Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika

04 dec 2017 13:43 #21 door alpoverland
Beantwoord door alpoverland in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika

Ik ben deze namiddag gestrand in Ushuaia, na een rit van Alaska naar Vuurland. Buiten de koppeling, die uiteindelijk vooral versleten bleek, had ik geen enkel defect. Helemaal in het begin een slecht contact in de connector van de opnemer naar de CDI. Met een paar keer in en uit schuiven was dit definitief opgelost. En dan nog een paar platte tubes in Colombia.

De andere Transalp (van 1999) had helemaal geen probleem, behalve dat hij met een totaal versleten achtertandwiel vertrokken was.

Volgende week de Transalp in de container en dan terug naar huis, na meer dan vier maanden afwezigheid.

alain.mediportal.be


Mooi man. Was dat een oem koppeling? Hoe lang ging die mee? Heb sinds Kazakhstan alleen maar aftermarket (ebc) gehad maar die gaan er toch rap doorheen. Misschien ligt het aan mij maar ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben. Wat was de highlight van je trip?

Pedro, misschien moet je voordat Jim, Pim en Tim terug gaan even hun alpjes plunderen en wat goeie onderdelen pikken. Valbeugels en carbs bijvoorbeeld. Dat lossen ze dan in Nederland wel weer op :)


Man man, dat is een goed idee ware het niet dat die gasten nog lang zullen rijden en naar de VS. Maar weet je wat, je zet mij nu aan het denken. Paar gesprekken gehad in Argentinië en het lijkt erop dat Alp en de 650 een goede bekende daar is. Twee verschillende gasten herkenden de Transalp ondanks de mods. Grotere kans om daar een vervanging te vinden waarschijnlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2017 17:57 #22 door alain
Beantwoord door alain in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika

Mooi man. Was dat een oem koppeling? Hoe lang ging die mee? Heb sinds Kazakhstan alleen maar aftermarket (ebc) gehad maar die gaan er toch rap doorheen. Misschien ligt het aan mij maar ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben. Wat was de highlight van je trip?


Toen het probleem zich voordeed had de motor 85000km op de teller. De koppelingsplaten waren nog de originele van Honda. Er zitten nu nieuwe in van Honda: deze van een CB600.

De frictieplaten pasten perfect; de stalen platen niet; ze hadden een andere vertanding. Ik heb dan de originele stalen platen laten zitten, want die waren nog als nieuw, geen enkel krasje of veegje er op.

Inmiddels zijn er 11000 probleemloze kilometers bijgekomen, en staat de teller op 96000.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2017 18:05 - 05 dec 2017 18:11 #23 door alain
Beantwoord door alain in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika


Wat was de highlight van je trip?


Het meest zinderende deel van de reis was ongetwijfeld van Mexico tot Bolivia, Maar dat besloeg al meer dan de helft van de dagen.

De mooiste stad, in mijn ogen, was Oaxaca in Mexico.

En ik heb noodzakelijkerwijs leren ripio (onverhard) rijden: stof, grindbak, zandbak, modder, wasbord, zoutvlakte, noem het maar op. Maar dat doe ik nog steeds niet graag. Een echte motorverschrikker!

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 16:52 #24 door alpoverland
Beantwoord door alpoverland in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika

Toen het probleem zich voordeed had de motor 85000km op de teller. De koppelingsplaten waren nog de originele van Honda. Er zitten nu nieuwe in van Honda: deze van een CB600.

De frictieplaten pasten perfect; de stalen platen niet; ze hadden een andere vertanding. Ik heb dan de originele stalen platen laten zitten, want die waren nog als nieuw, geen enkel krasje of veegje er op.

Inmiddels zijn er 11000 probleemloze kilometers bijgekomen, en staat de teller op 96000.


OEM all the way. Misschien volgende set weer origineel proberen te regelen. Ja die stalen platen hoef je je idd niet zo druk om te maken tenzij je het echt te bont hebt gemaakt. Heb ik een keer gedaan en zelfs toen hadden ze terug erin gekund, heb ik ook gedaan denk ik.

Het meest zinderende deel van de reis was ongetwijfeld van Mexico tot Bolivia, Maar dat besloeg al meer dan de helft van de dagen.

De mooiste stad, in mijn ogen, was Oaxaca in Mexico.

En ik heb noodzakelijkerwijs leren ripio (onverhard) rijden: stof, grindbak, zandbak, modder, wasbord, zoutvlakte, noem het maar op. Maar dat doe ik nog steeds niet graag. Een echte motorverschrikker!


Mooi man! Ja je maakt wat mee qua wegtypes en daar wordt je alleen maar beter van. Ik ben nu juist wel fan van het onverhard rijden. Al is langdurig modder, diep zand en wasbord waar je met 110 en een swingende reet overheen blaast toch wel minder leuk.

Oaxaca Mexico, ik zal het onthouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 17:02 - 28 mei 2019 11:17 #25 door alpoverland
Beantwoord door alpoverland in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika
Jongens er is weer een video waar er verdomme weer eens goed gereden wordt. Eindelijk een echte offroad test voor Alp en we hadden het bijzonder naar onze zin. Eerst krasjes op motor  omdat ik wat rapper haarspeld afdalen aan het oefenen was, verzuipen in de hogere regionen hielp daar niet echt bij. Deze valbeugels zijn echt waardeloos maar dat wisten we al. Echter, wat een feest in de Andes! Dit is waar deze motor voor is gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2017 17:26 - 28 mei 2019 11:17 #26 door alpoverland
Beantwoord door alpoverland in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika
Tijdens het maken van de laatste video vond ik best zonde om steeds het rijden af te breken met praat stukken. Daarom apart een video gemaakt met alleen het rijgedeelte van de offroad rit van Argentinie naar Chile. Ik wil altijd een verhaal vertellen maar dit is ook iets dat ik meer wil maken. Ongelofelijk dat het mij bijna vier jaar heeft geduurd om eindelijk eens zo'n video te maken. Echter ik ben om, hiervan komen er meer. Alp at its best!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2018 18:55 - 28 mei 2019 11:18 #27 door alpoverland
Beantwoord door alpoverland in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika
Dag beste Alpen rijders

Ik plug even schaamteloos mijn crowdfund video hier en alleen maar omdat sinds MAGA er Alp liefhebbers zijn geweest die daar naar hebben gevraagd. Sinds vandaag kan er gedoneerd worden hier: donorbox.org/supportpedromota

Het doel is om betere camera apparatuur te regelen om zo betere videos te maken. Voel je vrij, echter kijken kijken, niks kopen is ook goed. Bedankt! Voor wie zich afvraagt wanneer gaat hij nou eens weer rijden: wanneer ik weer wat opgebouwd heb en enigszins weer op eigen benen kan staan. Lukt dat dat niet dan ga ik in een hutje in Bolivia wonen. Misschien word ik dan een...... backpacker  :-X *bibbert*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2018 13:27 - 28 mei 2019 11:18 #28 door alpoverland
Beantwoord door alpoverland in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika
Heb weer een compilatie gemaakt van vooral rij stukjes van de Andes touring rit naar Argentinie.



Kleine update van de jongens in het hoge noorden. Ze waren tijdelijk gesplitst en hebben elkaar weer ontmoet in Peru. Tim z'n koppeling ging stuk tijdens het rijden op lastig terrein. Versleten koolstof platen en een afgebroken "pin/bout pin" van de aluminium koppeling "drukplaat". Kleine missie om de fiets te transporteren en te laten fixen maar hij is er in geslaagd. Pin is gelast maar heb hem aangeraden om een nieuwe te regelen. Ze zullen nog even samen zijn voordat Tim alleen verder noordwaarts rijdt. Hij heeft verder nog mooi de openingsdag van de Dakar mee gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2020 22:14 #29 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Re: Onofficieel: Transalpclub in Zuid-Amerika
Hij is terug in Nederland


Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden