De Twin op de grond laten vallen

22 juli 2018 13:40 #1 door DPC
De Twin op de grond laten vallen werd gestart door DPC
Lekkere domme actie.
Alhoewel ik toch redelijk goed bezig was vandaag.
Even tanken, gelijk maar even de wasstraat bezocht. Motortje staat weer te glimmen.
Gelijk de ketting even maar even smeren…

Bij gebrek aan een middenbok steeds de motor op de zijstandaard wat naar voren duwen, stukje spuiten, wat naar voren, stukje spuiten, wat naar voren en dan blijft de zijstandaard net achter je linker schoen hangen terwijl je hem op de jiffy laat zakken.
Voor je er erg in heb ligt 'ie languit op straat. :-\

Het hele zooitje weer opgetild, schade beperkt. Alleen de valbeugel staat nu wat naar binnen gebogen.
Is het slim deze weer terug te buigen? Even met een strop aan iets massief te knopen en bijvoorbeeld de motor voorzichtig de andere kant op laten zakken?
Ervaringen?

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 14:14 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic De Twin op de grond laten vallen
Manlief zegt: maak alles even los  en probeer het aan de motor uit te richten, is de beugel echt krom tja dan andere kopen of op de werkbank behandelen..

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 23:28 #3 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic De Twin op de grond laten vallen
Of een standaard kopen of een kettingsmeersysteem. Gebeurd je dat iig geen 2e keer ;)

Ik deed het op dezelfde manier maar wat een gehannes zo. Ik heb er nu een smeersysteem op zitten... ideaal! :D

En eens met het advies van manlief van Sandra. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 23:46 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic De Twin op de grond laten vallen

Als je op asfalt rijdt is vallen een absolute no-go. Als je offroad rijdt, a fact of life en geoorloofd.

Maar als je hem laat omvallen ben je gewoon een kont. Maar het gebeurt ons allemaal  :)


Als het een klein beetje verbogen is kun je dat voorzichtig zo proberen, kijken wat er gebeurt. Maar laat hem daardoor niet nóg een keer omvallen, natuurlijk. Maar als er scherpere rondingen zijn ontstaan is de kans erg klein dat je het terug gebogen krijgt.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2018 21:38 #5 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic De Twin op de grond laten vallen
Dan ben je misschien een kont: maar geen bofkont... ;)
Ik had in '83 een Suzuki GS750 uit '77 met een kijk glaasje om het oliepeil te controleren. Dat glas zat aan de rechterkant v/h blok. Motor rechtop getrokken zo goed en kwaad als het kon kijken of het peil goed is.... ja prima! Onderwijl was de jiffy aan de andere kant ingeklapt...ik niks gemerkt dus laat hem weer terug zakken.....oh jee....geen jiffy: helluuup....
Dan maar laten vallen oooh wat deed dàt zeer... Adrenalinepeil naar recordhoogte en de motor met zeer veel moeite zelf weer rechtopgezet, tja toe ik 19 was kon ik dat nog, ik was ook een kont Brom....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 16:09 #6 door DPC
Beantwoord door DPC in topic De Twin op de grond laten vallen
Dank voor de tips.
Vandaag eens wat kritisch gekeken en het lijkt dat de lip van de bevestiging iets krom is.
Zal de beugel er eens afhalen als het wat beter weer is. mooi klusje voor de bankschroef.
En tja Brom, Penis was het eerste wat in mij op kwam, we houden het bij deze maar op een Kont ;D

Voortaan wat rustiger te werk gaan, de motor bij kop en kont vastpakken en een meter naar voren swiepen gaat meestal goed, niet altijd...

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 20:21 #7 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic De Twin op de grond laten vallen
voor je volgende kettingsmeerbeurt. Er zijn tal van dure oplossingen, ik heb een goedkope, pak een hamer, zet deze met de kop naar beneden en de steel omhoog tegen je achterbrug, (moet de steel wel lang genoeg zijn) duw je motor een heel klein beetje scheef op de zijstandaard, zet de hamersteel onder de achterbrug, laat de motor terugzakken en voila je kunt je wiel vrij ronddraaien.

Werkt bij sportmotoren zeker, misschien is het iets lastiger met onze grotere veerweg, maar als het werkt is het een goedkoop simpel truukje voor het kettingsmeren

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 21:08 #8 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic De Twin op de grond laten vallen
Toen ik nog geen middenbok had tilde ik mijn Alp op de zijstandaard en voorwiel om met mijn rechtervoet het achterwiel te verdraaien. Werkte best aardig, kan zijn dat ik toch stukken heb gemist, maar dat heb ik gecompenseerd met extra dik spuiten. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 21:19 #9 door DPC
Beantwoord door DPC in topic De Twin op de grond laten vallen
Staat nog een ketting smeersysteem op de lange lijst om af te vinken.
Pas een hele discussie geweest hier op het forum. Zal me er toch eens in verdiepen.
Had hem achteraf ook op de andere kant kunnen gooien, had het smeren ook makkelijker gemaakt :angel:

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 21:33 #10 door frankie
Beantwoord door frankie in topic De Twin op de grond laten vallen

S

Had hem achteraf ook op de andere kant kunnen gooien, had het smeren ook makkelijker gemaakt :angel:



Doe je dat morgen toch effe......is je valbeugel ook weer gelijk symetrisch  ;)

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2018 22:45 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic De Twin op de grond laten vallen

Doe je dat morgen toch effe......is je valbeugel ook weer gelijk symetrisch  ;)


;D


Ik heb hem vorige week in de Alpen ook neergelegd toen ik wilde keren, dwars op een keienpad. Geen foto van, dat snap je wel  ???


Lag ook nog met de kop omlaag. Was neej geen grap  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2018 23:24 #12 door luwe
Beantwoord door luwe in topic De Twin op de grond laten vallen
ben nog niet gevallen
maar dan is zoon cb 500x denk wel makkelijker hoop dat het niet gebuurd  ;) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2018 16:52 #13 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic De Twin op de grond laten vallen
Van de week stond ik op een erg schuine stoep. Jiffy uitgezet en voorzichtig op de steun gezet. Helaas was de jiffy niet ver genoeg uit en als de motor eenmaal valt dan ben je niet in de positie om hem tegen te houden (ik zat er nog op). Dus snel eraf en gecontroleerd laten vallen. Alleen een paar krassen en meer niet, dus het viel mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2018 18:31 #14 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic De Twin op de grond laten vallen
Net een stukje wezen rijden tussen de buien door, toch iets gebroken; m'n choke hendel :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 10:47 #15 door arne
Beantwoord door arne in topic De Twin op de grond laten vallen
Ik herken het probleem van verrijden en dan smeren. Ik werd het ook helemaal zat. Daarom heb ik een minilift gekocht voor motoren ( zoiets als dit ). Even er onder draaien en je hebt het achterwiel zo los en makkelijk smeren. Bij mijn Triumph Tiger heb ik het ook wel met een paddockstand achter gedaan. Op de stand stond het achterwiel net vrij en wel zo stabiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 19:00 #16 door dNyNLD
Beantwoord door dNyNLD in topic De Twin op de grond laten vallen

Staat nog een ketting smeersysteem op de lange lijst om af te vinken.
Pas een hele discussie geweest hier op het forum. Zal me er toch eens in verdiepen.
Had hem achteraf ook op de andere kant kunnen gooien, had het smeren ook makkelijker gemaakt :angel:


Kun je deze discussie voor mij aanwijzen?

PD06E 1991 - Original
CM400 1985 - Tracker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 19:10 #17 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic De Twin op de grond laten vallen
Wel, het kan nog erger...ik duwde mijn motor naar voren ook mijn jiffy klapte in door mijn voet, wilde de motor neerzetten en hoppa hij schoof langzaam richting de nieuwe motor van mijn vrouw,,,,minuscuul deukje in haar tank, een grote deuk in mijn ego en een deukje in onze relatie.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 20:35 #18 door kees
Beantwoord door kees in topic De Twin op de grond laten vallen

Kun je deze discussie voor mij aanwijzen?


Kun je zelf ook.


Topic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 10:53 #19 door arne
Beantwoord door arne in topic De Twin op de grond laten vallen

Kun je zelf ook.


Topic

Ik heb er bijna over zitten denken om de zelfbouwsmeerder van mijn eerste TA er nog bij in de strijd te gooien. Voor 9,95 een automatisch smeersysteem. Maar dan ga ik (inmiddels) slapende honden wakkermaken, dus dat doe ik maar niet. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2018 14:02 #20 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic De Twin op de grond laten vallen

Wel, het kan nog erger...ik duwde mijn motor naar voren ook mijn jiffy klapte in door mijn voet, wilde de motor neerzetten en hoppa hij schoof langzaam richting de nieuwe motor van mijn vrouw,,,,minuscuul deukje in haar tank, een grote deuk in mijn ego en een deukje in onze relatie.

Ik zou er op staan dat het gerepareerd zou worden!!  Jij en je vrouw zij  toch verzekerd?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden