Mezelf even voorstellen

21 juli 2020 13:44 #1 door Bronco
Mezelf even voorstellen werd gestart door Bronco
Beste forum leden,

Net lid geworden van jullie forum.
Ik ben vanaf 2007 in het bezit van een Dminator van 01.1997. Aangeschaft met 7000 km op e teller in 2007 en die staat nu op 16.000.
De nx heeft een rood wit zwarte kleurstelling en hepco valbeugel, laser uitlaat (streetlegal), ABP bochten, Twinair filter, Dave’s carb mod en sinds zaterdag hyperpro voorveren. Ik rijd al jaren op Continental TKC 80 voor en achter.
Iedere zondag rijd ik +_ 130 km over 50% zand en 50% asfalt. Het is een fijne, betrouwbare en simpele fiets, waarmee het heerlijk rijden is op t zand en slingerende ruilverkavelingswegen of dijkweggetjes:).
Daarnaast heb ik nog een BMW R80G/S van 1989 met slechts 37000 km op de teller. Na aanschaf in 2014 staat die te wachten maar krijgt ie deze zomer nog groot onderhoud en wordt dat mijn toerfiets. Hier komt als het goed gaat een 1000 Siebenrock cilinder-zuiger set op, een aangepast Y stuk in de uitlaat (hyperpro), hyperpro voorveren en straatbanden van Mitas.
Hoop binnenkort aan een van jullie ritten mee te doen!
Groet Henk

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2020 15:57 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Mezelf even voorstellen
Hi Henk,

Welkom hier !
Leuk introductieverhaal en lekker hoor, elke week zo'n stuk rijden.

Al geloven we je natuurlijk pas echt als je foto's plaatst :-)

Heel veel plezier hier en op je motor(en) !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2020 23:17 #3 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Mezelf even voorstellen
Hallo Henk, welkom. Je rijdt wel stevig iedere week offroad.waar doe je dat?
Daar ben ik net mee begonnen met mijn transalpje.
Veel plezier ook met je BMW. rijft ik ook , een 1100RS.
Groeten, Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2020 09:59 - 25 juli 2020 17:27 #4 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Hoi Jeronimo,
Ik woon in Drenthe, in een streek met heel veel bossen, agrarisch gebied en dus veel zandpaden.
Ik rijd alleen waar het is toegestaan.
Daarnaast houd ik altijd rekening met wandelaars, paarden en berijders en fietsers.
Hoe vroeger ik ga, des te rustiger is het en des te hoger de gemiddelde snelheid:whistle: .
Het leuke aan een aangepaste all road fiets is dat ie het goed doet in het zand (Continental TKC 80 banden) maar ook op het asfalt.
Ik merk wel dat door de Pro duro uitlaat van Laser, mede weg gebruikers mij sneller in de gaten hebben dan met de originele dempers, daarnaast scheelt het koppel wat ook nog eens versterkt wordt door de dikke ABP uitlaatbochten.
Ik heb nog een Laser circuit uitlaat liggen, die niet bezemsteel bestendig is, heeft merkbaar meer vermogen en trekt beter door, maar het geluid davert door het bos......
Morgen weer stukje rijden.
Moet alleen nog de al aangeschafte staalomvlochten remleidingen plaatsen, ben benieuwd wat dat voor verschil maakt.
Groet Henk

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2020 22:40 #5 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Mezelf even voorstellen
Hallo Henk, fijn dat je nog veel ruimte hebt om offroad te rijden.
Ik woon net ten zuiden van Nijmegen en daar zijn zeker leuk weggetjes te vinden maar je moet wel zoeken.
De TET loopt vlak bij en die ga ik opzoeken. Mag van mijn zoon niet meer alleen rijden i.v.m. als er wat gebeurd.
Veel plezier en we komen elkaar vast nog wel tegen, Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2020 23:27 #6 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Hoi Jeronimo,
Ik las dat je ook een BMW hebt? Leuk spul, technisch interessant!
Ik ben van jongs af aan een kever en boxer liefhebber, daarom vind ik de oude BMW boxer ook zo leuk.
Mijn BMW motor ben ik op een hele leuke manier aangekomen.
Moet m nodig weer rijklaar maken en wat aanpassingen doen, zodat dat mijn toerfiets wordt. In het terrein vind ik zonde.
Groet Henk

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2020 12:46 #7 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Mezelf even voorstellen
Hallo henk, ja ik heb een oude RS1100 van 2000. Rijdt prima, ben afgelopen zondag met mijn vrouw achterop binnen door naar Xanten gereden. Leuke Romeins vestiging stadje. Wel toeristisch. Zeker de moeite waard hoor!!

Cheerio, Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2020 13:31 #8 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Gister een nieuwe Twinduro TKC 80 achterband besteld voor de Dominator. In plaats van de 150 80 17 nu voor de 130 80 17 gegaan. De 130 heeft meer grip op het gras tussen de karrensporen en is behoorlijk goedkoper.
Soms scoor ik een schier setje op MP, helaas stond er afgelopen tijd niet iets dat mij paste, ja in de maat 180, dan heb ik nog minder grip, staat wel mooi.......

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 21:21 #9 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Vandaag een mooie 70 km rit in de provincie Groningen gereden achter/naast een kennis op een KTM990 (een beul van een machine).
Door het droge weer veel stuifzand: daarop rijdt een Dominator makkelijker dan de KTM (hoog zwaartepunt)
Blij met m’n nieuwe voorveren en nieuwe TKC 130 80 17. De band heeft veel meer grip dan de 150 en door dat ie hoger is, 80 serie ipv 70 serie, rijdt ie op straat ook veel beter.
Van de week olie verversen en kleppen stellen en als het mee zit carburateur er achterweg en in de ultrasoon: soms hottert ie namelijk wat bovenin de toeren......Hoop niet dat het de CDI is.
Op t zand kon de Dominator de KTM trouwens prima bijhouden:).
Van de week stuurrisers bestellen, staand rijden is nl ook heel leuk en soms noodzakelijk als je op hoge snelheid over zandpaden met hoog gras en veel kuilen rijdt/vliegt.........

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2020 23:14 #10 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Mezelf even voorstellen
Lekker bezig Henk !
Mij veel te warm om te rijden :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2020 18:37 - 15 aug 2020 09:06 #11 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Vanmiddag olie ververst (2,3 ltr:? ...... boeken schrijven 1.95 ltr voor) toch even gecheckt bij olie peil boutje (achter rempedaal).
Zeefje des doods onder in de framebuis schoongemaakt, op het motorforum wordt hier expliciet op gewezen, rotzooi kan zich hier ophopen zodat doorstroming van de olie stagneert. Hier heb ik nieuwe O ringen a 4,95 euro per stuk voor besteld bij Motoport .
Nieuwe NGK bougie er in (oude is pikzwart, beetje meer lucht moet ie).
Kleppen gesteld ( minimaal verlopen).
De twee dikke benzineslangen aan de tank vervangen, de rest er wel afgehaald en gecheckt en nog goed bevonden.
En als laatste in de WD 40 gespoten, dan blijft ie mooi!

Het fijne van een forum vind ik dat je iedere keer weer aandachtspunten voor onderhoud op je to do lijstje kunt zetten.

Een tip van mijn kant: spuit je kunststof kapdelen in de wasstraat niet in met velgen reiniger, daar worden ze dof van.
Wat ik soms doe, is de kunststof delen met Epifane One step Seapower Cleaner en Wax poetsen. Dan glanzen de kunststofdelen weer als nieuw. Te koop bij op de jachtwerf (Yde de Punt nabij Groningen in mijn geval) of botenzaak +_ 16 euro.

Zondagmorgen weer een ritje maken, weer of geen weer!

Prettig weekend!

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2020 20:13 #12 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Vanochtend 150 km gereden. Goed buienradar in de gaten gehouden en voor de zekerheid een regenjas aan.
Weer een mooie rit gereden door Groningen en Drenthe. De paden met stuifzand van twee week terug, waren hier en daar modderpoelen. Dat rijdt heel anders!
Veel staand gereden om te ervaren hoe dat rijdt omdat mijn maatje altijd staand op de zandpaden rijdt. Valt me niet tegen, je stuurt met je lichaam op de stepjes. Weer wat geleerd. Terwijl de Domi niet echt een fiets is om staand op te rijden wordt in de testen beweerd. Wellicht door mijn 1.76m lukt dit toch. Het achterwiel krijgt wel meer bewegingsvrijheid, je kunt dan lekker driften in de bochten.

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2020 11:35 #13 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Vorige week de Domi op de rollenbank gehad.........ik mis een paar pk’s ondanks de aanpassingen als dikke ABP bochten en Pro Duro Laser demper, Twinair filter en aangepaste carburateur.
Gister bij Mulders motoren in Veendam geweest, eind van de maand op de rollenbank wel met sonde voor analyse van de uitlaatgassen (te arm - te rijk).
Probleem blijkt vaak in de aftermarket uitlaat te zitten en/of sproeierbezetting (op papier lijkt die goed volgens de monteur).
Ik heb 2 soorten produro Laser dempers (legaal en circuit), o.a. daarmee worden afzonderlijke runs gedraaid.
Nog wel even een passende dB killer maken, op basis van een universele dB killer die ik al had liggen.
Vandaag in de regen nog even 120 km gereden, op de zandpaden liggen grote plassen en soms moet je er middendoor.......
Daarna in de wasbox, tank afgevuld met VPower....klaar voor volgende rit

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 11:27 #14 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Mezelf even voorstellen
Nice Bronco, aardig wat upgrades gedaan al.
Wat staat er nog op de planning?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2020 22:33 - 02 sept 2020 22:37 #15 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Ives,
Eerst de motor optimaal (laten) afstellen.
De stalen Hel remleidingen monteren.
Lampen dashboard vervangen.
Spaken voor en achter vervangen door RVS.
Wellicht velgen vervangen door goudkleurige (Desert Motors levert die o.a.)
Verstralers monteren.
Alarmlichten realiseren.
Groet Henk

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2020 22:20 - 27 sept 2020 08:45 #16 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Vandaag de domi op de vermogenstestbank van Mulders motoren in Veendam gehad.
Eerst leek de motor te rijk te staan.....de straat laser uitlaat er onder testrun, de race uitlaat eronder weer een testrun, maakte weinig verschil......30 pk.
Toen de snorkel eraf.......en alles stond goed afgesteld.....38 pk met raceuitlaat en 36 met de straatuitlaat.
Hij pakt veel beter op. En loopt smeuïger. Maakt wel meer geluid vanuit de luchtfilter box.
De Suzuki DRZ 400 van mijn zoon heeft ook nog een paar runs gedraaid en een paar tips voor de sproeierbezetting, gasnaald en luchtfilterbox gekregen, zal naw 5 pk opleveren, totaal dan 35 pk voor een 400 cc, prima toch.
Marcel en team van Mulders motoren bedankt voor de leerzame ochtend.

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2020 20:21 #17 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Zondag weer onze eigen offroad rit gereden.
Alle zandpaden zijn spekglad door modder en bladeren.
Volgend jaar geen Continental TKC banden meer voor ons, veel te weinig grip op vette modder. Ben er op blijven zitten, maar heb wel malle zwiepers gemaakt:)
Ook Herman Noorman met vrouw tegengekomen tijdens onze rit, wel een half uur meegesproken. Herman komt uit dezelfde tijd als Gerrit Wolsink, behoorde destijds tot de top 3. Zeer sympathieke man en vrouw. Beide met motorolie in de aderen.
Motoren en hun berijders trekken leuke mensen aan!

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2020 22:15 - 20 nov 2020 15:11 #18 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Mezelf even voorstellen
Van t weekend een Honda aggregaat van de KTM kennis gekregen.
De EX 350 is van 1997 heeft een tweetact motortje van 34 cc dat loopt op mengsmering van 1 : 100 levert 370 watt maximaal. De aankoopbon (1000 gulden) boekjes en het originele gereedschap zit er nog bij.
De carburateur gaat in de ultrasone reiniger en de benzineslangen worden vervangen net als het luchtfilter.
Het luchtfilter heb ik besteld bij een specifieke Honda ‘Power’ dealer.
Heeft al even gelopen op ether, prachtig.
Kan mooi mee als we op vakantie gaan met de Domi en wild kamperen, hebben we toch stroom.

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2020 10:27 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Mezelf even voorstellen
Uuhhhhhhhh. Wat bedoel je met dit verhaal. Zijn de motoren en aggregaat te koop of zo ??.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2020 19:51 #20 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Mezelf even voorstellen
Is toch niet zo moeilijk ?

Henk vertelt in zijn eigen voorsteltopic over een aggregaat dat hij gekregen heeft en waar hij blij mee is.

Ik denk zoiets:



Leuk toch ?

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden