Ook even voorstellen

10 mrt 2012 11:33 - 10 mrt 2012 12:43 #1 door TwinRD04
Ook even voorstellen werd gestart door TwinRD04
Hallo beste AT liefhebbers,

Graag wil ik mij even voorstellen aan jullie.

Mijn naam is Martin Koopmans ben 46 jaar getrouwd en kinderen. Woon net over de grens in Duitsland in het plaatsje Rhede. Dit ligt ongeveer 5 km van Bellingwolde (nl) af.
Tijdens de motorbeurs in Utrecht ben ik in kontakt gekomen met de Transalp Club. Heb mij gelijk laten inschrijven als lid omdat de mensen daar zo lekker enthousiast waren over de club en hun AT's.

Ik ben in het bezit van een Africa Twin uit 1990 met dik 84.000 km op de teller. Deze machine zo'n 5 jaar geleden gekocht om eens te proberen. Had voor deze machine altijd op andere types gereden zoalsbijv.  een ninja 600R van Kawa. Dus snelle machines. Na 100km op de  Twin te hebben gereden, was ik totaal verkocht en smoor verliefd. ::) Nooit kunnen vermoeden dat deze machine mij zoveel plezier zou geven.
Zoals je op de foto kunt zien is machine niet meer in de originele kleurstelling. Heb dit zelf niet gedaan, zo heb ik hem gekocht en ben er best blij mee.

Ondertussen heeft de machine bij mij een zeer grote servicebeurt gehad. Zo zijn alle kabels vervangen, staalflex op de voorrem, nieuwe ketting en tandwielen, wiellagers vervangen, carburateurs gereinigd en gesynchroniseerd, remblokken vervangen, nieuwe banden( moeten dit jaar wel weer worden vervangen) enz.
Ik heb voor de banden gekozen voor Metzler Tourance dit na advies van mijn moroprdealer. Op zich bevallen die wel goed, alleen bij nat weer ben ik er niet zo blij mee. Achterkant wil dan wel eens een beetje uitbreken. De eerste keer toen dat gebeurde had ik mijn hart tussen de oren :o  Denk er dan ook over om dit jaar voor een andere set te kiezen. Bridgestone misschien?
Dit koste me bijna meer dan de aanschaf, maar deze motor gaat dan ook nooit meer weg :-*

De enige aanpassingen die ik gemaakt zijn:
* Opnieuw laten stofferen van de buddy, tevens nieuw schuim. Het zat echt zwaar kl**e. Na 150 km had ik al geen gevoel meer in mijn kont. Dit is gedaan door RayZ in Dordrecht. Echt een vakman en een aanrader. Buddy ziet er strak en mooi uit en zit vele malen beter.
* Verhoogde ruit
* Kmteller vervangen, was Mile. Had me een paar keer vergist in de snelheid, en dat kost geld.
* Valbeugel
* Xenonverlichting
* Schuimhandvatten, kreeg heel veel last van "dode vingers"
Voor de rest alles nog origineel, zover ik kan beoordelen.

Bijna elk jaar ga ik in Juni naar een motortreffen in Raab Oostenrijk. Ik mijd dan de snelwegen, want binnendoor is het mooiste rijden.  Ben dan ongeveer twee dagen aan het rijden voordat ik in Raab aankom.

In de toekomst zou ik nog een week of twee langs de kust van Frankrijk, Portugal en Spanje willen toeren. Niet alleen, maar in een select groepje ofzo. Misschien meer liefhebbers?

Ook overweeg ik een curcus Off-Road te gaan volgen, lijkt me gewoon gaaf. Heb, ondanks de vele kilometers op de Honda, nog geen off-road gereden. Durf het eigenlijk niet aan zonder een training of goede begeleiding. :-\

Martin.




Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 12:14 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ook even voorstellen
Hallo Martin,
Welkom op dit forum en bij de TCN als lid. Mooie AT ben zelf ook een fervent RD04 rijder. Weet je zeker dat jou motor van 1990 is? Ik dacht altijd dat de RT04's pas in 1991 op kenteken zijn gezet? Als het een originele 1990'er is heb je volgens mij wel een bouwjaar te pakken die we binnen de TCN  volgens mij nog niet hebben, maar kan het natuurlijk mis hebben omdat niet iedereen de leeftijd van z'n motor opgeeft.
Je hebt inmiddels heel wat vervangen lees ik zo. Waren de remschijven nog oké die hebben inmiddels toch ook wat km's verstouwd.
Wellicht tot een keer bij een clubrit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 12:27 #3 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Hallo Martin,
Welkom op dit forum en bij de TCN als lid. Mooie AT ben zelf ook een fervent RD04 rijder. Weet je zeker dat jou motor van 1990 is? Ik dacht altijd dat de RT04's pas in 1991 op kenteken zijn gezet? Als het een originele 1990'er is heb je volgens mij wel een bouwjaar te pakken die we binnen de TCN  volgens mij nog niet hebben, maar kan het natuurlijk mis hebben omdat niet iedereen de leeftijd van z'n motor opgeeft.
Je hebt inmiddels heel wat vervangen lees ik zo. Waren de remschijven nog oké die hebben inmiddels toch ook wat km's verstouwd.
Wellicht tot een keer bij een clubrit.

Nou het kan ook wel 1991 zijn hoor. Machine komt uit Amerika (import) en staat op duits Kenteken. Zal het nog ff nakijken.
Remschijven zijn nog in goede staat.

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 13:00 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ook even voorstellen

Nou het kan ook wel 1991 zijn hoor. Machine komt uit Amerika (import) en staat op duits Kenteken. Zal het nog ff nakijken.
Remschijven zijn nog in goede staat.


Dat' ie uit de VS komt is helemaal apart. De AT is daar nooit officieel door Honda aanboden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 13:05 #5 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Dat' ie uit de VS komt is helemaal apart. De AT is daar nooit officieel door Honda aanboden.

Nou ja zeg. Heb die info van de verkoper gekregen, dus weet niet beter. Maar kan heel goed zijn dat hij ook maar wat zegt.
Is zo iets nog uit te zoeken op één of ander manier?

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 13:19 #6 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Ook even voorstellen
Schitterende kleurstelling!! En wat dat 'gelijk verliefd zijn' betreft: had ik met mijn TA ook. Na mijn terugtrekken uit het arbeidsproces bleef ie als enige over in 'de stal' en gaat nooit meer weg. Veel genot toegewenst!

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 13:37 #7 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Schitterende kleurstelling!! En wat dat 'gelijk verliefd zijn' betreft: had ik met mijn TA ook. Na mijn terugtrekken uit het arbeidsproces bleef ie als enige over in 'de stal' en gaat nooit meer weg. Veel genot toegewenst!

Dank je wel Wim,
Ja die kleur is zeker heel mooi. In het werkplaatsboek, wat ik erbij heb gekregen, staat geschreven dat het een BMW kleur is (kleurnummer staat erbij, weet ik zo niet uit het hoofd). Handig als het nog eens bijgewerkt moet worden.

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:08 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ook even voorstellen
Heel mooie machine en er is veel aandacht aan besteed.

Welkom trouwens bij de club en we zien je ongetwijfeld terug bij een rit.
Stammtisch Oost is denk ik ook nog wel te doen vanuit Rhede.

Veel plezier met je brommer ( en voor je topkoffer heb ik je een PM gestuurd.)

Groeten
Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:28 #9 door hubris
Beantwoord door hubris in topic Ook even voorstellen
Dat zadel.. *kwijl*

Ik heb RayZ enige tijd geleden ook een offerte laten maken voor het zadel van mijn AT, dat is helaas nog even boven budget. Maar als ik dit zo zie... daar wil ik ook wel op zitten!  ;D

-= Werken aan je gezondheid doe je met Aloë Vera =-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:29 #10 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ook even voorstellen

Nou ja zeg. Heb die info van de verkoper gekregen, dus weet niet beter. Maar kan heel goed zijn dat hij ook maar wat zegt.
Is zo iets nog uit te zoeken op één of ander manier?


Het kan natuurlijk altijd neven import zijn geweest. AT's schijnen ook vandaag de dag erg populair in de VS te zijn, beetje een cult bike.
Aan de hand van het framenummer en de code op het type plaatje op het rechter verticale framebalk kan je zien voor welk land de motor oorspronkelijk was goedgekeurd voor toelating op de weg.

Op het engelse AT forum staat een tabel die je wellicht verder kan helpen in je speurtocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:33 #11 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Dat zadel.. *kwijl*

Ik heb RayZ enige tijd geleden ook een offerte laten maken voor het zadel van mijn AT, dat is helaas nog even boven budget. Maar als ik dit zo zie... daar wil ik ook wel op zitten!  ;D

Ja super he dat zadeltjens ;D
Is echt een goed adres hoor. Ray is ook gewoon een supervriendelijke kerel. En een artiest.

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:42 #12 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Het kan natuurlijk altijd neven import zijn geweest. AT's schijnen ook vandaag de dag erg populair in de VS te zijn, beetje een cult bike.
Aan de hand van het framenummer en de code op het type plaatje op het rechter verticale framebalk kan je zien voor welk land de motor oorspronkelijk was goedgekeurd voor toelating op de weg.

Op het engelse AT forum staat een tabel die je wellicht verder kan helpen in je speurtocht.

Heb je misschien een linkje? Ben wel heel erg benieuwd nu. Net ff de gegevens opgeschreven van het type plaatje.

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:46 #13 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Heel mooie machine en er is veel aandacht aan besteed.

Welkom trouwens bij de club en we zien je ongetwijfeld terug bij een rit.
Stammtisch Oost is denk ik ook nog wel te doen vanuit Rhede.

Veel plezier met je brommer ( en voor je topkoffer heb ik je een PM gestuurd.)

Groeten
Oldie

Hey Oldie,

Denk dat je in de war bent met Rhede vlakbij Bocholt. In Duitsland hebben ze nml meerdere Rhede's Ik woon in het Noorden ter hoogte van Winschoten in Rhede (Ems). (170 KM verder dan Rhede Bocholt)

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:52 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ook even voorstellen
Je hebt helemaal gelijk Martin.
Maar ja, wie gaat er nou ..................  >:D

Geintje............  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 14:56 #15 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Je hebt helemaal gelijk Martin.
Maar ja, wie gaat er nou ..................  >:D

Geintje............  ;)


Hahaha ook jij hebt gelijk ;D ;D

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 17:48 #16 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Ook even voorstellen
Moi Martin

Die oosterlingen denken dat alles dicht bij is  ;D mor wie waitn wel beter. welkom met je mooie twin. Kun je straks mooi mee met ons met de all-road rit van Drenthe. Daar kun je dan mooi wat ervaring opdoen met het off-road rijden. Veel plezier bij de club en misschien tot ziens.

Harry

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 20:55 #17 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Ook even voorstellen
Dag Martin,

Welkom hier van iemand die wel in de buurt woont  >:D .
Prachtige AT!

Mocht het leuk vinden, hou Stamtisch Noord in de gaten voor activiteiten in de regio, buiten de club om.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 21:06 #18 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ook even voorstellen
Martin zie hier:
www.xrv.org.uk/forums/africa-twin-techni...riction-details.html

Ik las tot m'n verbazing dat er inderdaad ook RD04's van 1990 bestaan.
Binnen de TCN ben je denk ik de eerste of een van de enkele die je op 3 vingers kan tellen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2012 21:15 #19 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Ook even voorstellen
Welkom Martin,
Veel plezier bij de club en wees zuinig op je mooi RD04!

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 19:22 #20 door TwinRD04
Beantwoord door TwinRD04 in topic Ook even voorstellen

Moi Martin

Die oosterlingen denken dat alles dicht bij is  ;D mor wie waitn wel beter. welkom met je mooie twin. Kun je straks mooi mee met ons met de all-road rit van Drenthe. Daar kun je dan mooi wat ervaring opdoen met het off-road rijden. Veel plezier bij de club en misschien tot ziens.

Harry

Hallo Harry,

Nou dat zie ik wel zitten de all-road rit in Drenthe, hoop dan dat ik jullie kan bijhouden met mijn geen ervaring.

Beter spijt van dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt van dingen die je niet hebt gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.266 seconden