Voorstellen

22 okt 2012 19:28 #21 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen
Ik ben nog op zoek naar twee dingen:

vacuummeter dubbel voor carb synchronisatie, is die van Motozoom wat? Linkje: www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isS...ken=A5C36D63F61E34ED

En wellicht een tool om de remvloeistof in de nieuwe leidingen te persen / zuigen, is de motozoom tool wat? www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isS...ken=A5C36D63F61E34ED


'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2012 20:07 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Voorstellen
de vacuum meter van carb tune is  veel prettiger om mee te werken,
simpel en doeltreffend.

een sering( 50 ml spuit + slangtjes) gebruiken voor de remvloeistof wissel en het er vis de ontluchtingnippeli doorheen trekken
zorgn voor voldoende verse vloeistof in het potje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2012 20:11 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen

En wellicht een tool om de remvloeistof in de nieuwe leidingen te persen / zuigen, is de motozoom tool wat?


Deze misschien ook ??

www.louis.de/_20e838ec658d6f2a6393d5de0e...gr&artnr_gr=10003261

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2012 22:09 #24 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen

de vacuum meter van carb tune is  veel prettiger om mee te werken,
simpel en doeltreffend.

een sering( 50 ml spuit + slangtjes) gebruiken voor de remvloeistof wissel en het er vis de ontluchtingnippeli doorheen trekken
zorgn voor voldoende verse vloeistof in het potje


Werkt dat doorheentrekken ook voor nieuwe leidingen? Of loopt de vloeistof dan door de leiding naar beneden waardoor je toch lucht krijgt? Ik heb ook wel eens gehoord dat je het er van onderaf in moet persen, lijkt me dat je dan de minste kan op belletjes krijgt?

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2012 22:10 #25 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen

Deze misschien ook ??

www.louis.de/_20e838ec658d6f2a6393d5de0e...gr&artnr_gr=10003261


Dat is exact dezelfde alleen een tientje goedkoper. Ex verzendkosten.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2012 11:29 #26 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen
Net de carbtune besteld, ff googlen gaf inderdaad enthousiaste reacties hierover. En nu kan ik een collega met een 4pitter ook blij maken..

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2012 18:24 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Voorstellen

Werkt dat doorheentrekken ook voor nieuwe leidingen? Of loopt de vloeistof dan door de leiding naar beneden waardoor je toch lucht krijgt? Ik heb ook wel eens gehoord dat je het er van onderaf in moet persen, lijkt me dat je dan de minste kan op belletjes krijgt?


zolang er boven in het reservoir maar olie in zit werkt dat ook op nieuwe leidingen

als je alles weer terug hebt gesloten (deksel er dus op) laat je met een elastiek de hendel nog aangespannen staan voor een nachtje

moet gewoon goed komen

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2012 18:37 #28 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen

zolang er boven in het reservoir maar olie in zit werkt dat ook op nieuwe leidingen

als je alles weer terug hebt gesloten (deksel er dus op) laat je met een elastiek de hendel nog aangespannen staan voor een nachtje

moet gewoon goed komen

mvg ad

Dat ga ik dan proberen. Bedankt Ad.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2012 23:06 #29 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen
Vanavond eindelijk even tijd gehad om olie, oliefilter, luchtfilter en bougies te doen.

De sub-air filters ook vervangen, 1 was al bijna helemaal vergaan. Waar dienen die dingen eigenlijk voor?

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2012 23:25 #30 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen
Na een tijdje google gebruik: die subair filters filteren de lucht die heen en weer gaat, carb in en uit, aan de andere kant van het diafragma dan waar het mengsel langs stroomt. Een schemaatje is te vinden op www.johnsmotorcycleparts.com/keihin-cv-carburetor-images.htm waar de lucht die bij A stroomt gefilterd wordt.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2013 23:21 #31 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Voorstellen
Zo, in oktober begonnen met groot onderhoud, eind februari eindelijk klaar, net op tijd voor de 2 warme dagen die we gehad hebben... De motivatie om buiten in de vrieskou te sleutelen ontbrak een beetje, een volgend huis heeft toch een grotere en iets warmere schuur nodig...

Tijd om dit draadje af te sluiten met een update van de begin-gedachten:


Onderhoud: Tot nu toe laten doen, maar vanaf nu wil ik het zelf doen. Motor is toe aan een grote beurt, die wil ik zelf doen. Op vorige motor, Pan European, wel alles zelf gedaan, zoals distributieriem vervanging, vond ik toch wel erg leuk om te doen.

Wensen: Stalen remleidingen voor, OSCO smeersysteem, Cardo Scala Rider voor geluid van de navi (Oregon kan geen audio, moet ik toch op zoek naar wat anders) en gezwets met mede rijders onderweg, valbeugels.

Problemen: Koppeling slipte laatst door bij koude motor, dat was voor het weekje in de Alpen / Dolomiten. Tijdens de rit geen problemen gehad, alhoewel de koppeling erg laat aangrijpt en de kabel toch niet te strak staat. Wat vinden jullie, openhalen en inspecteren / meten? Of wachten tot het vaker optreedt?

Onderhoud is gelukt, alles zelf, wel wat vervelende tegenvallers, zoals verrotte rubbers tussen luchtfilter en carb, dichtgekitte klepdeksels die met de dremel weer schoon werden uiteindelijk, maar al met al prima te doen. Meevaller was het gemak van de carb synchronisatie, eitje. Wie behoefte heeft in de buurt van Haren aan een vacuümmeter is welkom.

Wensen zijn vervuld. Stalen leidingen voor zijn gemonteerd. OSCO smeersysteem is het niet geworden, er is een systeem van Loobman onderweg. Mooiste is dat ik jarig ben geweest en mezelf heb getrakteerd op een Scala Rider G9 powerset met Zumo 350LM. Erg mooi spul! Valbeugels zitten er ook op nu, was wel ff klooien maar goed.

Koppeling geeft geen problemen meer, maar o, wat een genot zo'n nieuwe koppelingskabel.

Tijd voor weer wat kilometers!


'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden