Ik ben deze namiddag gestrand in Ushuaia, na een rit van Alaska naar Vuurland. Buiten de koppeling, die uiteindelijk vooral versleten bleek, had ik geen enkel defect. Helemaal in het begin een slecht contact in de connector van de opnemer naar de CDI. Met een paar keer in en uit schuiven was dit definitief opgelost. En dan nog een paar platte tubes in Colombia.
De andere Transalp (van 1999) had helemaal geen probleem, behalve dat hij met een totaal versleten achtertandwiel vertrokken was.
Volgende week de Transalp in de container en dan terug naar huis, na meer dan vier maanden afwezigheid.
alain.mediportal.be
Pedro, misschien moet je voordat Jim, Pim en Tim terug gaan even hun alpjes plunderen en wat goeie onderdelen pikken. Valbeugels en carbs bijvoorbeeld. Dat lossen ze dan in Nederland wel weer op
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mooi man. Was dat een oem koppeling? Hoe lang ging die mee? Heb sinds Kazakhstan alleen maar aftermarket (ebc) gehad maar die gaan er toch rap doorheen. Misschien ligt het aan mij maar ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben. Wat was de highlight van je trip?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wat was de highlight van je trip?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Toen het probleem zich voordeed had de motor 85000km op de teller. De koppelingsplaten waren nog de originele van Honda. Er zitten nu nieuwe in van Honda: deze van een CB600.
De frictieplaten pasten perfect; de stalen platen niet; ze hadden een andere vertanding. Ik heb dan de originele stalen platen laten zitten, want die waren nog als nieuw, geen enkel krasje of veegje er op.
Inmiddels zijn er 11000 probleemloze kilometers bijgekomen, en staat de teller op 96000.
Het meest zinderende deel van de reis was ongetwijfeld van Mexico tot Bolivia, Maar dat besloeg al meer dan de helft van de dagen.
De mooiste stad, in mijn ogen, was Oaxaca in Mexico.
En ik heb noodzakelijkerwijs leren ripio (onverhard) rijden: stof, grindbak, zandbak, modder, wasbord, zoutvlakte, noem het maar op. Maar dat doe ik nog steeds niet graag. Een echte motorverschrikker!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.