Eindelijk ook een Transalp

17 mei 2012 22:29 - 10 sept 2014 12:27 #1 door snor
Eindelijk ook een Transalp werd gestart door snor
Hoi


Ik rij al vanaf mijn 19e motor, de interesse voor motoren begon al wat jaren eerder. Zo ongeveer rond mijn 15e. Natuurlijk reed ik toen nog niet, sterker nog, ik kende helemaal niemand die motor reed. Maar mijn kamer hing vol met posters en motorbladen (met name moto73) werden tot op de laatste letter verslonden. In het begin was alles mooi, maar al heel snel ontwikkelde ik een voorkeur voor Parijs-Dakar achtige motorfietsen. Motoren als de Transalp, Africa Twin, Bmw r100gs PD, Cagiva elephant 900 en meer van dat soort ruige motoren, waarvan de Transalp duidelijk een streepje voor had bij mij. Toen ik echter mijn rijbewijs had gehaald kwam er geen All road maar een Suzuki gsx400e (iets met budget van een student enzo ;)). Daar heb ik een aantal jaar fijn opgereden en veel van geleerd, al dan niet vrijwillig  ::). Na deze motor kwam er wat meer budget vrij (werken heeft zo zijn voordelen) maar vreemd genoeg kwam er geen all road. En ook de motoren die daarna volgden waren voornamelijk "normale" weg motoren (GSX1100G, F650, GSx1100F, Pegaso strada, TDM850, GSX750F). En dat terwijl de Transalp toch altijd hoog op mijn verlanglijstje heeft gestaan, toch is die er nooit gekomen.(Al valt de BMW f650 ook onder de all roads en daarmee heb ik de meeste lol gehad van alle motoren). Tot nu dan. Want de vorige jaar gekochte GSX750F beviel niet. Ik kon er niet lekker op zitten. Heb veel last van mijn heupen op deze motor. Dus maar eens rond kijken en veel proefzitten op diverse motoren. En jullie raden het al. De Transalp beviel mij het beste. Dus nu komt er eindelijk na al die jaren een Transalp. Om precies te zijn een 2006 Xl650V Transalp.
En nu maar hopen dat het met mijn heupen wel goed gaat op deze motor.
Ik moet nu nog een weekje wachten tot de motor geleverd wordt, maar ik ben nu al zo blij als een kind de dag voor zijn verjaardag.



groeten
Onno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2012 11:04 #2 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Eindelijk ook een Transalp
Gefeliciteerd met de aankoop! Als je net zoveel mazzel met de motor hebt als ik kun je er lang van genieten: mijn kmteller staat nu op 167000 en er is aan het blok nog nooit iets anders dan normaal onderhoud geweest. Veel plezier ermee!

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2012 12:49 #3 door Boertje
Beantwoord door Boertje in topic Eindelijk ook een Transalp
Mooi alp! Veel plezier ermee.
Waarschijnlijk komen we elkaar nog wel eens tegen, want mijn Africa Twin staat ook in Deventer. :-)

Giant Defi - Zwart-groen-wit [jun 2015]
Africa Twin RD07 - zwart-grijs [apr 1993]
Citroen DS3 - rood-zwart [april 2012]
Cube LTD comp - zwart [jun 2008]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2012 15:56 #4 door Dero HansZ
Beantwoord door Dero HansZ in topic Eindelijk ook een Transalp
Een zeldzaam mooie alp ik heb hem bij Engberts in Zelhem een paar keer bewonderd.
Heel veel plezier ermee. (PS ik herken hem aan de rode kapjes op de schakelaars)

Gr Hans

"How many roads must a man drive down until he admits he's lost?"

XL1000V-SD01 8)
www.flickr.com/photos/photohansz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2012 18:51 #5 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
dank jullie wel.
De transalp komt inderdaad bij engbers (na al die jaren wil de naam motoport er bij mij nog steeds niet in, het blijft gewoon engbers voor mij) weg.
Die rode kapjes vallen inderdaad erg op. Alleen jammer dat de schakelaars eronder een beetje gammel zijn. Daar ga ik dus nog even mee bezig. 

@boertje,  ik denk dat ik jou dan wel vaker al gezien heb. Een africa twin en transalp hebben altijd mijn aandacht  :)

@wimj:  :o dat is een flinke kilometerstand. Ik heb nog nooit een motor gehad met een kilometerstand hoger dan 70000km. En met deze transalp zal ik nog wel even flink door moeten rijden voor ik boven de 100000km zzit.
De huidige stand is ongeveer 28000. Net nieuw dus :). Maar het klinkt goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2012 19:22 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Eindelijk ook een Transalp
Welkom met idd een wél hele mooie 650! Het lidmaatschap van de TCN kan nu natuurlijk niet uitblijven!

Veel veilige KM toegewenst - probleemloos zullen ze sowieso zijn!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2012 21:38 #7 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
Vandaag heb ik hem eindelijk op kunnen halen. Hij stond al te glimmen bij de dealer. Met nieuwe band, remblokken rondom en nog een paar kleine dingetjes. Dus hij is er helemaal klaar voor.
Ik heb vandaag 2 uur aan een stuk door kunnen rijden. En dat is met mijn pijnlijke heup een hele prestatie. Bij de vorige motor kon ik niet langer dan 30 minuten rijden.

Nog maar even een fototje van de motor in de tuin, zodat jullie kunnen zien dat ie nu echt hier is.
Ow de koplamp beschermer heb ik er al afgehaald. Niet echt mijn smaak. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2012 10:13 #8 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Eindelijk ook een Transalp
Op die laatste foto kan ik goed zien dat 28000 of 168000km een heel verschil maakt voor het uiterlijk!  :-\ Man wat glimt ie! En nergens nog slijtageplekken. Geniet er maar van!

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2012 12:04 #9 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Eindelijk ook een Transalp
Gefeliciteerd! Die rijdt als de brandweer!

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2012 14:10 #10 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic Eindelijk ook een Transalp
Waarom kan ik sommige foto's nooit zien >:(
Staat alleen maar een kruisje :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2012 17:50 #11 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Eindelijk ook een Transalp
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! mooie motor !! 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2012 19:47 #12 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
Vandaag eindelijk een stuk kunnen rijden. Door ziekte heb ik de hele week niet kunnen rijden en alleen maar kijken naar de Alp. Rijden bevalt toch beter, al kijk ik ook erg graag naar de Alp. Ook heb ik vandaag de extra lampjes op de valbeugels weg gehaald. Niet echt mijn smaak. Dus mochten er mensen zijn die er interesse in hebben, laat maar horen. Ook het rooster wat voor de koplamp zit mag weg.
Helaas ben ik er vandaag ook achter gekomen dat de tank vol zit met putjes. De vorige eigenaar is denk ik niet al te netjes geweest met de tankdop. En het stuur is wat vreemd. De lak daarvan is helemaal gebarsten en er zit nu roest onder de lak. Het lijkt net of er allemal haren in de lak zitten. Daar ga ik ook nog even wat aan doen. Verder ziet ie er prima uit. Ik heb vandaag diverse kuipdelen enzo eraf gehad en nergens is verder roest te zien . En ik moet eerlijk zeggen dat ik deze kleine dingetjes helemaal niet erg vind. Kan ik tenminste weer lekker met de motor bezig. Mijn vorige motor was helemaal top en dus ook vrij saai omdat je er niks mee hoefde te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2012 21:26 #13 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Eindelijk ook een Transalp
Jammer dat je dat rooster eraf hebt gehaald, vond het juist wel ruig staan... op die mooie alp van je! Maar das persoonlijk.
Nou heb ik wat met die roostertjes, vroeger was ik er wild van :P, tja zo heeft iedereen z'n eigenaardigheden... Jammer dat ik een PD10 van '99, anders had ik em direkt overgenomen natuurlijk!! Kan er voor mijn model geen vinden jammergenoeg :'(
Succes met het werken aan de details!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2012 22:19 #14 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
10 jaar geleden zou ik ook mijn hele motor vol hebben laten hangen met roostertjes, verlichting en al dat soort dingen. Maar de laatste jaren ga ik steeds meer naar de standaard motor toe. Gewoon puur een motor om te rijden en meer niet. Neemt niet weg dat ik sommige opgetuigde motor nog steeds erg stoer kan vinden hoor. Maar voor mij zelf mag het zo basic mogelijk zijn. Al zijn er wel wat uitzonderingen. Een topkoffer moet ik hebben omdat ik mijn kinderen nog wel eens mee neem, en een middenbok is gewoon handig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2012 23:29 #15 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Eindelijk ook een Transalp
De tijd dat ik mijn motor vol hing met van alles heb ik eigenlijk nooit gehad....ook 10 jaar geleden niet.... ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2012 22:13 #16 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
Vandaag maar weer een stukje wezen rijden (wat is het leven toch naar he ;D) en meteen maar wat foto's gemaakt hier en daar.
ik kon hier op het forum geen topic vinden waar foto's geplaats worden dus ik plaats ze in mijn eigen topic. Mochten ze ergens anders heen moeten dan hoor ik dat graag .

Eerst een stukje langs de IJssel gereden bij Deventer,





Vervolgens richting Beekbergen, en onderweg werd de lucht steeds donkerder ???





Om vervolgens richting Hoendeloo te gaan. Zonder dat er maar een drup regen is gevallen.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2013 19:22 #17 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
Zo, eindelijk weer eens een stukje gereden. Door mijn slechte heup en het lange winterseizoen heb ik verschrikkelijk weinig gereden.
Maar vandaag lukte het dus eindelijk weer. Een kleine 200 km kunnen rijden. Helaas niet helemaal zonder pijn, maar dat heb ik er wel voor over.
Toen ik thuis kwam vond ik dat het wel eens tijd werd om te kijken hoe deze motor in mekaar steekt.
dus toen de motor een beetje afgekoeld was maar eens aan de sleutel gegaan.
Niet dat ik hem nu helemaal gesloopt heb hoor. Eigenlijk alleen de tank eraf. Luchtfilter gecontroleerd en wat andere dingen bekeken.
Wat zitten er veel afdekplaatjes en rubber flapjes op deze motor zeg. Hij is compleet ingepakt.
Nu ik toch met de motor bezig was heb ik meteen die lelijke valbeugels eraf gehaald. Ik hou niet zo van al die steigerpijpen om mijn motor heen.
Nu zul je zien dat ik hem binnenkort laat omdonderen :P
(Achterwiel had ik gisteren al uit de motor gehad om eens goed schoon te maken en lagers te vetten enzo)

Hier wat foto's van vandaag.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2013 20:20 #18 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Eindelijk ook een Transalp
Hee welkom hier met die mooie rode alp.
er staat bij Engbers want dat zeggen wij hier allemaal ook nog steeds ook een leuke zwarte waar ik al een paar keer ben wezen kijken maar het zal daar wel bij blijven want er moeten veel andere dingen gebeuren die geld kosten en dan is een andere motor even uit beeld en daarbij de oude alp doet het nog prima naar mijn zin. Maar desalniettemin gefeliciteerd met je mooie rode ziet er gaaf uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2014 12:37 #19 door snor
Beantwoord door snor in topic Eindelijk ook een Transalp
Dames en heren,
Ik ga jullie verlaten. Ik heb vandaag de Alp in geruild op een pan european.
Er liggen hier nog wel een paar transalp onderdelen. Die zal ik binnenkort hier in het te koop gedeelte plaatsen.

Ik wens jullie veel plezier met jullie alpen, twins en dero's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2014 12:42 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Eindelijk ook een Transalp

de Alp in geruild op een pan european


De slechtste beslissing die je ooit hebt genomen  >:D

Maar het ga je goed.
Veel plezier met je Pan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden