en toen deed die niets meer

13 mrt 2010 17:35 #1 door zwart met oranje
en toen deed die niets meer werd gestart door zwart met oranje
vanmiddag op weg naar huis met een gangetje van 150 :angel: ineens het oliedruklampje branden en geen vermogen meer
bij ongeveer 60 schoot hij weer aan en was het lampje weer uit

ik was gelukkig bijna thuis maar die laatste 10 min zat ik niet lekker meer op de motor
ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken iemand een idee ???

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 17:42 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic en toen deed die niets meer
Was je motor niet gewoon afgeslagen ?

Verder...., ff goed alle electronica langs lopen. (Spanningsregelaar)
Bougies even langs lopen, misschien zit er wel eentje niet meer goed vast. Check ook ff of de bougie kappen nog goed zitten, maar als je toch de bougies checked heb je die ook al los gehad.
Uiteraard ook ff olie peilen e.d.

Kan me voorstellen dat je daarna niet meer helemaal prettig rijdt.
Misschien heb je ongemerkt een kastje die je motor laat afslaan als je veels te hard rijdt  C:-)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 17:50 - 13 mrt 2010 17:56 #3 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic en toen deed die niets meer
bougies en kabels zijn goed
olie genoeg
zit ook te denken aan afslaan want het leek alsof die geen brandstof kreeg
ik had hem ff snel op reserve gezt en daarna weer terug wat de tank is half vol

vreemd verhaal weer ???

owja mijn knipperlichten hebben het bekende probleen dat ze niet meteen aan gaan maar dat lijkt mij niets met het andere probleem te maken hebben

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 17:55 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic en toen deed die niets meer
T zit je ook niet mee zeg!
Ik zal ook eens diep denken maar afslaan lijkt me een logische optie. Maar waarom...... *knarsknars*

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 17:56 #5 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic en toen deed die niets meer
brandstofpomp aan vervaning toe misschien?

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 18:01 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic en toen deed die niets meer
Als ie af slaat dan kan dat inderdaad brandstofpomp zijn. Maar het kan ook iets heel eenvoudigs zijn als een losse accupool......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 18:02 - 13 mrt 2010 18:05 #7 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic en toen deed die niets meer
rent naar benden
check polen zitten vast
had ook weer te makkelijk geweest

ps: rob waar kan dat kastje zitten ::)

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 19:17 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic en toen deed die niets meer
Hoi z-m-o,

Onder welke omstandigheden brandde je olielampje? Reed je toen 1.) door de compressie heen, of 2.) met de koppeling in (freewheelend)?

In geval 1.) heb je niet genoeg olie, of je oliepomp geeft niet genoeg druk. Je druksensor lijkt te werken (lampje).

In geval 2.) was je motor toen uit (dus de toerenteller op nul) of liep hij nog stationair? Dit om vast te stellen waar je olielampje in het verhaal een rol speelt. Dit is namelijk voor je draaiende motor een levensbedreigend symptoom!!

Dus: onder welke omstandigheden brandde dit lampje?

(En niet meer mee rijden tot je zeker weet wat er scheelt voorlopig!)

Suc6, Brmbr ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 19:31 #9 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic en toen deed die niets meer
om het makkelijk te maken
eerst 1 en daarna 2
toen de motor weer aansloeg was het lampje ook direct uit
de laaste 10km naar huis heeft het lampje ook niet meer gebrand
thuis uiteraard olie gepeild en is in orde

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 19:43 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic en toen deed die niets meer
Pfffff........

Ik heb met exact het door jou geschetste verloop ooit een blok in de soep gedraaid: bij 160 lampje, vermogensverlies met veel gesputter en twee minuten later (ik wilde de afslag halen voor een veiligere plek) de vastloper...

Bij jou dit gelukkig niet. Maar vraag Ad eens om zijn mening!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 20:02 #11 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic en toen deed die niets meer
vastloper :-\ ik heb er net 2200 km opstaan sinds het blok weer in elkaar zit  :'(
dat wrod slecht slapen vannacht

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 20:30 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic en toen deed die niets meer
Nou nee dat is nog absoluut niet nodig hoor!

Ik begrijp dat hij daarna weer 'als normaal' reed. Maar dat olie-lampje is op zijn minst verontrustend, tot het tegendeel bewezen is. Die mag natuurlijk alleen maar branden met je contact aan en de motor uit.

Vraag zoveel mogelijk meningen van wat het geweest zou kunnen zijn.

Overigens, dat je knipperlichten lastig zijn, is gelegen in het feit dat het beetje vet dat fabriek-af op de contacten in de stuurcombi zit, zich naar verloop van tijd verhard en een slecht of traag contact veroorzaakt. Een spuitbusje helpt tijdelijk. Het beste is openmaken, reinigen en met een piep-beetje litiumvet smeren.

Mooi klusje voor zondagmiddag...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 20:37 #13 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic en toen deed die niets meer
Hee marco,

Das mooi balen, ik heb net dergelijk akkefietje gehad....
is gelukkig opgelost, was bij mij losse accupool die bij voorwaartse beweging speling kreeg.


Mooi dat ie wel weer wilde starten, maar check even of je lampjes bij de start-up het wel doen?

Ik ben vorig jaar terug uit zeeland(rit) gereden met ruim 18 volt op de polen :o

rustig blijven en hopen dat de schade zich beperkt...

uiteindelijk alleen maar AL mijn lampies kunnen vervangen. Maar wat ik bedoel;
check even of het oliedruk lampje WEL brand bij het contact aan?

dan kan je in ieder geval voor nu uitsluiten dat je blok niet droog loopt, ondanks je juist oliepeil.


probeer ook 1 voor 1 dingen uit te sluiten, haal bijv al je accesoires er af, en daarna alles eerst doormeten.....

Rogier

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 20:52 #14 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic en toen deed die niets meer
meteen weer uigetest
contact aan olielampje aan
starten lampje uit
extra acc heb ik niet

mijn vermoeden gaat nu uit naar de brandstofpomp
als er geen brandstof is slaat de motor uit en gaat de olielamp branden

klopt deze beredenering???

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 21:46 - 13 mrt 2010 21:48 #15 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic en toen deed die niets meer
yep

brandstofpomp kun je omleiden met door de pomp 'er tussen uit' te halen, en 'm gelijk door te lussen.
dan moet je wel even voltanken, door de neerwaartse druk van de massa van de benzine loopt het (in ieder geval bij een RD04) door zodat je zeker 100 km zou moeten rijden zonder pomp.
Maar het kan zijn dat de carbu's bij ene rd07 (nog) hoger zitten, lijkt me niet, is zeker het proberen waard.

Ik heb anders ook wel een reservepomp die je kan lenen om te kijken of dat het is.


Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 22:09 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic en toen deed die niets meer
Weet je zeker dat het lampje brandde terwijl je met afgeslagen motor door de compressie heen rolde?? Of merkte je het pas op toen je de koppeling al in had?

In dat laatste geval is je motor afgeslagen en klopt dat lampje. En dan zou het o.a. ook je brandstofpomp kunnen zijn?

Omdat je overrompeld bent op zo'n moment en alles heel snel gaat, is het soms lastig je herinnering terug te halen..

Suc6 in ieder geval ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2010 23:41 #17 door Timy
Beantwoord door Timy in topic en toen deed die niets meer

....zodat je zeker 100 km zou moeten rijden zonder pomp......

Ik haalde 70km en mocht duwen.... Dus ga op safe en ga max 70km rijden aub. Die krengen zijn zwaar.  ;D

Doorlussen werkt overigens perfect! Als je wilt kan ik je wel even mijn buisje toesturen? Wil hem wel terug want ik heb deze standaard bij me  :P (leuk he die betrouwbare Honda's) anders kan je ook ff naar de autoboer kachelen en een buisje halen maar vermeldt wel even dat er Benzine doorheen gaat lopen. Je moet namelijk speciaal plastic hebben want regulier  lost op met de nodige ellende!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 00:14 #18 door Huib
Beantwoord door Huib in topic en toen deed die niets meer
Je hebt helemaal geen buisje nodig, wel makkelijk maar er zit een koppelstuk wat je kan gebruiken. Je kan je benzine filter loshalen en dan sluit je nr 12 aan op 32. It's a simple....


Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 00:25 #19 door Huib
Beantwoord door Huib in topic en toen deed die niets meer



als er geen brandstof is slaat de motor uit en gaat de olielamp branden

klopt deze beredenering???


Als je motor uitslaat tijdens het rijden en je rijdt een stuk door je compressie heen zoals brombeer zegt draait je oliepomp gewoon mee en levert oliedruk. Zolang er druk is gaat het lampje niet branden. Knijp je echter je koppeling in, wat de meeste mensen automatisch doen bij afslaan, draait je pomp niet meer mee en levert geen druk en gaat je lampje branden.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2010 12:54 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic en toen deed die niets meer

Je kan je benzine filter loshalen en dan sluit je nr 12 aan op 32. It's a simple....


Hee huib. maar je mist toch de lengte van 33? Das zomaar 20 cm... Of je moet een stukje slang hebben dat ongeveer even lang is als 32 en 33 samen toch?

Grtz, Harm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden