Projectje voorkant Alp aanpassen

18 mrt 2013 00:18 #1 door len_tour
Projectje voorkant Alp aanpassen werd gestart door len_tour
Ik loop al een tijdje te kijken naar allerlei rally-ombouw projecten en ben rustig aan maar eens begonnen. Het zal een lang project worden en ik wil blijven rijden dus wanneer ik  geld over heb doe ik een stukje en wacht weer ff tot het volgende aangepakt kan worden.

Ik heb bij Ad een paar oude zijkappen gehaald en die ga ik eerst verbouwen zodat de alp wat slanker en hopelijk lichter wordt. De knippers gaan er uit en de ventilatiegaten worden groter. Ik wil meer ruimte tussen plastic en valbeugel en hopelijk door de grotere gaten minder hitte of meer verdeelde hitte tegen mijn benen.

Vandaag maar eens begonnen de boel los te halen en kijken wat de schade is. Verder wou ik een cross-spatbord monteren.

Mijn valbeugels zijn niet helemaal op hun taak berekend dus ik zal er verstevigingen in moeten lassen.

Deze hoeken horen haaks  :-\


Hierdoor is al 1 zijkap lichtelijk stuk.  Er is een bevestiging van het knippertje kapot en er zit een scheur in zowel de topkuip als de zijkap.


Spatbord dus. Ik ga het vastmaken op de twee schroefjes waar het afdekplaatje aan hangt maar loop direct tegen een klein probleem aan. De Km-tellerkabel en de remleiding zitten een beetje in de weg. Dat word dus iets lager.


Plaatje maken dus



En dan is het zoiets? Oh ja ook nog ff kleine knippers geprutst, het is het nog niet helemaal maar het werkt en ik kan rijden zonder zijkappen en de knippers werken


Ik vraag me wel af hoever mijn wiel komt bij maximaal inveren. Zou zonde zijn wanneer ik mijn best doe een voorwiel blokkade, door een volgelopen spatbord, te voorkomen om vervolgens bij een leuke bult/kuil alsnog over mijn stuur te vliegen omdat het spatbord niet hoog genoeg zit. :o

Maar daar zullen jullie vast meer over weten  ::)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2013 22:11 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Je wiel zal niet blokkeren hoor je hebt ook nog die stalen bracket tussen de poten zitten.

Maar als je een beetje kuil rijd zit je wel tegen het spatbord gok ik. Remleiding heb ik verlengd en toen meteen langs links recht omhoog en pas bij de bovenste kroonplaat laten oversteken.
Dan win je wat.

Km teller kabel kon er nét langs, maar die gaat er nu alsnog af en word vervangen door een magneet en sensortje. Die kabel komt ook wel eens knel tussen je valbeugel en dan issie kapot...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2013 22:36 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Kijk waardevolle tips. Ik kan geloof ik nog een stukje omhoog maar dan moeten de knippers op de 'AT' positie. Ach, die kant moest het toch zo'n beetje op. Langere staalflex staan op de wishlist. Ik ga nog ff broeden.

Het eerste kuipdeel is al grofweg in vorm. Binnenkort piccies

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2013 22:59 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Ga je hem nog verhogen of aan een andere vork? Dan kun je meteen opmaat kabels nemen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2013 12:17 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Verhogen en dat soort zaken nog niet.

Wat ik wil doen.

uiterlijk:
Cross-spatbord (moet opnieuw ivm te laag hangen)
Dubbele koplamp en dus een nieuwe topkuip maken.
Zijkappen aanpassen knippers verplaatsen (al een eindje op weg)
Risers
Gereedschap buis
Velgen verven
vorkpoten polijsten (nu ranzig)
Goeie handkappen
Valbeugels verstevigen
Misschien Alu koffers maken
Spatlap bij monoshock

eventueel andere tellers en gewei allumimimum

Techniek/onderhoud
Voorvorkolie vervangen evt  progressieve veren
iig remolie vervangen en bij financiele meevaller stalen remleiding
Koppen vervangen door opgelapte (nieuwe klepseals en kleppen ingeslepen) exemplaren van mijn ruilblok
Linksysteem smeren

En dan ben ik wel een jaar verder denk ik. Het kan sneller wanneer het geldschip bij mij aanmeert  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2013 17:15 #6 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Zo weer een eind verder, tijd voor een update.

Ik heb maar eens de oude, originele kappen gerepareerd. Iedereen hier kent het, die ***** dingetjes waarmee de knippers en kuipdelen aan elkaar vast zitten. Losdraaien is vaak echt los en het koperen schroefdraadstukkie komt mee naar buiten. Epoxylijm ed blijft niet zitten. Wat nu? Aceton!

Ik heb de mazzel dat ik stukken uit de ofroad-kuipdelen zaag en daarmee heb ik een papje gemaakt. Stukjes in de aceton, laten weken en het is een fijne smurrie waarmee de gewraakte schroefdraadjes prima blijven zitten.





Nog ff extra prut smeren....




Ik heb de remleiding verplaatst en toen kon het spatbord op de goeie hoogte. Dank Pim voor de tip. Helaas past het onderste roostertje nu niet meer. Ook weer een nadenk puntje...



Ietsje omlaag, dat wel..


1 kap is bijna klaar. Ik bedacht na een hoop geschuur en plamuur dat het een beetje onzin was de kappen echt mooi te maken. In no time zijn ze toch weer vies en bekrast. Dus beetje schuren, kunsstof primer en Action-Groen er op. Komt wel in de buurt van het origineel  ::)




De tweede kap is en een eind op weg. Ik moet nog wat smeren met ABS-Aceton prut en nog wat fohnen om de boel in model te krijgen.




Het moet dus hier op gaan lijken. Wat ik met het overgebleven gaatje moet weet ik nog niet.


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 23:55 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Ik heb het gehad met die chemische lucht van plamuur, aceton en verf maar op zich best blij met het resultaat. Spuiten met een lage temperatuur is niet echt makkelijk en eigenlijk is plastic niet mijn ding maar ach. Die rare puist is weg...


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2013 13:45 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Ik houd ook niet zo van werken met plastics en glasvezel enzo. Maar soms dan ontkom je er niet helemaal aan.
Maar als jij er knippers demonteerd en vervolgens ergens anders terug maakt, dan word de motor toch niet lichter ofwel?  ;D

Ik ben wel benieuwd hoe die inserts het nu houden.

Als je de motor echt lichter wilt hebben moet je de originele uitlaat wegmikken, je kunt de accu vervangen voor een superB, maar daar hangt een prijskaartje aan. Originele tellerpartij en lampen zijn ook vrij zwaar...

Wat trouwens nog beter werkt dan spullen van je motor af slopen om gewicht te besparen: leren rijden!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2013 14:24 #9 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Het scheelt iets onder de 200 gram  ::) maar ik heb weer iets verzonnen om het zwaarder te maken. Maar daar ging het niet helemaal om. De knippers die er op komen zijn 1,95 tegen 13 euro origineel en die gaan op de plank en gaan dus niet stuk.  De schacht voor de knippers steekt uit en dat vond ik niet zo mooi en je valt er op ipv op de beugel dus schade (moest al een nokje plakken voor een knipper.

Wat trouwens nog beter werkt dan spullen van je motor af slopen om gewicht te besparen: leren rijden!  ;D


Ga ik vanaf nu ook weer aan werken  ;) de valbeugel versterken, toolbuis, spatlap voor de monoshock en rijden!!!!!!!


Enuhh idd te tellerpartij ziet er errug zwaar uit maar een toerenteller en temp meter vind ik wel prettig, hoe ga jij dat doen?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2013 14:53 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Ik heb een digitale unit, met temp meter. Oliedruk maak ik een extra lampje voor bij denk ik.
Kan ook rijden met alleen een tripmeter, die doet ook snelheid. Na de zomer moet er toch een roadbook bij.

Toerenteller heb je toch niet nodig. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 22:06 #11 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Zooo er is weer het nodige aan de hand. Ik heb een teller met toeren temp en alles wat je nodig hebt. Maar daarvoor heb ik alles er afgehaald en dit gemaakt.
is een stuk lichter en rijdt beter in de drek.


De Teller work in progress. Neutraal, Oliedruk knippers en grootlicht indicatoren doen het. Nu de toeren,temp en snelheid nog. En het koplampkuipje een eindje naar voren prutsen zodat er ruimte is voor de teller, kabels en GPS. Das nog een uitdaging.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 22:38 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Lekker bezig Lennert  8). Bij die van mij is het op t moment nét zo'n spaghetti bende aan de voorkant  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 22:44 #13 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Projectje voorkant Alp aanpassen

Lekker bezig Lennert  8). Bij die van mij is het op t moment nét zo'n spaghetti bende aan de voorkant  :D

hier idemdito. Vandaag blok gewisseld nu alle electra een keer goed aansluiten. Zijkapen heb ik hetzefde idee. Maar wil nog niet vlotte.  Jij hebt nu ook andere kappen lijkt het. Fototje van opzij Lennert  ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 22:48 #14 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Hi Bill  :). Effe off-topic: wat was er mis met t blokje!  :o

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 23:07 #15 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Het zijn zijkappen van een Yzf ik had een setje (kuipje kappen spatborden) en gewoon afgezaagd tot het paste. Eigenlijk wil ik andere maken maar tot die tijd voldoen deze wel. Misschien spuit ik ze nog groen of zwart.



En Bill je weet niet wat je meemaakt als alle troep er af is. Tis een andere fiets!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 23:07 #16 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Projectje voorkant Alp aanpassen

Hi Bill  :). Effe off-topic: wat was er mis met t blokje!  :o

bougie rechtsvoor zat er scheef in. Kleppaking lek. Morgen naar Hans blokkie weer in orde maken voor nieuw projectje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 23:12 #17 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Projectje voorkant Alp aanpassen

bougie rechtsvoor zat er scheef in. Kleppaking lek. Morgen naar Hans blokkie weer in orde maken voor nieuw projectje.

Oeh! Helicoil er in?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2014 23:24 #18 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Projectje voorkant Alp aanpassen
Ah die bougie ja, oud probleempje dus  :-\
Nieuw project??? Gauw een nieuw topic openen dan  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2014 00:13 #19 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Projectje voorkant Alp aanpassen

Oeh! Helicoil er in?

Yep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2014 00:14 #20 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Projectje voorkant Alp aanpassen

Ah die bougie ja, oud probleempje dus  :-\
Nieuw project??? Gauw een nieuw topic openen dan  ;D

Een zo kaal mogelijke alp om een beetje mee te trailen of zo. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden