan te trappelen om Luxemburg onveilig te gaan maken.

Gr. Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden